Pérez: Udržet se v F1 bude obtížné, rozhodnutí McLarenu přišlo velmi pozdě

Pérez, Sergio
Pérez, Sergio, foto: McLaren
Petr Hlawiczka 14. listopadu 2013 6:40
Sdílej:

Sergio Pérez připouští, že načasování rozhodnutí McLarenu nevyužít opce na jeho služby pro rok 2014 jej staví to těžké pozice, pokud jde o šanci na udržení se ve Formuli 1.

Stáj z Wokingu se rozhodla místo něj dát příležitost mladému dánskému jezdci Kevinovi Magnussenovi. Pérezovi, jenž se včera zúčastnil v Austinu setkání s fanoušky v rámci akce FOTA Fans' Forum, se bude tak pozdě v sezóně hledat nový zaměstnavatel v F1 hodně obtížně.

"Jsem teď v těžké situaci, protože rozhodnutí přišlo velmi, velmi pozdě. Věřím však, že najdu to nejlepší pro svou kariéru. V F1 nebudu jen kvůli tomu, abych byl v F1, to není pro mou kariéru ta nejlepší volba. Možná se rozhlédnu někde jinde. Cílem je najít něco dobrého, dobrý tým, který by mi dal šanci vyhrávat závody," uvádí Pérez.

Na dotaz, proč se ho McLaren zbavuje, mexický jezdec odpovídá: "Abych byl upřímný, tak ještě jsem neměl příležitost se to plně dozvědět. Rozhodnutí přišlo pozdě, což mě žel staví do obtížné pozice z pohledu budoucnosti, ale myslím, že McLaren měl své důvody a že ví, co dělá.

Myslím, že by bylo lepší, kdybyste se zeptali jich. Momentálně toho moc nevím - všechno se seběhlo během posledních několika dní velmi rychle - proto nemám pro příští rok nic a hledám další tým," odpovídá Pérez, kterého po boku Jensona Buttona letos čekají ještě dva závody.

Své krátké epizody u McLarenu ale nelituje: "Samozřejmě, že to nebylo ve skutečnosti tím, co jsem očekával, ale takový už je život - někdy to nevyjde tak, jak si přejete. Když se ohlédnete zpět, dělal jsem, co jsem mohl. Zkoušel jsem do toho dát vše, abych ze své šance vytěžil maximum.

Asi jsem přišel k McLarenu v ten nejhorší rok v jeho historii, ale to už je život. Hledím kupředu. Mám toho ještě hodně, co můžu dát sportu a své kariéře. Je mi teprve 23 let, takže mám vše před sebou, jen musím zvolit jinou cestu k naplnění svého cílem, kterým je stát se mistrem světa."

Sergio Pérez času stráveného u McLarenu nelituje (foto: Sergio Pérez)

Přes nedostatečnou konkurenceschopnost letošního vozu McLarenu MP4-28 to nevnímá jako nespravedlivé, že se tým rozhodl s ním nepokračovat.

"Mohl bych se tady postavit a říct vám, že tým vůči mně nebyl fér. Učinili však vlastní rozhodnutí. Opravdu si toho cením a odnesu si to nejlepší z týmu, který je skvělou rodinou. Ničeho nelituji," dodává Pérez.

var mobileQuery = window.matchMedia('(max-width: 479px)'); var isMobileAd = true; if ((mobileQuery.matches && isMobileAd === false) || (!mobileQuery.matches && isMobileAd === true)) { document.getElementById('927876941').remove(); } else { (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); }
Témata:
Stalo se
Novinky
Pascal Wehrlein při rozhovoru s Johnym Herbertem v Bahrajnu

Johnny Herbert končí v pozici komisaře FIA. Můžou za to jeho veřejná prohlášení

Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.

Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.