Sergio Pérez po sezóně u McLarenu končí. Tým z Wokingu nyní kritizuje a sezónu 2013 označuje za jedno ze svých největších zklamání v kariéře.
McLaren se rozhodl Mexičana nahradit dánským mladíkem Kevinem Magnussenem. Oficiálně však tuto informaci ještě nepotvrdil a těžko očekávat, že by tak učinil před víkendovou Velkou cenou spojených států.
Během mediální akce pro jednoho ze svých sponzorů však Pérez poblíž Mexico City uvedl, že "letošní sezóna představovala největší zklamání jeho kariéry." I z pohledu McLarenu "byla zřejmě tou nejhorší sezónou v historii." Těžko mohl dokládat svůj potenciál "s tak špatným autem," cituje Péreze agentura EFE.
"Jsem velmi zklamaný. Myslím, že když máte cíle vyšší, než jsou vaše výsledky, pak jste zklamání. A to platí pro obě strany. Je to skvělý tým, o tom není pochyb. Má velmi schopné lidi, ale podle mě postrádal organizaci a trochu pokory, když čelil realitě," pokračuje pilot McLarenu.
"V průběhu sezóny, přesto že jde o skvělý tým, tak McLarenu dlouho trvalo, než si uvědomil realitu toho, jak na tom jsme - že dobrý víkend byl tehdy, když jsme získali body, ne když jsme vyhráli závody. Týmu trvalo, než si to uvědomil," komentuje Pérez pro brazilský Totalrace.
Sergio Pérez považuje letošní sezónu s McLarenem za jedno ze svých největšíchzklamání v kariéře (foto: McLaren Mercedes)
Šéfa McLarenu Martina Whitmarshe ale neobviňuje. "Myslím, že Martin je skvělý lídr, nemůžu o něm říci nic špatného. Ale tým nezáleží jen na lídrovi, závisí na spoustě věcí, které nebyly dobré," kritizuje Mexičan.
K otázce ohledně své budoucnosti dodal: "Musím zjistit, co bude tou nejlepší možností. Hlavně chci podporovat svou zemi - a to mě žene kupředu." Pérez je po odchodu z McLarenu nejčastěji spojován s Force Indií.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.