Sebastian Vettel v F1 podle svého týmového kolegy Marka Webbera bez problémů vyrovná rekordních sedm titulů, které získal bývalý pilot Michael Schumacher.
"Seb je fenomenální, velmi těžký hráč. Myslím, že bez problémů dosáhne na celkem sedm titulů Michaela Schumachera. Vyhrál spoustu závodů, kdy auto bylo dobré, ale taky hodně těch, kdy dobré nebylo. Seb je jako Alain Prost, navíc umí kvalifikační kolo. Působivé. Sotva někdy také udělá chybu. Není to vše jen o autě," chválí svého týmového kolegu Webber.
"Pro mě to bylo fantastické boxovat s ním v ringu. Ohlédnu se zpět a uvědomím si, že se toho o sobě hodně naučíte z toho, co se událo. Šlo o velmi šťavnatou součást Formule 1. Samozřejmě bych byl moc rád, aby mezi nám byl spíše sedmiletý než jedenáctiletý věkový rozdíl. Pak bych řádně explodoval," pokračuje Australan, který po sezóně v F1 končí.
Letos došlo k vypjatému okamžiku mezi oběma piloty při Velké ceně Malajsie, kdy Vettel neuposlechl pokyn týmu a Webbera předjel. Později se mu navíc odmítl omluvit, což byl částečně důvod, proč na něj diváci bučeli, když později vyhrával.
"Musíš si to v zrcátkách pohlídat, kámo," říká Webber reportérovi z Daily Mail. "Někdy samozřejmě musíš být bezohledný. Vím, že nemůžete být jako medvídek a uhýbat, ale jsem spokojený s tím, jak jsem si s tím v kariéře poradil. Ty dva či tři týdny po Malajsii byly pro nás oba vypjaté."
Gratulace týmovému kolegovi k vítězství v Suzuce (foto: Red Bull Racing)
"Myslím, že jeho původní reakce po závodě byla správná. Myslím, že byl zničený tím, co udělal, jak to řekl v Malajsii. Ale jeho reakce o dva týdny později v Číně, kde uvedl, že mu to vůbec nebylo líto, zřejmě nebyla nejlepším způsobem, jak si naklonit smýšlení lidí," soudí Australan, který se příští rok bude účastnit vytrvalostních závodů s automobilkou Porsche.
V letošní sezóně se trápil hlavně s pneumatikami Pirelli, které podle něj hrály spíše do karet mladšímu Vettelovi: "Já jsem musel v rychlých zatáčkách ubírat, což vás obírá o hodně. Seb je velmi dobrý v pomalých zatáčkách a je mistrem pneumatik Pirelli. Pro ostatní je špatnou zprávou, že Pirelli zůstává."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.