Sebastian Vettel v F1 podle svého týmového kolegy Marka Webbera bez problémů vyrovná rekordních sedm titulů, které získal bývalý pilot Michael Schumacher.
"Seb je fenomenální, velmi těžký hráč. Myslím, že bez problémů dosáhne na celkem sedm titulů Michaela Schumachera. Vyhrál spoustu závodů, kdy auto bylo dobré, ale taky hodně těch, kdy dobré nebylo. Seb je jako Alain Prost, navíc umí kvalifikační kolo. Působivé. Sotva někdy také udělá chybu. Není to vše jen o autě," chválí svého týmového kolegu Webber.
"Pro mě to bylo fantastické boxovat s ním v ringu. Ohlédnu se zpět a uvědomím si, že se toho o sobě hodně naučíte z toho, co se událo. Šlo o velmi šťavnatou součást Formule 1. Samozřejmě bych byl moc rád, aby mezi nám byl spíše sedmiletý než jedenáctiletý věkový rozdíl. Pak bych řádně explodoval," pokračuje Australan, který po sezóně v F1 končí.
Letos došlo k vypjatému okamžiku mezi oběma piloty při Velké ceně Malajsie, kdy Vettel neuposlechl pokyn týmu a Webbera předjel. Později se mu navíc odmítl omluvit, což byl částečně důvod, proč na něj diváci bučeli, když později vyhrával.
"Musíš si to v zrcátkách pohlídat, kámo," říká Webber reportérovi z Daily Mail. "Někdy samozřejmě musíš být bezohledný. Vím, že nemůžete být jako medvídek a uhýbat, ale jsem spokojený s tím, jak jsem si s tím v kariéře poradil. Ty dva či tři týdny po Malajsii byly pro nás oba vypjaté."
Gratulace týmovému kolegovi k vítězství v Suzuce (foto: Red Bull Racing)
"Myslím, že jeho původní reakce po závodě byla správná. Myslím, že byl zničený tím, co udělal, jak to řekl v Malajsii. Ale jeho reakce o dva týdny později v Číně, kde uvedl, že mu to vůbec nebylo líto, zřejmě nebyla nejlepším způsobem, jak si naklonit smýšlení lidí," soudí Australan, který se příští rok bude účastnit vytrvalostních závodů s automobilkou Porsche.
V letošní sezóně se trápil hlavně s pneumatikami Pirelli, které podle něj hrály spíše do karet mladšímu Vettelovi: "Já jsem musel v rychlých zatáčkách ubírat, což vás obírá o hodně. Seb je velmi dobrý v pomalých zatáčkách a je mistrem pneumatik Pirelli. Pro ostatní je špatnou zprávou, že Pirelli zůstává."
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.