Fernando Alonso popisuje závodní duel se svým týmovým kolegou Felipem Massou v Abú Zabí ze svého pohledu. Podle něj nešlo o žádný souboj.
"S Felipem to nebyl souboj. Poslouchal jsem to, co mi říkal tým. První stint mi řekl, abych se stáhl, jezdil více na čistém vzduchu kvůli chlazení brzd, které byly příliš horké. Ve druhém mi řekli, abych stáhl náskok Felipeho, že možná pojedeme na jedno nebo na dvě zastávky," vrací se Alonso k víkendové Velké ceně Abú Zabí.
"Dohnal jsem ho a pak mi bylo řečeno, abych neútočil, že Felipe pojede brzy do boxů. Když tam zajel, měl jsem příležitost odjet několik kol a předjet během nich Felipeho a Toro Rosso. Pak na konci na měkkých pneumatikách mě čekal kratší stint, který byl velmi dobrý z pohledu rychlosti," spokojeně hodnotí svou strategii.
Na rozdíl od Massy, který Ferrari za tu svou zkritizoval. Brazilec nebyl spokojený s načasováním zastávek ani s tím, že na poslední stint dostal tvrdší směs. Alonso se před něj dostal a v závěr na té měkčí, až o sekundu rychlejší, zářil.
"Šlo o nejlepší část závodu. Bavilo mě to. Byla to první kola, kdy jsem před sebou neměl auta, a pak mi tým řekl, abych na to přitlačil. V jiných částech závodu mi sdělili, abych chladil brzdy. Teď jsem je měl ve stavu, kdy jsem na to konečně mohl tlačit," pokračuje Španěl.
Fernando Alonso v Abú Zabí před Felipem Massou (foto: Scuderia Ferrari)
Nyní Ferrari čekají klíčové dva závody, v nichž chce smazat jedenáctibodový náskok Mercedesu a dostat se zpět na druhou příčku v šampionátu.
"Pokud jde o Mercedes, musíme si vést lépe. O některých víkendech nám nedělá starosti jen Mercedes, ale i Lotus, Hülkenberg, Toro Rosso, McLaren, takže se propadáme poněkud příliš. Potřebujeme odvádět lepší práci," popisuje Alonso.
Ferrari však už podle něj mnoho vylepšení pro letošní vůz F138 nechystá: "Auto bude v Austinu a v Brazílii samozřejmě stejné, takže musíme pracovat lépe na trati, každý víkend - v oblasti nastavení, optimalizovat ho okruh od okruhu, piloti si musí vést lépe, po celý víkend zajíždět perfektní kola, protože potřebujeme porazit Mercedes."
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.