Fernando Alonso popisuje závodní duel se svým týmovým kolegou Felipem Massou v Abú Zabí ze svého pohledu. Podle něj nešlo o žádný souboj.
"S Felipem to nebyl souboj. Poslouchal jsem to, co mi říkal tým. První stint mi řekl, abych se stáhl, jezdil více na čistém vzduchu kvůli chlazení brzd, které byly příliš horké. Ve druhém mi řekli, abych stáhl náskok Felipeho, že možná pojedeme na jedno nebo na dvě zastávky," vrací se Alonso k víkendové Velké ceně Abú Zabí.
"Dohnal jsem ho a pak mi bylo řečeno, abych neútočil, že Felipe pojede brzy do boxů. Když tam zajel, měl jsem příležitost odjet několik kol a předjet během nich Felipeho a Toro Rosso. Pak na konci na měkkých pneumatikách mě čekal kratší stint, který byl velmi dobrý z pohledu rychlosti," spokojeně hodnotí svou strategii.
Na rozdíl od Massy, který Ferrari za tu svou zkritizoval. Brazilec nebyl spokojený s načasováním zastávek ani s tím, že na poslední stint dostal tvrdší směs. Alonso se před něj dostal a v závěr na té měkčí, až o sekundu rychlejší, zářil.
"Šlo o nejlepší část závodu. Bavilo mě to. Byla to první kola, kdy jsem před sebou neměl auta, a pak mi tým řekl, abych na to přitlačil. V jiných částech závodu mi sdělili, abych chladil brzdy. Teď jsem je měl ve stavu, kdy jsem na to konečně mohl tlačit," pokračuje Španěl.
Fernando Alonso v Abú Zabí před Felipem Massou (foto: Scuderia Ferrari)
Nyní Ferrari čekají klíčové dva závody, v nichž chce smazat jedenáctibodový náskok Mercedesu a dostat se zpět na druhou příčku v šampionátu.
"Pokud jde o Mercedes, musíme si vést lépe. O některých víkendech nám nedělá starosti jen Mercedes, ale i Lotus, Hülkenberg, Toro Rosso, McLaren, takže se propadáme poněkud příliš. Potřebujeme odvádět lepší práci," popisuje Alonso.
Ferrari však už podle něj mnoho vylepšení pro letošní vůz F138 nechystá: "Auto bude v Austinu a v Brazílii samozřejmě stejné, takže musíme pracovat lépe na trati, každý víkend - v oblasti nastavení, optimalizovat ho okruh od okruhu, piloti si musí vést lépe, po celý víkend zajíždět perfektní kola, protože potřebujeme porazit Mercedes."
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.