Fernando Alonso byl po včerejší Velké ceně Abú Zabí převezen na kontrolu do nemocnice kvůli velkému přetížení, které zaznamenal jeden ze senzorů v jeho voze Ferrari F138.
Došlo k tomu při prudkém přejetí přes obrubník během předjíždění Vergneho v rychlosti kolem 250 km/hod mimo trať deset kol před koncem závodu. Senzor zaznamenal vertikální přetížení 28 G, což je vysoká hodnota - už po dosažení 18 G se rozsvítí varovné světlo na monopostu i lékařům. Pilot proto musí automaticky k lékařům na vyšetření.
Španěl byl ihned propuštěn, převezení do nemocnice bylo zbytečné, jak ukázalo pozdější prošetřování techniky. Senzor přetížení byl ve voze špatně uchycen, proto chybně zaznamenal příliš vysokou hodnotu - ve skutečnosti náraz nepřesahoval ani 15 G.
"Stále mám všechny své zuby," vtipkoval Alonso po závodě. "Záda samozřejmě trochu bolí, protože to byl velký náraz." Po závodě si přitom splnil ještě veškeré mediální povinnosti.
Fernando Alonso při včerejším vyšetření (foto: Luis Garcia Abad)
Fernando v Abú Zabí odjel povedený závod: v kvalifikaci sice vypadl už v prostřední částí, v posledním stintu na měkkých pneumatikách se však v neděli dokázal probojovat na pátou pozici a zvýšit v šampionátu svůj náskok na třetího Kimiho Räikkönen na 34 bodů.
"Vzhledem k tomu, že nemáme druhé nejrychlejší auto, je druhé místo osobním vítězstvím. Druhé místo je smutné, ale z mého osobního pohledu bude sezóna velmi dobrá," hodnotí letošní ročník jezdec Ferrari.
Aktualizace (14:15 hod) - Čeká ho další vyšetření
Po nárazu se ale moc dobře nevyspal. "Noc byla tak tak, odpoledne mě čekají další testy a pokusím se být co nejdříve stoprocentní," napsal dnes po obědě Alonso na Twitteru.
Hello! Thanks for all the support messages! The night was so so, I will do more tests this afternoon and try to be 100% as soon as possible!— Fernando Alonso (@alo_oficial) November 4, 2013
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.