V úvodu závodu režie nabídla radiokomunikaci, ve které se Mark Webber se svým inženýrem bavil o problémech se systémem pro rekuperaci kinetické energie (KERS). O co přesněji šlo?
Red Bull se s KERSem trápil několikrát v této sezóně a ke konci minulé Velké ceny Indie se bez něj musel obejít také úřadující mistr světa Sebastian Vettel. Jak vážné byly včerejší potíže Marka Webbera, který projel cílem druhý za svým týmovým kolegou?
"Ne, nebyly s KERSem žádné potíže, v jednu chvíli se jen trochu zahřál, tak jsme mu museli dát šanci na to, aby se z toho probral, bylo to tedy v pořádku. Stačilo jen jedno kolo nebo tak nějak, kdy jsme byli trochu mimo s lepším managementem, takže jsme se z toho dostali," upřesňuje Webber.
"Nakonec to tedy opravu nic nebylo. Musím.. nemůžu toho udělat víc, než na to ve voze samozřejmě tlačit a očividně jsem musel.. nemohl jsem zcela odpočívat," loví při vysvětlování slova australský jezdec, kterého v F1 čekají poslední dva závody.
O druhé místo bojoval s Nicem Rosbergem, ale neměl moc strach, že by o něj měl přijít. "Nico jel poměrně dobře, ale my jsme samozřejmě jen udržovali... ke konci jsem zajel několik kol, jenom abych mu dal vědět, že mám ještě něco v rukávu, ale on zřejmě dělal totéž, takže jsme ke konci jen s vozy dojížděli."
Mark Webber vážnější problémy s KERSem v Abú Zabí neměl (foto: Red Bull Racing)
"Když auto zastaví na dráze, je to samozřejmě překvapením. Obvykle však do cíle dojedete, takže jsem stále věřil, že to můžeme dokázat," dodává Webber, jenž byl spokojený s druhým místem, které podobně jako jeho týmový kolega oslavil pálením pneumatik před zraky diváků na tribunách.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.