V úvodu závodu režie nabídla radiokomunikaci, ve které se Mark Webber se svým inženýrem bavil o problémech se systémem pro rekuperaci kinetické energie (KERS). O co přesněji šlo?
Red Bull se s KERSem trápil několikrát v této sezóně a ke konci minulé Velké ceny Indie se bez něj musel obejít také úřadující mistr světa Sebastian Vettel. Jak vážné byly včerejší potíže Marka Webbera, který projel cílem druhý za svým týmovým kolegou?
"Ne, nebyly s KERSem žádné potíže, v jednu chvíli se jen trochu zahřál, tak jsme mu museli dát šanci na to, aby se z toho probral, bylo to tedy v pořádku. Stačilo jen jedno kolo nebo tak nějak, kdy jsme byli trochu mimo s lepším managementem, takže jsme se z toho dostali," upřesňuje Webber.
"Nakonec to tedy opravu nic nebylo. Musím.. nemůžu toho udělat víc, než na to ve voze samozřejmě tlačit a očividně jsem musel.. nemohl jsem zcela odpočívat," loví při vysvětlování slova australský jezdec, kterého v F1 čekají poslední dva závody.
O druhé místo bojoval s Nicem Rosbergem, ale neměl moc strach, že by o něj měl přijít. "Nico jel poměrně dobře, ale my jsme samozřejmě jen udržovali... ke konci jsem zajel několik kol, jenom abych mu dal vědět, že mám ještě něco v rukávu, ale on zřejmě dělal totéž, takže jsme ke konci jen s vozy dojížděli."
Mark Webber vážnější problémy s KERSem v Abú Zabí neměl (foto: Red Bull Racing)
"Když auto zastaví na dráze, je to samozřejmě překvapením. Obvykle však do cíle dojedete, takže jsem stále věřil, že to můžeme dokázat," dodává Webber, jenž byl spokojený s druhým místem, které podobně jako jeho týmový kolega oslavil pálením pneumatik před zraky diváků na tribunách.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.