Mark Webber přiznává, že byť ho Formule 1 nenudí, má ke konci své kariéry u Red Bullu problémy s motivací.
"Myslím, že ke konci kariéry zřejmě přicházíte na drobnosti, které vás přesvědčují, že už si to neužíváte tolik, jako dříve. Už vám není 22 let a je to zřejmé. Mám 37 a odjel jsem ke konci letošní sezóny přes 215 závodů, takže pohár už trochu přetéká," uvádí Webber pro Sky Sports.
"Na konci dnes ale přesto velmi respektuji toho, proti komu závodím, a jak k tomu přistupuji. Stále nejsem znuděný kvůli tomu, že závodím na této úrovni, stále mám na této úrovni respekt. Přichází ale doba, kdy se musíte správně rozhodnout," přibližuje konec své aktivní kariéry v F1, v níž po letošní sezóně končí.
V roce 2010 měl dobře našlápnut k zisku titulu, nakonec jej předčil mladší týmový kolega Sebastian Vettel: "Kdybych vyhrál v roce 2010 šampionát, nemusel by to být nejlepší rozhodnutí, kdybych tehdy odešel. Ale to se nestalo."
Australan přiznává, že mu nesedl ani přechod na pneumatiky Pirelli: "Málo jsem toho věděl, co bude obnášen přechod z pneumatik Bridgestone na Pirelli. To byla druhá věc - je to na jezdcích, aby na to přišli a vyřešili to. Ale i při stejné rodině pneumatik ty drobné změny mezi nimi mohou skutečně ovlivnit výkonnost pilotů - jak nyní vidíte u Kimiho a Grosjeana [u Lotusu]."
"Na Pirellkách je to podle mě kvůli odlišným jízdním stylům a technikám a podobným věcem ještě výraznější. To si myslím, že moc nepomohlo, dostávat každý týden ze sebe ten poslední kousek," pokračuje Webber.
Mark Webber se svými fanoušky v Indii (foto: Red Bull Racing)
Přesto se cítí šťastný, že mohl jezdit s vozy, které navrhl Adrian Newey, jehož Red Bull RB9 je již desátým, s nímž vyhrál konstruktérský titul. "Adrian Newey je zřejmě stále tou největší příčinou toho, že pokračuji, protože jezdit s jeho vozy je stále velmi, velmi odměňující."
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.