Podle šéfa závodní stáje Ferrari Stefana Domenicaliho začal budíček ohledně jejich šancí na zisk titulu zvonit už v létě.
Byť Ferrari si teoretickou šanci na titul uchovávalo až do minulého víkendu, kdy se jela Velká cena Indie, v Maranellu již před letní přestávkou začínalo být zřejmé, že letošní útok na nejvyšší příčky znovu nevyjde.
"Upřímně si myslím, že byly dva okamžiky, kdy jsem si uvědomil, že situace se stává být vcelku složitou. První přišla v červenci, kdy jsme viděli, že jsme ve výkonnosti neučinili takový pokrok, v jaký jsme u vylepšení vozu doufali. To byl pro mě velmi jasný budíček," říká Domenicali pro Autosport.
"Druhý okamžik přišel ve druhé polovině sezóny. Když přemýšlíte o Spa a Monze, situace nebyla tak špatná, pokud zapomeneme na Sebastiana a Red Bull, my jsme akorát po změně specifikací pneumatik nebyli schopni získat, zatímco ostatní získali hodně," popisuje šéf Scuderie druhý varovný příznak.
"V sezóně byly tedy dva budíčky, které jsem pozoroval. Byly to okamžiky, kdy jsem si uvědomil, že se věci nevyvíjejí správným směrem.
Loni jsme mohli získat titul, aniž bychom měli nejlepší auto. Byli jsme však dobří v dalších oblastech, které jako vítězný tým potřebujete. Letos si myslím, že jsme nebyli dobři ve vývoji vozu a ve zvládání pneumatik. To byla pro naši výkonnost bezpochyby velká věc," dodává Domenicali.
Fernando Alonso minulý víkend v Indii na body kvůli úvodní kolizi nedosáhl, výkonnost Ferrari však byla mnohem lepší než v Koreji či v Suzuce (foto: Scuderia Ferrari)
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.