Podle šéfa závodní stáje Ferrari Stefana Domenicaliho začal budíček ohledně jejich šancí na zisk titulu zvonit už v létě.
Byť Ferrari si teoretickou šanci na titul uchovávalo až do minulého víkendu, kdy se jela Velká cena Indie, v Maranellu již před letní přestávkou začínalo být zřejmé, že letošní útok na nejvyšší příčky znovu nevyjde.
"Upřímně si myslím, že byly dva okamžiky, kdy jsem si uvědomil, že situace se stává být vcelku složitou. První přišla v červenci, kdy jsme viděli, že jsme ve výkonnosti neučinili takový pokrok, v jaký jsme u vylepšení vozu doufali. To byl pro mě velmi jasný budíček," říká Domenicali pro Autosport.
"Druhý okamžik přišel ve druhé polovině sezóny. Když přemýšlíte o Spa a Monze, situace nebyla tak špatná, pokud zapomeneme na Sebastiana a Red Bull, my jsme akorát po změně specifikací pneumatik nebyli schopni získat, zatímco ostatní získali hodně," popisuje šéf Scuderie druhý varovný příznak.
"V sezóně byly tedy dva budíčky, které jsem pozoroval. Byly to okamžiky, kdy jsem si uvědomil, že se věci nevyvíjejí správným směrem.
Loni jsme mohli získat titul, aniž bychom měli nejlepší auto. Byli jsme však dobří v dalších oblastech, které jako vítězný tým potřebujete. Letos si myslím, že jsme nebyli dobři ve vývoji vozu a ve zvládání pneumatik. To byla pro naši výkonnost bezpochyby velká věc," dodává Domenicali.
Fernando Alonso minulý víkend v Indii na body kvůli úvodní kolizi nedosáhl, výkonnost Ferrari však byla mnohem lepší než v Koreji či v Suzuce (foto: Scuderia Ferrari)
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce