Podle Patricka Tambaye byl Vettel před několika lety jen kamínek, teď se stal ze Sebastiana diamant
Jaký je Váš první dojem ze Sebastiana Vettela? „Unikátní, výjimečný! Před ním je ještě hodně vítězství a titulů šampiónů, takže se připojí k velikánům Formule 1. Je to výjimečná chvíle pro něj, pro jeho rodinu. I její obětování a vytváření vhodného zázemí přispělo k Sebastianovu čtvrtému titulu.“
Jaké jsou Vaše první vzpomínky na Sebastiana Vettela? „Pamatuju si jeho příchod do Formule 1, bylo to v Indianapolisu před několika lety. V druhém pátečním tréninku dosahoval nejlepší časy. Jedni říkali, že stejně ještě nemá na ostatní piloty, druzí zase, že má čerstvé pneumatiky… Já jsem si hned u něj všimnul, že je v něm něco zvláštního, něco jiného. Byl jenom malým kamínkem, ze kterého se stal časem diamant. Nepřestal to dokazovat.“
Může se stát Vettel nejlepším jezdcem všech dob? „Má ještě jenom 26 let a je už čtyřnásobným šampiónem. Můžeme počítat - Michael Schumacher se stal naposledy mistrem světa, když mu bylo 35 let… Všechno bude záležet na kvalitě jeho monopostu a zejména příští sezona se svými změnami bude velmi důležitá.“
Patrick Tambay a jeho názor na výkon Romaina Grosjeana ve Velké ceně Indie:„Skvělý výkon, o kterém se jiným může jen zdát! Na konci této sezony je Romain plný očekávaní a to se ještě neskončila! I další okruhy budou sedět motorům Renault. Romain očekával mnoho už od kvalifikace. Naneštěstí se vyskytla chyba v managementu pneumatik.
Ale on se přesto jen tak nevzdal! Bojoval jako lev, možná byl tím víc motivovaný a odhodlaný dosáhnout dobrý výsledek. Po startu ze sedmnáctého místa skončil třetí. A aby dovršil skvělý výkon, předvedl divákům ještě ostrý souboj se svým týmovým kolegou Kimim Räikkönenem, který mu jeho cestu za úspěchem v závodě rozhodně neulehčil. Grosjean je dobrý jezdec a svým nedělním výkonem dokázal, že je na dobré cestě stát se lídrem v Lotusu, k čemu má v příští sezoně skvělou příležitost.“
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.