Další vítězství by bylo pro něj hezkým zážitkem, Webber je stejně se svými výsledky v kariéře spokojen.
Mark Webber je připraven bojovat až do konce se Sebastianem Vettelem o vítězství v závodech, které by příjemně ukončilo jeho kariéru ve Formuli 1. Australan má na dosáhnutí tohoto cíle k dispozici ještě čtyři závody, přitom nesmí udělat žádnou chybu.
V Indii dosáhl Webber v minulosti jedno třetí a jedno čtvrté místo. V Suzuce nevyhrál, i když startoval z první pozice. Jak se dá porazit Vettela, který v předcházejících dvou letech v Indii startoval dvakrát z prvního místa, dosáhl dvě vítězství a odjel všechny kola na čele startovního pole?
„Vettel má fenomenální formu a v minulých dvou letech tady zvítězil. Potřeboval bych absolvovat perfektní víkend, dosáhnout pole position, mít skvělou strategii v průběhu závodu, všechno musí hrát v můj prospěch. To je moje strategie.“
Od doby, kdy oznámil přechod k vytrvalostním závodům do týmu Porsche, ve všech zemích je to pro něj poslední závod ve Formuli 1. Podle něj ho to ale nemotivuje víc, než jindy. „Můj cíl se nezměnil od začátku roku, užívám si jízdu ve voze, poslední závody nebudou výjimkou. Přijel jsem z nejlepší tratě v Suzuce, ale ani tento okruh není špatný. Užiju si i tento závod, a myslím si, že ani zbylé závody nebudou jiné: chci dosáhnout nejlepší možný výsledek, to je to, co mě zajímá.“
S devíti vítězstvími na kontě jedno navíc nemůže nic změnit na tom, že Webber je spokojen s tím, čeho dosud dosáhl. „Nikdy jsem ani nepomyslel, že budu mít takovou kariéru. Další vítězství by bylo hezké, ale z hlediska hodnocení mé kariéry nic nezmění.“
V průběhu dlouhého působení v Red Bullu si musel zvyknout také na koncepci prvního a druhého jezdce v týmu. V Suzuce se zdálo, že tým nemá pro závod svého favorita, ale Webber to vidí trochu jinak.
„Neanalyzoval jsem si ještě data z posledního závodu, ale můžu říct to, co po závodě: byl jsem překvapen zvolenou strategií, se třemi zastávkami v boxech jsme museli předjet dva jezdce přede mnou. V závodě jsem musel předjet po třech zastávkách tři vozy. Kdybych se zastavil v boxech jen dvakrát, mohl jsem se soustředit jen na boj s Romainem (Grosjeanem). Ale už jsem otočil stránku a soustředím se jen na následující závod v neděli.“
Co si myslí Webber o tom, že Indie už možná v budoucnosti neuvidí Formuli 1? „Trať je dobrá, ale v příštím roce se na ní nepojede závod Formule 1. Musíme jen doufat, že se do kalendáře později vrátí.“
Okruh Buddh International Circuit se líbí mnoha pilotům, ale neposkytuje mnoho příležitostí na předjetí soupeře. „Myslím, že se to týká více okruhů. Není na ní mnoho míst vhodných na předcházení. Druhý sektor je rychlý, jezdci se zřejmě soustředí na první sektor a na začátek druhého.“
Nedávno se Anthony Davidson vyjádřil, že současné moderní okruhy jsou příliš bezpečné a škodí jezdeckému stylu. Jak podle Webbera žijí jezdci s pocitem, že se jim může něco stát? „Vždy, když si posadíte za volant a jedete závod, je to nebezpečné. Já přijímám to riziko, chci pro náš sport jen to nejlepší, zvýšit úroveň bezpečnosti, ale v podstatě souhlasím s tím, že jsou příliš bezpečné.“
Letos jsou v Indii k dispozici od Pirelli měkčí gumy než vloni. Budou znovu rozhodujícím faktorem v závodě? „Je těžké předpovědět, jak se budou chovat pneumatiky. I přes jejich lehké změny jsou někteří piloti s nimi spokojení, jiní ne. Uvidíme, co bude.“
Za úspěchy Sebastiana Vettela vidí Mark Webber zejména jeho schopnost využít potenciál pneumatik. „Prožívá neuvěřitelný úsek své kariéry. Letos jasně dominuje a odvádí skvělou práci. Od doby, kdy se jezdí na pneumatikách od Pirelli, nemá s nimi žádný problém, dokáže je využít naplno. Také umí vytěžit maximum ze svého vozu správným nastavením. Prostě dokáže ze sebe dostat pokaždé to nejlepší, je to jeho největší přednost.“
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.