Fernando Alonso věří, že ještě bude mít příležitost získat další titul. Během posledních let v Ferrari prý předváděl své nejlepší výkony a byl ve skvělé formě.
Fernando Alonso si je jistý, že během své kariéry ve Ferrari podává lepší výkony než v dobách Renaultu, když získal tituly mistra světa. Bylo to ve letech 2005 a 2006 a ukončil tehdy vítěznou šňůru Michaela Schumachera.
"V posledních třech letech jsem bojoval o titul. Takže je to vlastně smutné, protože jsem byl blízko vítězství, ale na druhou stranu jsem i exrémně pyšný. Mám nejlepší formu a zajíždím své nejlepší závody (během těch tří let), takže když usínám, cítím hrdost," uvedl Španěl.
"Když jsem nastoupil do Ferrari, byl to splněný sen. Věděl jsem, že budu mít možnost bojovat o tituly, možná je i získat, možná také ne, protože v tomto sportu se může stát cokoliv. Tříkrát jsem o něj bojoval, takže se moje očekávání vlastně docela splnila. Nezískal jsem je, ale byl jen jeden pilot a jeden tým lepší než my. Zasloužili si to a mohu jim jen pogratulovat," oceňuje výkony Red Bullu.
Stále se však nevzdává a věří, že má ještě čas získat svůj třetí titul mistra světa. "Pochopitelně bych jej rád vyhrál, je mi 32, takže tohle není konec mé kariéry a jsem si jistý, že budu mít ještě příležitost," neztrácí naději. Otázkou však zůstává, zda to bude ve Ferrari.
Pro mnohé byl loni tím nejlepším pilotem ve startovním poli a s třetím titulem pro Sebastiana Vettela se řada fanoušků jen těžko smiřovala. Také Alonso byl dotázán, zda podle něj Vettel patří mezi ty nejlepší závodníky F1.
"Je to na médiích a v neposlední řadě i na fanouščích. Ti sledují tento sport řadu let a mohou podporovat různé piloty, což se často odvíjí od toho, z jaké země jsou. Pro někoho je jedním z nejlepších v historii F1, podle dalších to ještě v následujících letech bude muset prokázat. Pro mnohé bude tím nejlepším Ayrton Senna, protože ten je asi nejpopulárnější po celém světě. Také je tu Michael Schumacher a další jména. Záleží na tom, v jaké zemi tu otázku položíte," domnívá se Alonso.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.