Majitel Force Indie Vijay Mallya uznává, že se Force India musí zlepšit, má-li odrazit závěrečný nápor Sauberu.
Po silném vstupu do sezóny získala Force India v posledních sedmi závodech ke svým předcházejícím 59 bodům pouze další tři. Na druhou stranu Sauber získal v posledních čtyřech závodech 38 ze svých 45 bodů a rychle stíhá indický tým, který je v šampionátu na šestém místě před ním.
Mallya si uvědomuje, že je Švýcaři mohou přestihnout, pokud nezlepší svou rychlost: Sauber odvádí v poslední době velmi dobrou práci. Momentálně jsou ve formě a využívají veškeré příležitosti, které se jim naskytnou.
Bude to v těch posledních čtyřech závodech skutečný boj. My musíme učinit pokrok, abychom je zadrželi, protože se dokážou dobře kvalifikovat a mají i výbornou závodní rychlost," pokračuje indický miliardář.
Před svým domácím závodem věří, že se jim podaří skončit před Saubery: "V našem domácím závodě jsou všichni v týmu na ten víkend velmi hrdí: atmosféra na trati je neuvěřitelná a my si vždy užíváme velké podpory.
Trať samotná je jedná z nejlepších na světě. Je také dobrou pro nás: v posledních dvou letech jsme bodovali v obou závodech - podobný výsledek by tedy byl pro tým dobrým cílem," dodává Mallya.
Force India chce v domácím závodě bodovat s oběma vozy a odrazit tak útok Sauberu (foto: Sahara Force India)
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.