Podle bývalého jezdce Formule 1 jsou dnešní vozy a okruhy příliš bezpečné…
Anthony Davidson, bývalý jezdec Formule 1 v týmech Minardi, BAR a Super Aguri prožil v červnu 2012 závažnou nehodu v průběhu závodu 24 hodin Le Mans. Tehdy si myslel, že zemře. Vzpomíná si, jak byl klidný a svoje pocity přirovnal k postupně se vypínajícímu počítači. Přesto si myslí, že současný stupeň bezpečnosti v automobilových závodech, zejména ve Formuli 1, povzbuzuje jezdit jezdce nerozvážným způsobem.
Davidson se zamýšlí nad oběma krajními pohledy na věc. Vývoj bezpečnosti na automobilových závodech je ohromující, ale závodění na současném stupni bezpečnosti produkuje generaci pilotů, kteří řídí své vozy jako ve videohře.
„Domnívám se, že pilot musí být potrestán, když udělá chybu,“ vysvětluje britský jezdec. „Víte, co je na motoristickém sportu tak přitažlivé pro diváky, kteří tento sport sledují? Nebezpečí. Piloti musí být hrdiny. Jasně, nikdo nechce vidět nešťastné jezdce a diváky, nebo oběti nehod. Jenom chci, aby jezdci platili určitou cenu za své chyby. Na některých moderních okruzích je zvláštní vidět, jak jezdec vyjede mimo trať a nestane se nic.“
„Některé okruhy jsou příliš bezpečné,“ říká Davidson. „FIA udělala skvělou práci, je působivé pomyslet na to, kolik bylo na okruzích úmrtí v šedesátých a sedmdesátých letech a porovnat to se současností. A dnešní vozy jsou přitom rychlejší. Problém je, že čím je okruh bezpečnější, tím víc pohání piloty jezdit za hranici jejich možností. To je také důvod, proč v současnosti nemyslíme na bezpečnost v budoucnosti. Jezdci si myslí, že můžou zastavit s vozem na rovince, ale myslet si, že vozy jsou super bezpečné a můžou to udělat jen tak, je šílenost. Tímto způsobem se piloti dostanou k nerozvážnému stylu jízdy.“
„Potřebujeme kompromis mezi bezpečností a závoděním, bylo by dobré prohloubit diskusi o této záležitosti. Jestli jsi jezdec, musíš žít s myšlenkou, že jednoho dne můžeš zemřít, jinak tomu, kdo chce jen řídit, postačí videohra.“
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
            Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
            Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.