Red Bull nehodlá předčasně uvolnit svého šéfa aerodynamiky Petera Prodromoua, který se McLarenem dohodl na přestupu poté, co mu na konci roku 2014 vyprší smlouva se současným zaměstnavatelem.
Šéf Red Bullu Christian Horner McLarenu za přetažení jejich šéfa aerodynamiky nehodlá nic darovat zadarmo. Očekává že Prodromou u týmu zůstane po celý příští rok - až do posledního dne vypršení jeho smlouvy.
"Peter je hodnotným členem týmu. Jeho příspěvek je cenný a my máme do hloubky ohromnou sílu. Obsah jakékoliv smlouvy je samozřejmě důvěrný, ale ta jeho bude ještě nějakou chvíli platná. Rozhodně nebudeme spěchat s tím, abychom jej uvolnili brzy. U týmu zůstane až do konce svého současného kontraktu," říká Horner.
Na dotaz, zda se bude přímo účastnit vývojových prací na voze Red Bullu až do svého odchodu, Horner pro Autosport odpověděl: "To je to, co dělal u McLarenu před tím, než přišel k nám."
Šéf McLarenu Martin Whitmarsh uznává, že rozhodnutí, kdy Prodromou Red Bull opustí, není v jeho rukách: "Má smlouvu a pro nás bude pracovat v budoucnosti. V současné době je zaměstnán Red Bullem a my to musíme respektovat. Proto nehovoříme o žádných datech. O tom může diskutovat Red Bull. Není to v mé moci."
Pravá ruka Adriana Neweyho - Peter Prodromou (foto: Red Bull Racing)
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.