Red Bull nehodlá předčasně uvolnit svého šéfa aerodynamiky Petera Prodromoua, který se McLarenem dohodl na přestupu poté, co mu na konci roku 2014 vyprší smlouva se současným zaměstnavatelem.
Šéf Red Bullu Christian Horner McLarenu za přetažení jejich šéfa aerodynamiky nehodlá nic darovat zadarmo. Očekává že Prodromou u týmu zůstane po celý příští rok - až do posledního dne vypršení jeho smlouvy.
"Peter je hodnotným členem týmu. Jeho příspěvek je cenný a my máme do hloubky ohromnou sílu. Obsah jakékoliv smlouvy je samozřejmě důvěrný, ale ta jeho bude ještě nějakou chvíli platná. Rozhodně nebudeme spěchat s tím, abychom jej uvolnili brzy. U týmu zůstane až do konce svého současného kontraktu," říká Horner.
Na dotaz, zda se bude přímo účastnit vývojových prací na voze Red Bullu až do svého odchodu, Horner pro Autosport odpověděl: "To je to, co dělal u McLarenu před tím, než přišel k nám."
Šéf McLarenu Martin Whitmarsh uznává, že rozhodnutí, kdy Prodromou Red Bull opustí, není v jeho rukách: "Má smlouvu a pro nás bude pracovat v budoucnosti. V současné době je zaměstnán Red Bullem a my to musíme respektovat. Proto nehovoříme o žádných datech. O tom může diskutovat Red Bull. Není to v mé moci."
Pravá ruka Adriana Neweyho - Peter Prodromou (foto: Red Bull Racing)
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.