Šéf týmu Christian Horner vysvětluje, proč v průběhu Velké ceny Japonska u strategie Marka Webbera přešli ze dvou na tři zastávky.
"Klíčový byl samozřejmě první stint. Do závodu jsme šli s tím, že dvě zastávky budou na hraně, ale věřili jsme, že bychom je na čistém vzduchu mohli zvládnout. Myslím, že první stint u nás diktoval vše, když Mark dostal Grosjeana pod velký tlak a rychle prošel fází pneumatik do bodu, kdy by se dostal za jejich životnost v kole, kdy jel do boxů," vysvětluje šéf Red Bullu.
"Myslím, že šlo o přibližně o deváté kolo, což v závodě bylo velmi brzy - v našich myslích příliš brzy na to, aby dvouzastávková strategie opravdu fungovala, protože by vám v posledním stintu došly pneumatiky," objasňuje Horner přechod na pomalejší strategii u Marka Webbera, který projel cílem jako druhý se sedmisekundovou ztrátou na svého týmového kolegu Sebastiana Vettela.
"Když se tedy závod pro Marka otevřel a Ricciardo zdržel zbytek pole, otevřelo se více prostoru pro jízdu na volné trati. Zatímco Sebastian byl schopen udělat opak, Grosjean zajel do boxů, aby Marka pokryla Sebastian mohl jezdit velmi rychle na čistém vzduchu, čímž si ušetřil pneumatik."
Mark Webber nedokázal Romaina Grosjeana předjet tak rychle,jako jeho týmový kolega Sebastian Vettel (foto: Red Bull Racing)
"K tomu došlo opět ve druhém stintu, kdy si Mark vyjel náskok a šlo o zastávku zdarma. Cítili jsme, že jde o nejlepší způsob, jak s Markem zaútočit předjet Grosjeana a se Sebastianem učinit opak. Samozřejmě, že to dostalo Lotus do velmi obtížné situace - které auto měli pokrýt?
V podstatě šlo o strategické šachy, ze kterých těžil Mark, jenž tak mohl jezdit velmi rychle. Sebastian poté, co ušetřil své pneumatiky, vydržel o pět kol déle, než jsme u něj čekali, takže když zajel do boxů a objevil se za Grosjeanem, neuvěřitelně dobře ty pneumatiky využil, aby jej velmi rychle předjel.
Dotáhl se na něj a ihned jej předjel velmi odvážným manévrem na rovince podél boxů. Oni věděli, že efektivně závodí s Markem, který bude na jiné strategii a ke konci velké ceny i na měkčích a rychlejších pneumatikách," pokračuje Horner.
Remy Taffin z Renaultu na pódiu se stříbrným Markem Webberem (foto: Red Bull Racing)
"Když Mark zajel 10 či 11 kol před cílem do boxů a vrátil se na měkčí sadě, samozřejmě Grosjeana velmi rychle stáhl. Pak se ale dostal trochu do provozu a žel se před něj nedostal moc rychle. To zabilo veškeré šance, které měl na vítězství v závodě. Bylo však skvělé jej pozorovat, jak Grosjeana předjíždí a samozřejmě fantastické pro tým projet cílem na prvním a druhém místě," dodává šéf Red Bullu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.