Šéf týmu Christian Horner vysvětluje, proč v průběhu Velké ceny Japonska u strategie Marka Webbera přešli ze dvou na tři zastávky.
"Klíčový byl samozřejmě první stint. Do závodu jsme šli s tím, že dvě zastávky budou na hraně, ale věřili jsme, že bychom je na čistém vzduchu mohli zvládnout. Myslím, že první stint u nás diktoval vše, když Mark dostal Grosjeana pod velký tlak a rychle prošel fází pneumatik do bodu, kdy by se dostal za jejich životnost v kole, kdy jel do boxů," vysvětluje šéf Red Bullu.
"Myslím, že šlo o přibližně o deváté kolo, což v závodě bylo velmi brzy - v našich myslích příliš brzy na to, aby dvouzastávková strategie opravdu fungovala, protože by vám v posledním stintu došly pneumatiky," objasňuje Horner přechod na pomalejší strategii u Marka Webbera, který projel cílem jako druhý se sedmisekundovou ztrátou na svého týmového kolegu Sebastiana Vettela.
"Když se tedy závod pro Marka otevřel a Ricciardo zdržel zbytek pole, otevřelo se více prostoru pro jízdu na volné trati. Zatímco Sebastian byl schopen udělat opak, Grosjean zajel do boxů, aby Marka pokryla Sebastian mohl jezdit velmi rychle na čistém vzduchu, čímž si ušetřil pneumatik."
Mark Webber nedokázal Romaina Grosjeana předjet tak rychle,jako jeho týmový kolega Sebastian Vettel (foto: Red Bull Racing)
"K tomu došlo opět ve druhém stintu, kdy si Mark vyjel náskok a šlo o zastávku zdarma. Cítili jsme, že jde o nejlepší způsob, jak s Markem zaútočit předjet Grosjeana a se Sebastianem učinit opak. Samozřejmě, že to dostalo Lotus do velmi obtížné situace - které auto měli pokrýt?
V podstatě šlo o strategické šachy, ze kterých těžil Mark, jenž tak mohl jezdit velmi rychle. Sebastian poté, co ušetřil své pneumatiky, vydržel o pět kol déle, než jsme u něj čekali, takže když zajel do boxů a objevil se za Grosjeanem, neuvěřitelně dobře ty pneumatiky využil, aby jej velmi rychle předjel.
Dotáhl se na něj a ihned jej předjel velmi odvážným manévrem na rovince podél boxů. Oni věděli, že efektivně závodí s Markem, který bude na jiné strategii a ke konci velké ceny i na měkčích a rychlejších pneumatikách," pokračuje Horner.
Remy Taffin z Renaultu na pódiu se stříbrným Markem Webberem (foto: Red Bull Racing)
"Když Mark zajel 10 či 11 kol před cílem do boxů a vrátil se na měkčí sadě, samozřejmě Grosjeana velmi rychle stáhl. Pak se ale dostal trochu do provozu a žel se před něj nedostal moc rychle. To zabilo veškeré šance, které měl na vítězství v závodě. Bylo však skvělé jej pozorovat, jak Grosjeana předjíždí a samozřejmě fantastické pro tým projet cílem na prvním a druhém místě," dodává šéf Red Bullu.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.