Martin Whitmarsh je překvapen kritikou Nica Rosberga, který si po Velké ceně Japonska stěžoval na jeho manévr před poslední šikanou okruhu.
Mezi oběma piloty došlo ke kontaktu, po kterém musel Pérez zamířit do boxů s defektem pneumatiky. Rosberg na adresu "nebezpečného" Mexičana řekl: "Pravidla jsou jasná - když při obraně jednou změníte směr, musíte soupeři nechat místo.... Manévr ale splnil účel - musel do boxů pro novou pneumatiku."
Podle šéfa McLarenu byl ale Rosberg příliš daleko za Pérezem na to, aby mu nechával místo: "Když jste tak daleko - on nebyl vedle něj, ani půlkou vozu - a když do někoho zezadu narazíte a způsobíte mu defekt, moc často si na to nestěžujete.. byl daleko za ním. Jsem překvapený tím, že si Nico stěžuje. Pokud ano, překvapuje mě, že to myslí vážně."
Whitmarsh dále uvádí, že došlo "k mnoha incidentům, kdy se museli jezdci stáhnout z takových situací, aby zabránili nehodě. Pokud to jezdec neudělá, pak si nemyslím, že můžete automaticky vinit kluka před vámi."
"Myslím, že jezdci nemají rádi, když se mezi ně dostane mladý dravec," vysvětluje šéf McLarenu. Samotný Pérez nehodě s Rosbergem zabránil - když mu Nica v boxové uličce vypustili do cesty. "Kdyby velmi tvrdě nebrzdil, vrazil by do něj v boxové uličce." Rosberg za to dostal trestný průjezd boxy a cílem projel jako osmý, zatímco Pérez skončil bez bodů.
Martin Whitmarsh kritiku Nica Rosberga nechápe (foto: McLaren Mercedes)
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.