Martin Whitmarsh je překvapen kritikou Nica Rosberga, který si po Velké ceně Japonska stěžoval na jeho manévr před poslední šikanou okruhu.
Mezi oběma piloty došlo ke kontaktu, po kterém musel Pérez zamířit do boxů s defektem pneumatiky. Rosberg na adresu "nebezpečného" Mexičana řekl: "Pravidla jsou jasná - když při obraně jednou změníte směr, musíte soupeři nechat místo.... Manévr ale splnil účel - musel do boxů pro novou pneumatiku."
Podle šéfa McLarenu byl ale Rosberg příliš daleko za Pérezem na to, aby mu nechával místo: "Když jste tak daleko - on nebyl vedle něj, ani půlkou vozu - a když do někoho zezadu narazíte a způsobíte mu defekt, moc často si na to nestěžujete.. byl daleko za ním. Jsem překvapený tím, že si Nico stěžuje. Pokud ano, překvapuje mě, že to myslí vážně."
Whitmarsh dále uvádí, že došlo "k mnoha incidentům, kdy se museli jezdci stáhnout z takových situací, aby zabránili nehodě. Pokud to jezdec neudělá, pak si nemyslím, že můžete automaticky vinit kluka před vámi."
"Myslím, že jezdci nemají rádi, když se mezi ně dostane mladý dravec," vysvětluje šéf McLarenu. Samotný Pérez nehodě s Rosbergem zabránil - když mu Nica v boxové uličce vypustili do cesty. "Kdyby velmi tvrdě nebrzdil, vrazil by do něj v boxové uličce." Rosberg za to dostal trestný průjezd boxy a cílem projel jako osmý, zatímco Pérez skončil bez bodů.
Martin Whitmarsh kritiku Nica Rosberga nechápe (foto: McLaren Mercedes)
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.