Za nimi skončili Hamilton, Grosjean, Massa, Rosberg, Hülkenberg, Alonso, Räikkönen a Button.
První část kvalifikaceTeplota vzduchu je 24 stupňů Celsia, trať má teplotu 36 stupňů Celsia, je slunečné počasí. Poslední čtyři kvalifikace v Japonsku vyhrál Vettel.
Prvním jezdcem, který absolvoval měřené kolo, je Gutiérrez - 1:33,547 min. Räikkönen jde na druhé místo za Buttona, třetí je Hülkenberg. Grosjean jde na druhé místo. Gutiérezzovi v boxe vzplanula na chvíli zadní část monopostu, Esteban z něj rychle vyskočil. Alonso jde na první místo - 1:32,371 min. Za ním jsou Button, Grosjean, Bottas. Hamilton jde na druhé místo, za Alonsem zaostává 155 tisícin sekundy. Vettelovi jeho čas stačí na třetí místo, na to první jde Webber - 1:32,271.
Druhý je Hamilton, třetí Alonso. Zbývají čtyři minuty. Vergne zastavil na kraji vozovky, protože mu zezadu vozu šlehají plameny. Na vině jsou podle týmu Toro Rosso brzdy. Kvůli nim odstavují i svůj druhý vůz v boxech. Kvalifikace je přerušena, když do konce zbývají dvě minuty a 55 sekund. Po rychlém zásahu organizátorů se pokračuje za chvíli dál. Gutiérrez své problémy s vozem vyřešil, je zpátky na okruhu.
Pořadí po první části kvalifikace: Grosjean, Massa, Rosberg, Webber, Di Resta, Hamilton, Alonso, Räikkönen, Vettel, Hülkenberg.
Do druhé části kvalifikace nepostupují: Sutil, Vergne, Chilton, Pic, van der Garde, Bianchi.
Druhá část kvalifikaceZákladní čas stanovil Di Resta - 1:33,059 min. Grosjean na tvrdé směsi jde na druhé místo za Räikkönena (1:32,020 min), třetí je Hülkenberg. Hamilton jde na první místo, ne na dlouho, odsouvá ho Alonso 1:31,828 min.
Před Hamiltonem má náskok dvě a půl setiny sekundy. Třetí je Button, z ním jsou Räikkönen a Grosjean. Vettel na středně tvrdé směsi pneumatik 1:31,290 min, to znamená první místo. Webber jde na druhé místo. Třetí je Alonso, čtvrtý Hamilton a pátý Button. Grosjean jde na třetí místo, je 28 setin sekundy za Vettelem.
Pořadí druhé části kvalifikace: Vettel, Webber, Grosjean, Hamilton, Räikkönen, Massa, Rosberg, Alonso, Button, Hülkenberg.
Do třetí části kvalifikace nepostupují: Pérez, Di Resta, Bottas, Gutiérrez, Maldonado, Ricciardo.
Třetí část kvalifikaceVettel stanovuje základní čas na středně tvrdé směsi pneumatik - 1:31,312 min. Alonso je půl sekundy za ním. Webber jde na první místo - 1:30,975 min. Mimo tratě byl i Romain Grosjean, pokračuje v jízdě. Hamilton je čtvrtý. Tři minuty před koncem mají za sebou měřené kolo jen čtyři jezdci. Räikkönen na středně tvrdé směsi - 1:31,684 min, třetí místo. Rosberg ho odsouvá.
Pořadí: Webber, Vettel, Hamilton, Grosjean, Massa, Rosberg, Hülkenberg, Alonso, Räikkönen, Button.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.