Za nimi skončili Hamilton, Grosjean, Massa, Rosberg, Hülkenberg, Alonso, Räikkönen a Button.
První část kvalifikaceTeplota vzduchu je 24 stupňů Celsia, trať má teplotu 36 stupňů Celsia, je slunečné počasí. Poslední čtyři kvalifikace v Japonsku vyhrál Vettel.
Prvním jezdcem, který absolvoval měřené kolo, je Gutiérrez - 1:33,547 min. Räikkönen jde na druhé místo za Buttona, třetí je Hülkenberg. Grosjean jde na druhé místo. Gutiérezzovi v boxe vzplanula na chvíli zadní část monopostu, Esteban z něj rychle vyskočil. Alonso jde na první místo - 1:32,371 min. Za ním jsou Button, Grosjean, Bottas. Hamilton jde na druhé místo, za Alonsem zaostává 155 tisícin sekundy. Vettelovi jeho čas stačí na třetí místo, na to první jde Webber - 1:32,271.
Druhý je Hamilton, třetí Alonso. Zbývají čtyři minuty. Vergne zastavil na kraji vozovky, protože mu zezadu vozu šlehají plameny. Na vině jsou podle týmu Toro Rosso brzdy. Kvůli nim odstavují i svůj druhý vůz v boxech. Kvalifikace je přerušena, když do konce zbývají dvě minuty a 55 sekund. Po rychlém zásahu organizátorů se pokračuje za chvíli dál. Gutiérrez své problémy s vozem vyřešil, je zpátky na okruhu.
Pořadí po první části kvalifikace: Grosjean, Massa, Rosberg, Webber, Di Resta, Hamilton, Alonso, Räikkönen, Vettel, Hülkenberg.
Do druhé části kvalifikace nepostupují: Sutil, Vergne, Chilton, Pic, van der Garde, Bianchi.
Druhá část kvalifikaceZákladní čas stanovil Di Resta - 1:33,059 min. Grosjean na tvrdé směsi jde na druhé místo za Räikkönena (1:32,020 min), třetí je Hülkenberg. Hamilton jde na první místo, ne na dlouho, odsouvá ho Alonso 1:31,828 min.
Před Hamiltonem má náskok dvě a půl setiny sekundy. Třetí je Button, z ním jsou Räikkönen a Grosjean. Vettel na středně tvrdé směsi pneumatik 1:31,290 min, to znamená první místo. Webber jde na druhé místo. Třetí je Alonso, čtvrtý Hamilton a pátý Button. Grosjean jde na třetí místo, je 28 setin sekundy za Vettelem.
Pořadí druhé části kvalifikace: Vettel, Webber, Grosjean, Hamilton, Räikkönen, Massa, Rosberg, Alonso, Button, Hülkenberg.
Do třetí části kvalifikace nepostupují: Pérez, Di Resta, Bottas, Gutiérrez, Maldonado, Ricciardo.
Třetí část kvalifikaceVettel stanovuje základní čas na středně tvrdé směsi pneumatik - 1:31,312 min. Alonso je půl sekundy za ním. Webber jde na první místo - 1:30,975 min. Mimo tratě byl i Romain Grosjean, pokračuje v jízdě. Hamilton je čtvrtý. Tři minuty před koncem mají za sebou měřené kolo jen čtyři jezdci. Räikkönen na středně tvrdé směsi - 1:31,684 min, třetí místo. Rosberg ho odsouvá.
Pořadí: Webber, Vettel, Hamilton, Grosjean, Massa, Rosberg, Hülkenberg, Alonso, Räikkönen, Button.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.