Třetí trénink zvládl nejlépe Mark Webber

Webber, Mark
Webber, Mark, foto: Red Bull Racing
12. října 2013 04:00
Sdílej:

Za ním následují Hamilton, Rosberg, Grosjean, Alonso a Massa.

Za slunečného počasí vyjíždějí na trať první jezdci, jako první je Gutiérrez. První měřené kolo má za sebou Räikkönen - 1:40,877 min. Jeho týmový kolega Grosjean je rychlejší - 1:36,187 min. Räikkönen o hodně zrychlil - 1:33,741 min. Za první Lotus Lotus se řadí Pérez - 1:34,586 min. Za ním jsou Grosjean, Pic, van der Garde, Sutil. Di Resta jde na třetí místo - 1:34,715 min.

Teplota vzduchu je 25 stupňů Celsia, teplota tratě je 35 stupňů Celsia, jezdci jezdí na tvrdé směsi pneumatik. Grosjean jde na čelo pořadí - 1:33,232. Následují Räikkönen, Rosberg, Pérez, Ricciardo. Webber zajel nejrychlejší čas - 1:32,722 min a je první. Vettel jde na třetí místo - 1:33,327 min. Hamilton je na osmém místě. Vettel zrychluje, ale stačí to "jen" na druhé místo za Webberem. následují Grosjean, Rosberg, Räikkönen, Ricciardo, Gutiérrez. Bez časů jsou už jen jezdci Ferrari.

Hamilton jde na čtvrté místo před Rosberga. Button je šestý, Massovi stačí jeho první čas na jedenácté místo. Räikkönen a Grosjean vyjeli na trať na středně tvrdé směsi pneumatik. Alonso zajel své první měřené kolo - 1:33,706 min, v této chvíli to znamená deváté místo. Grosjean zrychlil, jde na první místo - 1:32,707 min.

Po první polovině třetího volného tréninku je pořadí následující: Grosjean, Webber, Räikkönen, Vettel, Hamilton, Rosberg, Massa, Button, Alonso, Ricciardo. Adrian Sutil ve čtrnácté zatáčce dostal smyk, narazil do bariéry mimo tratě. Výsledkem je poškozená přední část vozu, přišel o přední křídlo a trénink pro něj končí. Poškozená je i zadní část vozu - zavěšení kol.

Mark Webber v Suzuce (foto: Red Bull Racing)

Do konce zbývá patnáct minut a pořadí se už dlouhou dobu nemění. Na jeho konci jsou Pic, van der Garde, Chilton a Bianchi. Grosjean se dostal mimo trať, pokračuje dál v jízdě. Na středně tvrdé směsi pneumatik Alonso zlepšuje svůj čas 1:32,800 min a jde na třetí místo. Massa se řadí hned za něj. Webber jde na první místo - 1:32,053 min, má také středně tvrdou směs. Zbývá pět minut do konce.

Rosberg je rychlý a posouvá se na druhé místo - 1:32,355 min. Hamilton jde před něj a je druhý. Konečné pořadí: Webber, Hamilton, Rosberg, Grosjean, Alonso, Massa, Button, Räikkönen, Vettel, Hülkenberg. 

Maximální rychlosti: 1. Webber - 304,4 km/hod; 2. Chilton - 303,1; 3. Vergne - 302,5; 4. Maldonado - 301,9; 5. Bottas - 301,7; 6. Vettel - 301,6; 7. Ricciardo - 301,0; 8. Alonso - 301,0...21. Pérez - 293,8; 22. Bianchi - 290,0.

Přehled všech časů: zde (PDF)

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.