Za ním následují Hamilton, Rosberg, Grosjean, Alonso a Massa.
Za slunečného počasí vyjíždějí na trať první jezdci, jako první je Gutiérrez. První měřené kolo má za sebou Räikkönen - 1:40,877 min. Jeho týmový kolega Grosjean je rychlejší - 1:36,187 min. Räikkönen o hodně zrychlil - 1:33,741 min. Za první Lotus Lotus se řadí Pérez - 1:34,586 min. Za ním jsou Grosjean, Pic, van der Garde, Sutil. Di Resta jde na třetí místo - 1:34,715 min.
Teplota vzduchu je 25 stupňů Celsia, teplota tratě je 35 stupňů Celsia, jezdci jezdí na tvrdé směsi pneumatik. Grosjean jde na čelo pořadí - 1:33,232. Následují Räikkönen, Rosberg, Pérez, Ricciardo. Webber zajel nejrychlejší čas - 1:32,722 min a je první. Vettel jde na třetí místo - 1:33,327 min. Hamilton je na osmém místě. Vettel zrychluje, ale stačí to "jen" na druhé místo za Webberem. následují Grosjean, Rosberg, Räikkönen, Ricciardo, Gutiérrez. Bez časů jsou už jen jezdci Ferrari.
Hamilton jde na čtvrté místo před Rosberga. Button je šestý, Massovi stačí jeho první čas na jedenácté místo. Räikkönen a Grosjean vyjeli na trať na středně tvrdé směsi pneumatik. Alonso zajel své první měřené kolo - 1:33,706 min, v této chvíli to znamená deváté místo. Grosjean zrychlil, jde na první místo - 1:32,707 min.
Po první polovině třetího volného tréninku je pořadí následující: Grosjean, Webber, Räikkönen, Vettel, Hamilton, Rosberg, Massa, Button, Alonso, Ricciardo. Adrian Sutil ve čtrnácté zatáčce dostal smyk, narazil do bariéry mimo tratě. Výsledkem je poškozená přední část vozu, přišel o přední křídlo a trénink pro něj končí. Poškozená je i zadní část vozu - zavěšení kol.
Mark Webber v Suzuce (foto: Red Bull Racing)
Do konce zbývá patnáct minut a pořadí se už dlouhou dobu nemění. Na jeho konci jsou Pic, van der Garde, Chilton a Bianchi. Grosjean se dostal mimo trať, pokračuje dál v jízdě. Na středně tvrdé směsi pneumatik Alonso zlepšuje svůj čas 1:32,800 min a jde na třetí místo. Massa se řadí hned za něj. Webber jde na první místo - 1:32,053 min, má také středně tvrdou směs. Zbývá pět minut do konce.
Rosberg je rychlý a posouvá se na druhé místo - 1:32,355 min. Hamilton jde před něj a je druhý. Konečné pořadí: Webber, Hamilton, Rosberg, Grosjean, Alonso, Massa, Button, Räikkönen, Vettel, Hülkenberg.
Maximální rychlosti: 1. Webber - 304,4 km/hod; 2. Chilton - 303,1; 3. Vergne - 302,5; 4. Maldonado - 301,9; 5. Bottas - 301,7; 6. Vettel - 301,6; 7. Ricciardo - 301,0; 8. Alonso - 301,0...21. Pérez - 293,8; 22. Bianchi - 290,0.
Přehled všech časů: zde (PDF)
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.