Pirelli potřebuje podle Ferrari od týmů více pomoci, aby jim mohlo dodávat perfektní pneumatiky.
Víkend v Koreji se vyznačoval také přestřelkou mezi jezdci a zástupci Pirelli ohledně kvality pneumatik. Fernando Alonso se s Markem Webberem do italského dodavatele tvrdě obuli, Paul Hembery poté poslal Alonsa za lídrem šampionátu Sebastianem Vettelem, aby se o pneumatikách něco naučil.
Vše se nakonec vyřešilo společnou schůzkou za zavřenými dveřmi, kde se navzájem omluvili a dohodli na dalším postupu. "Měli jsme schůzku, abychom si vyjasnili ten problém společně s Fernandem. Omluvil se [Hembery] a já si myslím, že bychom měli hledět kupředu. Je důležité, abychom věci řešili společně," říká šéf Scuderie Stefano Domenicali.
Alonso je s omluvou spokojený, za kritikou si ale přesto stojí: "Nevím, jestli ty komentáře byly správné či nikoliv, takže jsme ho [Hemberyho] sem zavolali, jen aby vysvětlil, zdali to prohlásil. Nevěděl o celém tom výroku a omluvil se. Omluva je od něj po chybě správná, protože nepochopil, co jsme říkali.
Říkali jsme, že pneumatiky nevydrží ani pět kilometrů, což je fakt, ne slova. Říkali jsme, že tam jsou žmolky. Závodní stopa měří dva metry - to je fakt, ne slova. A letos máme s pneumatikami problémy, jak jsme naposledy viděli u Péreze. To je fakt, ne slova."
Domenicali chce proto Pirelli pomoct: "Je důležité, abychom si vyslechli frustraci pilotů, aby mohli odvádět lepší práci. A je důležité znát také jejich názor [Pirelli], protože když jim nedáte možnost testovat, pak to také není správné.
Abychom zajistili dobrou show, musíme testovat. Na simulátoru můžete strávit celý svůj život, ale tím problémy pneumatik nevyřešíte - a nejen pneumatik. Když se podíváme do budoucnosti na nové auto, potřebujeme Pirelli pomoct, abychom jim poskytli více testů. Jinak dokážu pochopit, že je situace kvůli překážkám frustrující," dodává Domenicali.
Ferrari si uvědomuje, že týmy musí Pirelli pomoct (foto: Scuderia Ferrari)
Pirelli přitom bylo požádáno o vývoj pneumatik s vyšší degradací. Nemá to však snadné: musí je vyvíjet se starým vozem (Renault R30), protože novější mu týmy odmítly poskytnout. Ferrari i Red Bull se jim minulý měsíc (a Mercedes kontroverzně již v květnu) v Barceloně sice snažili pomoci poskytnutím svých novějších vozů, v příštím roce však budou monoposty s novými turbomotory dosahovat podstatně vyššího krouticího momentu.
Předsezónní testy se navíc letos uskutečnily za neadekvátních podmínek - za chladných teplot, při nichž se závody nejezdí. Proto příští rok budou minimálně dva z nich přesunuty na Střední východ, nejspíše do Bahrajnu.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.