Pirelli potřebuje podle Ferrari od týmů více pomoci, aby jim mohlo dodávat perfektní pneumatiky.
Víkend v Koreji se vyznačoval také přestřelkou mezi jezdci a zástupci Pirelli ohledně kvality pneumatik. Fernando Alonso se s Markem Webberem do italského dodavatele tvrdě obuli, Paul Hembery poté poslal Alonsa za lídrem šampionátu Sebastianem Vettelem, aby se o pneumatikách něco naučil.
Vše se nakonec vyřešilo společnou schůzkou za zavřenými dveřmi, kde se navzájem omluvili a dohodli na dalším postupu. "Měli jsme schůzku, abychom si vyjasnili ten problém společně s Fernandem. Omluvil se [Hembery] a já si myslím, že bychom měli hledět kupředu. Je důležité, abychom věci řešili společně," říká šéf Scuderie Stefano Domenicali.
Alonso je s omluvou spokojený, za kritikou si ale přesto stojí: "Nevím, jestli ty komentáře byly správné či nikoliv, takže jsme ho [Hemberyho] sem zavolali, jen aby vysvětlil, zdali to prohlásil. Nevěděl o celém tom výroku a omluvil se. Omluva je od něj po chybě správná, protože nepochopil, co jsme říkali.
Říkali jsme, že pneumatiky nevydrží ani pět kilometrů, což je fakt, ne slova. Říkali jsme, že tam jsou žmolky. Závodní stopa měří dva metry - to je fakt, ne slova. A letos máme s pneumatikami problémy, jak jsme naposledy viděli u Péreze. To je fakt, ne slova."
Domenicali chce proto Pirelli pomoct: "Je důležité, abychom si vyslechli frustraci pilotů, aby mohli odvádět lepší práci. A je důležité znát také jejich názor [Pirelli], protože když jim nedáte možnost testovat, pak to také není správné.
Abychom zajistili dobrou show, musíme testovat. Na simulátoru můžete strávit celý svůj život, ale tím problémy pneumatik nevyřešíte - a nejen pneumatik. Když se podíváme do budoucnosti na nové auto, potřebujeme Pirelli pomoct, abychom jim poskytli více testů. Jinak dokážu pochopit, že je situace kvůli překážkám frustrující," dodává Domenicali.
Ferrari si uvědomuje, že týmy musí Pirelli pomoct (foto: Scuderia Ferrari)
Pirelli přitom bylo požádáno o vývoj pneumatik s vyšší degradací. Nemá to však snadné: musí je vyvíjet se starým vozem (Renault R30), protože novější mu týmy odmítly poskytnout. Ferrari i Red Bull se jim minulý měsíc (a Mercedes kontroverzně již v květnu) v Barceloně sice snažili pomoci poskytnutím svých novějších vozů, v příštím roce však budou monoposty s novými turbomotory dosahovat podstatně vyššího krouticího momentu.
Předsezónní testy se navíc letos uskutečnily za neadekvátních podmínek - za chladných teplot, při nichž se závody nejezdí. Proto příští rok budou minimálně dva z nich přesunuty na Střední východ, nejspíše do Bahrajnu.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.