Po zcela jednoznačném a dominantním vítězství Sebastiana Vettela v Singapuru se ozval například bývalý šéf týmu Giancarlo Minardi, který zpochybnil legálnost vozu RB9. Alonso si to však nemyslí a Vettel věří, že na recept jejich úspěchu ostatní nikdy nepřijdou.
Giancarlo Minardi po závodě v Singapuru na svém webu uvedl, že motor Red Bullu zněl při výjezdu ze zatáčky číslo 3 jinak.
Fernando Alonso se však těmito záležitostmi nezabývá a uvedl, že se neobává toho, že by soupeřil proti někomu v nelegálním voze.
"Myslím, že zvuk motoru byl u Red Bullu odlišný po celý rok. Je pravda, že to možná bylo v Singapuru ještě zřetelnější, protože je to městský okruh a lidé mohou závod zledovat přímo v zatáčce, ale pokud byste byli na zimních testech v Barceloně, i tam zněl Red Bull jinak."
"Používají tedy něco jiného než ostatní týmy, ale něco, co je zcela v pořádku, protože prošli všemi testy v sobotu i v neděli na každém závodě. Takže je to ok a je na nás, abychom odvedli lepší práci a zmaximalizovali potenciál. Nemám žádné špatné či zvláštní pocity ohledně Red Bullu," uvedl Španěl.
Situaci okomentoval také šéf Red Bullu, Christian Horner. "Myslím, že problém s výkonem Sebastiana v Singapuru je ten, že byl tak dominantní. Nevyhnutelně vyvolal otázku - jak je to možné? Ostatní týmy to budou studovat a nejlehčí odpověď je - musejí podvádět. Já ale říkám - vše je tak přísně kontrolováno, že je to nemožné."
"Faktem je, že v Singapuru zajel naprosto neuvěřitelný závod, měl neuvěřitelnou rychlost, dostal z auta maximum a byl ve vrcholné formě," uzavírá Horner.¨
Sám Vettel se jen usmívá: "Jsem pyšný na systém, který máme, protože ostatní nikdy nezjistí, jak jsme to zvládli. Neustále se snažíme zlepšovat vůz, to je část úkolu, který máme. V tréninku jsme hodně zkoušeli a poprvé to opravdu fungovalo v závodě," uvedl.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.