Ruský tým chce na konci sezony desáté místo v Poháru konstruktérů.
Tým Marussia potvrdil dnes v Jižní Koreji, že Jules Bianchi zůstane v příští sezoně za volantem jeho monopostu. Je pravděpodobné, že je to i důsledkem úzké spolupráce Marussie a Ferrari (budoucí dodavatel motorů pro ruský tým a podporovatel kariéry Bianchiho).
„Jsem šťastný, že můžu potvrdit své setrvání v Marussii v roce 2014,“ vyhlásil Bianchi. „Nemohl jsem si přát lepší prostředí pro podporu mých začátků ve Formuli 1. Cítím se v týmu jako doma. Letošní sezonu jsme začali dobře, pak jsme cítili větší tlak ze strany Caterhamu. Získali jsme cenné zkušenosti, které využijeme v příštím roce, ve kterém zažijeme mnoho změn. Jsem rád, že se můžu prostřednictvím týmu Marussia účastnit vzniku nové éry Formule 1. Očekávám, že naše výkony se zlepší. Teď máme před sebou ještě šest závodů, ve kterých si chceme zajistit desáté místo v Poháru konstruktérů. Chci také poděkovat Ferrari a jejich akademii pro mladé jezdce za jejich podporu mé kariéry.“
John Booth, šéf týmu Marussia, je potěšen, že může pokračovat ve spolupráci s Bianchim, který dokázal svůj talent, i když nemá konkurenceschopný vůz.
„Je pro nás potěšením oznámit, že Jules zůstává i v roce 2014 jedním z našich pilotů. Vloni se k nám Jules přidal na poslední chvíli. Ve své premiérové sezoně čelil výzvám výjimečným způsobem a ukázal své schopnosti i potenciál.“
Booth naznačil, že v týmu by mohl zůstat i Max Chilton.
„Rok 2014 se považuje za začátek nové éry pro náš sport a kontinuita a soudržnost našich dvou pilotů budou důležité pro úspěšné překonání změn. Druhé jméno potvrdíme později ještě v průběhu sezony. Zatím máme dost práce s bojem o desátou příčku v Poháru konstruktérů, naše pozornost je zaměřená na dosáhnutí tohoto cíle.“
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.