Ruský tým chce na konci sezony desáté místo v Poháru konstruktérů.
Tým Marussia potvrdil dnes v Jižní Koreji, že Jules Bianchi zůstane v příští sezoně za volantem jeho monopostu. Je pravděpodobné, že je to i důsledkem úzké spolupráce Marussie a Ferrari (budoucí dodavatel motorů pro ruský tým a podporovatel kariéry Bianchiho).
„Jsem šťastný, že můžu potvrdit své setrvání v Marussii v roce 2014,“ vyhlásil Bianchi. „Nemohl jsem si přát lepší prostředí pro podporu mých začátků ve Formuli 1. Cítím se v týmu jako doma. Letošní sezonu jsme začali dobře, pak jsme cítili větší tlak ze strany Caterhamu. Získali jsme cenné zkušenosti, které využijeme v příštím roce, ve kterém zažijeme mnoho změn. Jsem rád, že se můžu prostřednictvím týmu Marussia účastnit vzniku nové éry Formule 1. Očekávám, že naše výkony se zlepší. Teď máme před sebou ještě šest závodů, ve kterých si chceme zajistit desáté místo v Poháru konstruktérů. Chci také poděkovat Ferrari a jejich akademii pro mladé jezdce za jejich podporu mé kariéry.“
John Booth, šéf týmu Marussia, je potěšen, že může pokračovat ve spolupráci s Bianchim, který dokázal svůj talent, i když nemá konkurenceschopný vůz.
„Je pro nás potěšením oznámit, že Jules zůstává i v roce 2014 jedním z našich pilotů. Vloni se k nám Jules přidal na poslední chvíli. Ve své premiérové sezoně čelil výzvám výjimečným způsobem a ukázal své schopnosti i potenciál.“
Booth naznačil, že v týmu by mohl zůstat i Max Chilton.
„Rok 2014 se považuje za začátek nové éry pro náš sport a kontinuita a soudržnost našich dvou pilotů budou důležité pro úspěšné překonání změn. Druhé jméno potvrdíme později ještě v průběhu sezony. Zatím máme dost práce s bojem o desátou příčku v Poháru konstruktérů, naše pozornost je zaměřená na dosáhnutí tohoto cíle.“
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.