Bývalý jezdec Formule 1, 64letý Patrick Tambay obdivuje, jakým způsobem dokáže Sebastian Vettel ovládat svůj vůz.
Patrick Tambay byl po závodě v Singapuru nadšený z výkonu Sebastiana Vettela, zejména z lehkosti jeho vítězství.
„V Red Bullu dokázali najít to správné nastavení vozu, z čeho pramenila skvělá kombinace pohoda – efektivita - výkon u monopostu Sebastiana Vettela. To, co dělá na mě dojem je, s jakou lehkostí používá Vettel svůj vůz. Zacházení s pneumatikami – všechno zázračně funguje. Výkon dokázal Sebastian kontrolovat od začátku až do konce. Někteří jezdci zajeli do boxů v čase, kdy byl na trati bezpečnostní vůz, Sebastian zůstal na okruhu nejdéle.
Dokázal si vybudovat tak velký náskok před ostatními, že po druhé výměně pneumatik se před ně vrátil na první místo. Kombinace pilot – vůz je u něj na vysoké úrovni. Dokáže si dělat se svým náskokem, co chce a kdy chce. Myslím, že se blíží k dokonalosti.“
Patrick Tambay ocenil také výkony Fernanda Alonsa a Kimiho Räikkönena, kteří startovali ze sedmého a třináctého místa a v cíli skončili na druhém a třetím místě. „Räikkönen je skvělý od svého návratu do Formule 1, jeho vůz mu to umožňuje stejně jako Grosjeanovi. Alonso byl úspěšný po skvělém startu. Startoval uprostřed ostatních, ale dokázal se hned dostat na třetí místo.“
Dosáhl by podle Tambaye Romain Grosjean pódiového umístění, kdyby nebyl donucen ze závodu odstoupit? „Grosjeanovi se start nepodařil podle představ. Ale v čase zastávek v boxech byl na druhém místě za Alonsem. To ukazuje, že i kdyby neměl problémy, dojel by až za Fernandem. Možná mohl být třetí před Räikkönenem.“
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.