Během Velké ceny Singapuru jsme mohli zaslechnout pokyn, aby se Fernando Alonso "postaral o Di Restu," a upozornění Sebastiana Vettela na problémy s vozem. Jak vážné byly a oč vlastně šlo?
Alonsův závodní inženýr Andrea Stella v jednu chvíli svému jezdci řekl: "Starej se o pneumatiky - musíme na vůz nasadit super-měkké. Postarej se o Paula di Restu, je za tebou." Jezdec s Force Indií později havaroval, pro konspirační teorie však není prostor.
Jezdec Ferrari vysvětluje, jak byl pokyn myšlen: "Myslím, že to v TV asi nebylo moc jasné. Řekli mi, abych se postaral o Paula di Restu za sebou, protože byl na super-měkkých, na nových super-měkkých [pneumatikách].
Já jsem byl na středně-tvrdých, takže měl výkonnostní výhodu... v prvních několika kolech přibližně jednu sekundu, takže jsem věděl, že se Paul bude na mě snažit v těch prvních kolech na čerstvých super-měkkých útočit. O tom byla ta zpráva: 'Dávej si pozor na Di Restu,'" uvádí Alonso.
Sebastian Vettel a Fernando Alonso (foto: Red Bull Racing)
V závěru závodu jsme také zaznamenali radiokomunikaci týkající se technických problémů Vettela ohledně vibrací při brzdění. Bylo to něco, co lídr šampionátu ve voze cítil?
"Jo, rozhodně, určitě jsem to cítil. Ke konci závodu se to zhoršovalo. Naštěstí jsme vedli a měli jsme novou sadu super-měkkých, kterou jsme ušetřili včera, takže jsem si mohl dovolit trochu zvolnit. Kdybychom byli pod velkým tlakem, tak určitě..." popisuje pilot Red Bullu.
"Už jsme měli takové problémy dříve, ale není to nic příjemného, protože tady brzdy k zastavování používáte hodně často. Dokázali jsme to pak kontrolovat, ale kdybychom museli závodit tvrději až do konce, pak by to podle mě bylo těžké," dodává Vettel.
Němec proto se svým Red Bullem v závěru nemohl jezdit naplno. Byl ale o tolik rychlejší než soupeři, že se mu po celou dobu nedokázal nikdo přiblížit, proto si mohl v Singapuru pohodlně dojet s více než 32sekundovým náskokem pro další vítězství a zvýšit své vedení v šampionátu na šedesát bodů před druhým Alonsem.
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.