Během Velké ceny Singapuru jsme mohli zaslechnout pokyn, aby se Fernando Alonso "postaral o Di Restu," a upozornění Sebastiana Vettela na problémy s vozem. Jak vážné byly a oč vlastně šlo?
Alonsův závodní inženýr Andrea Stella v jednu chvíli svému jezdci řekl: "Starej se o pneumatiky - musíme na vůz nasadit super-měkké. Postarej se o Paula di Restu, je za tebou." Jezdec s Force Indií později havaroval, pro konspirační teorie však není prostor.
Jezdec Ferrari vysvětluje, jak byl pokyn myšlen: "Myslím, že to v TV asi nebylo moc jasné. Řekli mi, abych se postaral o Paula di Restu za sebou, protože byl na super-měkkých, na nových super-měkkých [pneumatikách].
Já jsem byl na středně-tvrdých, takže měl výkonnostní výhodu... v prvních několika kolech přibližně jednu sekundu, takže jsem věděl, že se Paul bude na mě snažit v těch prvních kolech na čerstvých super-měkkých útočit. O tom byla ta zpráva: 'Dávej si pozor na Di Restu,'" uvádí Alonso.
Sebastian Vettel a Fernando Alonso (foto: Red Bull Racing)
V závěru závodu jsme také zaznamenali radiokomunikaci týkající se technických problémů Vettela ohledně vibrací při brzdění. Bylo to něco, co lídr šampionátu ve voze cítil?
"Jo, rozhodně, určitě jsem to cítil. Ke konci závodu se to zhoršovalo. Naštěstí jsme vedli a měli jsme novou sadu super-měkkých, kterou jsme ušetřili včera, takže jsem si mohl dovolit trochu zvolnit. Kdybychom byli pod velkým tlakem, tak určitě..." popisuje pilot Red Bullu.
"Už jsme měli takové problémy dříve, ale není to nic příjemného, protože tady brzdy k zastavování používáte hodně často. Dokázali jsme to pak kontrolovat, ale kdybychom museli závodit tvrději až do konce, pak by to podle mě bylo těžké," dodává Vettel.
Němec proto se svým Red Bullem v závěru nemohl jezdit naplno. Byl ale o tolik rychlejší než soupeři, že se mu po celou dobu nedokázal nikdo přiblížit, proto si mohl v Singapuru pohodlně dojet s více než 32sekundovým náskokem pro další vítězství a zvýšit své vedení v šampionátu na šedesát bodů před druhým Alonsem.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.