Během Velké ceny Singapuru jsme mohli zaslechnout pokyn, aby se Fernando Alonso "postaral o Di Restu," a upozornění Sebastiana Vettela na problémy s vozem. Jak vážné byly a oč vlastně šlo?
Alonsův závodní inženýr Andrea Stella v jednu chvíli svému jezdci řekl: "Starej se o pneumatiky - musíme na vůz nasadit super-měkké. Postarej se o Paula di Restu, je za tebou." Jezdec s Force Indií později havaroval, pro konspirační teorie však není prostor.
Jezdec Ferrari vysvětluje, jak byl pokyn myšlen: "Myslím, že to v TV asi nebylo moc jasné. Řekli mi, abych se postaral o Paula di Restu za sebou, protože byl na super-měkkých, na nových super-měkkých [pneumatikách].
Já jsem byl na středně-tvrdých, takže měl výkonnostní výhodu... v prvních několika kolech přibližně jednu sekundu, takže jsem věděl, že se Paul bude na mě snažit v těch prvních kolech na čerstvých super-měkkých útočit. O tom byla ta zpráva: 'Dávej si pozor na Di Restu,'" uvádí Alonso.
Sebastian Vettel a Fernando Alonso (foto: Red Bull Racing)
V závěru závodu jsme také zaznamenali radiokomunikaci týkající se technických problémů Vettela ohledně vibrací při brzdění. Bylo to něco, co lídr šampionátu ve voze cítil?
"Jo, rozhodně, určitě jsem to cítil. Ke konci závodu se to zhoršovalo. Naštěstí jsme vedli a měli jsme novou sadu super-měkkých, kterou jsme ušetřili včera, takže jsem si mohl dovolit trochu zvolnit. Kdybychom byli pod velkým tlakem, tak určitě..." popisuje pilot Red Bullu.
"Už jsme měli takové problémy dříve, ale není to nic příjemného, protože tady brzdy k zastavování používáte hodně často. Dokázali jsme to pak kontrolovat, ale kdybychom museli závodit tvrději až do konce, pak by to podle mě bylo těžké," dodává Vettel.
Němec proto se svým Red Bullem v závěru nemohl jezdit naplno. Byl ale o tolik rychlejší než soupeři, že se mu po celou dobu nedokázal nikdo přiblížit, proto si mohl v Singapuru pohodlně dojet s více než 32sekundovým náskokem pro další vítězství a zvýšit své vedení v šampionátu na šedesát bodů před druhým Alonsem.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.