Fernando Alonso absolvoval v závěru Velké ceny Singapuru velmi dlouhý stint na středně-tvrdých pneumatikách. Věděli stratégové Ferrari, že to vydrží, nebo zariskovali naslepo?
Španěl stavěl naposledy ve 25. kole z 61, na které byla vypsána velká cena. Po dojezdu do cíle na druhém místě za Sebastianem Vettelem prozradil, nakolik si byli u Ferrari jistí tím, že to bez třetí zastávky zvládne až do cíle.
"Nevěděli jsme přesně, kolik toho pneumatiky vydrží. Možná jsme nečekali, že to bude tak dlouho, ale.. V šampionátu ztrácíme šedesát bodů - když to vyjde, je to OK, když ne, tak bychom možná neskončili druzí, ale čtvrtí či pátí. Opravdu jsme s tím nemohli nic udělat," říká Alonso.
Chvíli doufal, že by se před Vettela díky strategie dokonce mohl i dostat: "Byla tam menší šance, pokud by Rosberg, Webber a Hamilton nebyli po safety caru tak pomalí - Sebastian by možná nenajel těch 28 sekund potřebných pro výjezd přede mnou, jenže myslím, že Nico měl problém s předním křídlem, Webber byl bez pneumatik a Hamilton zajel do boxů velmi pozdě, jako poslední."
"Když jsme tedy měli volnou trať a Seb pak zajel do boxů a vyjel přede mnou, měli jsme drobnou šanci na vedení v závodě, ale udržet Sebastiana by bylo velmi těžké... zřejmě jel poslední část závodu na nových pneumatikách a my jsme měli velmi pomalé tempo.
Ale zkusili jsme to, neměli jsme co ztratit - a s takovou strategií podle mě budeme přistupovat i k poslední části šampionátu. Nejsme tak rychlí jako oni v kvalifikaci či v závodě, takže musíme zkoušet něco jinak," dodává Alonso.
Fernando Alosno byl v cíli nakonec druhý - opět za Sebastianem Vettelem(foto: Scuderia Ferrari)
Podobnou strategii jako Španěl použili i piloti McLarenu, Sauberu a Kimi Räikkönen, kteří závěrečných 36 kol (59 % závodu) ujeli rovněž na jedné sadě pneumatik. Vše najdete přehledně v grafické podobě včetně času zastávek zde.
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.