Fernando Alonso absolvoval v závěru Velké ceny Singapuru velmi dlouhý stint na středně-tvrdých pneumatikách. Věděli stratégové Ferrari, že to vydrží, nebo zariskovali naslepo?
Španěl stavěl naposledy ve 25. kole z 61, na které byla vypsána velká cena. Po dojezdu do cíle na druhém místě za Sebastianem Vettelem prozradil, nakolik si byli u Ferrari jistí tím, že to bez třetí zastávky zvládne až do cíle.
"Nevěděli jsme přesně, kolik toho pneumatiky vydrží. Možná jsme nečekali, že to bude tak dlouho, ale.. V šampionátu ztrácíme šedesát bodů - když to vyjde, je to OK, když ne, tak bychom možná neskončili druzí, ale čtvrtí či pátí. Opravdu jsme s tím nemohli nic udělat," říká Alonso.
Chvíli doufal, že by se před Vettela díky strategie dokonce mohl i dostat: "Byla tam menší šance, pokud by Rosberg, Webber a Hamilton nebyli po safety caru tak pomalí - Sebastian by možná nenajel těch 28 sekund potřebných pro výjezd přede mnou, jenže myslím, že Nico měl problém s předním křídlem, Webber byl bez pneumatik a Hamilton zajel do boxů velmi pozdě, jako poslední."
"Když jsme tedy měli volnou trať a Seb pak zajel do boxů a vyjel přede mnou, měli jsme drobnou šanci na vedení v závodě, ale udržet Sebastiana by bylo velmi těžké... zřejmě jel poslední část závodu na nových pneumatikách a my jsme měli velmi pomalé tempo.
Ale zkusili jsme to, neměli jsme co ztratit - a s takovou strategií podle mě budeme přistupovat i k poslední části šampionátu. Nejsme tak rychlí jako oni v kvalifikaci či v závodě, takže musíme zkoušet něco jinak," dodává Alonso.
Fernando Alosno byl v cíli nakonec druhý - opět za Sebastianem Vettelem(foto: Scuderia Ferrari)
Podobnou strategii jako Španěl použili i piloti McLarenu, Sauberu a Kimi Räikkönen, kteří závěrečných 36 kol (59 % závodu) ujeli rovněž na jedné sadě pneumatik. Vše najdete přehledně v grafické podobě včetně času zastávek zde.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.