Šéf Red Bullu, Christian Horner, si myslí, že Mark Webber a Fernando Alonso měli být pouze 'klepnuti přes prsty' za jejich "taxi jízdu po konci GP Singapuru".
Oba jezdci byli za své chování po skončení Velké ceny Singapuru napomenuti. Zatímco Webber byl napomenut a následně penalizován odsunem o 10 místa na startu GP Koreje (jednolo se už o třetí napomenutí v sezoně) za vstup na trať mezi nájezdem na rošt a dobou, kdy vůz vjede do parc fermé, tak Alonso byl za způsobení potenciálně nebezpečné situace jen napomenut.
Christian Horner si myslí, že udělení takovéto penalizace bylo až moc drsné a případná pokuta by byla lepším řešením i s ohledem na výsledek třetího napomenutí v sezoně pro Webbera: "Mělo to být řešeno pokutou nebo vyčiněním," řekl šéf týmu Red Bull. "Jeden z nejikoničtějších obrázků, které si z F1 pamatuji, je, jak Nigel Mansell veze Ayrtona Sennu domů [při GP Veké Británie 1991]."
"Je škoda, že to skončilo napomenutím, které díky tomu, že se jedná už o třetí v sezoně, vedlo k penalizaci 10 míst na startu. Bohužel napomenutí jsou momentálně jedinou věcí, kterou mají stewardi k dispozici. Možná by postačilo promluvení si s jezdci. V ideálním případě by byla lepší i pokuta, ale nevěřím, že se stewardům teď něco takového nabízí.
Toto svezení se komisařům nelíbilo (foto: Scuderia Ferrari)
Je to škoda a je to frustrující, protože to Marka teď pro Koreju sráží. Ale už je to tak a my to nemůžeme změnit. Problémem je, že kdyby začali používat selský rozum, tak začnou problémy. Upřímně řečeno, neviděl jsem záběry, jen obrázek, jak Marka [Fernando] veze zpět. Na konec dne to bylo dobré pro show, pro televizi a když jezdci nemohou ukázat žádné emoce, tak je to škoda.
Viděli jsme, že takovéto věci dříve prošly. Fernando si po svém vítězství ve Valencii [v roce 2012] vzal vlajku a nebyla za to žádná penalizace, i když šlo o porušení pravidel. Tehdy zvítězil selský rozum. Ale rozumím problémům, které stewardi mají s nástroji, které mají k dispozici."
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.