Šéf Red Bullu, Christian Horner, si myslí, že Mark Webber a Fernando Alonso měli být pouze 'klepnuti přes prsty' za jejich "taxi jízdu po konci GP Singapuru".
Oba jezdci byli za své chování po skončení Velké ceny Singapuru napomenuti. Zatímco Webber byl napomenut a následně penalizován odsunem o 10 místa na startu GP Koreje (jednolo se už o třetí napomenutí v sezoně) za vstup na trať mezi nájezdem na rošt a dobou, kdy vůz vjede do parc fermé, tak Alonso byl za způsobení potenciálně nebezpečné situace jen napomenut.
Christian Horner si myslí, že udělení takovéto penalizace bylo až moc drsné a případná pokuta by byla lepším řešením i s ohledem na výsledek třetího napomenutí v sezoně pro Webbera: "Mělo to být řešeno pokutou nebo vyčiněním," řekl šéf týmu Red Bull. "Jeden z nejikoničtějších obrázků, které si z F1 pamatuji, je, jak Nigel Mansell veze Ayrtona Sennu domů [při GP Veké Británie 1991]."
"Je škoda, že to skončilo napomenutím, které díky tomu, že se jedná už o třetí v sezoně, vedlo k penalizaci 10 míst na startu. Bohužel napomenutí jsou momentálně jedinou věcí, kterou mají stewardi k dispozici. Možná by postačilo promluvení si s jezdci. V ideálním případě by byla lepší i pokuta, ale nevěřím, že se stewardům teď něco takového nabízí.
Toto svezení se komisařům nelíbilo (foto: Scuderia Ferrari)
Je to škoda a je to frustrující, protože to Marka teď pro Koreju sráží. Ale už je to tak a my to nemůžeme změnit. Problémem je, že kdyby začali používat selský rozum, tak začnou problémy. Upřímně řečeno, neviděl jsem záběry, jen obrázek, jak Marka [Fernando] veze zpět. Na konec dne to bylo dobré pro show, pro televizi a když jezdci nemohou ukázat žádné emoce, tak je to škoda.
Viděli jsme, že takovéto věci dříve prošly. Fernando si po svém vítězství ve Valencii [v roce 2012] vzal vlajku a nebyla za to žádná penalizace, i když šlo o porušení pravidel. Tehdy zvítězil selský rozum. Ale rozumím problémům, které stewardi mají s nástroji, které mají k dispozici."
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.