Honda si údajně přeje návrat Fernanda Alonsa do McLarenu. Jenson Button by to přivítal: "Bylo by to vzrušující!"
Japonský výrobce se od roku 2015 opět vrací do Formule 1 jako partner týmu McLaren, celý program tak již samozřejmě běží na plné obrátky. K tomu patří kromě klasického zkoumání a vývoje také testy na stolicích a simulace, začíná se ovšem už také uvažovat o personálním obsazení. Právě teď se má údajně řešit otázka jezdeckého složení.
Španělský server Marca přišel s tím, že by "od prvního dne" měl ve voze McLaren-Honda sedět jezdec schopný vyhrávat a tím má být Fernando Alonso. Logicky by se jevilo, že si chce Španěl pro rok 2015 nechat otevřená zadní vrátka, vše totiž bude záviset na výsledku interního duelu v příští sezoně s Kimi Räikkönenem, který nebude mít dle mnoha expertů na F1 dlouhého harmonického trvání.
Alonso má u Ferrari smlouvu sice až roku 2016, ale i u McLarenu měl díky své smlouvě možnost odchodu po ne zrovna harmonické sezoně 2007 s Lewisem Hamiltonem i přes její dlouhodobost. Že by se však chtěl Fernando vrátit zrovna do Wokingu, se na první dojem jeví nepravděpodobně.
Vzhledem k tomu, že od roku 2014 bude vše nové, se ale můžeme dočkat překvapení. Navíc Ron Dennis, který byl v době odchodu Alonsa do Renaultu a aféry Spygate šéfem McLarenu a Alonsa v týmu už nechtěl, teď už v závodním týmu nemá oficiálně žádnou roli. Naopak mezi Alonsem a aktuálním šéfem týmu, Martinem Whitmarshem, nikdy k žádné kontroverzi nedošlo. A Jenson Button by Španěla v týmu rád přivítal.
Alonso v Malajsii 2007 (foto: McLaren Mercedes)
Jenson Button sice u McLarenu v otázce Alonsa prý "nic neslyšel", ale: "zcela upřímně věřím, že by to bylo vzrušující! Ve Formuli 1 je totiž hodně týmových kolegů, se kterými bych rád spolupracoval a to už jen kvůli způsobu, jakým v týmu pracují. I když už mám 33 let a jsem tak jedním z nejstarších v poli, tak mám pocit, že se stále můžu některým věcem naučit."
"Jsou někteří jezdci, od kterých se člověk může naučit a myslím si, že každému týmu může pomoci, když má dva zkušené jezdce." S Alonsem však velkým kamarádem není: "Jedinými kluky, na kterých jsem občas závislý, jsou Paul di Resta a Mark Webber. Z Fernanda Alonsa mám ale velký respekt, protože je tu podobně dlouho jako já." Button začal v roce 2000 u Williamsu a Alonso v roce 2001 u Minardi.
Fernando s Lewisem při GP Maďarska 2007 (foto: Hoch Zwei)
"Máme hodně zkušeností z rozdílných týmů a už jsme spolu jednou v roce 2002 spolupracovali, když byl u Renaultu naším testovačem. Prožili jsme zajímavé časy a mám z tohoto muže velký respekt. Byl to pro něj ale těžký rok." Brit také dodal, že nemá žádný strach ze silných týmových kolegů, což dokazuje i to, že se v roce 2010 připojil k McLarenu po bok Lewise Hamiltona.
Čistě teoreticky by mohl Alonso k McLarenu přestoupit už pro rok 2014. Ačkoliv by měli mít jak Button tak i Pérez neprůstřelné kontrakty, tak poslední slovo bude mít vždy Martin Whitmarsh - a to ještě nepadlo, minimálně tedy ne veřejně. To je ovšem čistá a těžko proveditelná spekulace.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.