Honda si údajně přeje návrat Fernanda Alonsa do McLarenu. Jenson Button by to přivítal: "Bylo by to vzrušující!"
Japonský výrobce se od roku 2015 opět vrací do Formule 1 jako partner týmu McLaren, celý program tak již samozřejmě běží na plné obrátky. K tomu patří kromě klasického zkoumání a vývoje také testy na stolicích a simulace, začíná se ovšem už také uvažovat o personálním obsazení. Právě teď se má údajně řešit otázka jezdeckého složení.
Španělský server Marca přišel s tím, že by "od prvního dne" měl ve voze McLaren-Honda sedět jezdec schopný vyhrávat a tím má být Fernando Alonso. Logicky by se jevilo, že si chce Španěl pro rok 2015 nechat otevřená zadní vrátka, vše totiž bude záviset na výsledku interního duelu v příští sezoně s Kimi Räikkönenem, který nebude mít dle mnoha expertů na F1 dlouhého harmonického trvání.
Alonso má u Ferrari smlouvu sice až roku 2016, ale i u McLarenu měl díky své smlouvě možnost odchodu po ne zrovna harmonické sezoně 2007 s Lewisem Hamiltonem i přes její dlouhodobost. Že by se však chtěl Fernando vrátit zrovna do Wokingu, se na první dojem jeví nepravděpodobně.
Vzhledem k tomu, že od roku 2014 bude vše nové, se ale můžeme dočkat překvapení. Navíc Ron Dennis, který byl v době odchodu Alonsa do Renaultu a aféry Spygate šéfem McLarenu a Alonsa v týmu už nechtěl, teď už v závodním týmu nemá oficiálně žádnou roli. Naopak mezi Alonsem a aktuálním šéfem týmu, Martinem Whitmarshem, nikdy k žádné kontroverzi nedošlo. A Jenson Button by Španěla v týmu rád přivítal.
Alonso v Malajsii 2007 (foto: McLaren Mercedes)
Jenson Button sice u McLarenu v otázce Alonsa prý "nic neslyšel", ale: "zcela upřímně věřím, že by to bylo vzrušující! Ve Formuli 1 je totiž hodně týmových kolegů, se kterými bych rád spolupracoval a to už jen kvůli způsobu, jakým v týmu pracují. I když už mám 33 let a jsem tak jedním z nejstarších v poli, tak mám pocit, že se stále můžu některým věcem naučit."
"Jsou někteří jezdci, od kterých se člověk může naučit a myslím si, že každému týmu může pomoci, když má dva zkušené jezdce." S Alonsem však velkým kamarádem není: "Jedinými kluky, na kterých jsem občas závislý, jsou Paul di Resta a Mark Webber. Z Fernanda Alonsa mám ale velký respekt, protože je tu podobně dlouho jako já." Button začal v roce 2000 u Williamsu a Alonso v roce 2001 u Minardi.
Fernando s Lewisem při GP Maďarska 2007 (foto: Hoch Zwei)
"Máme hodně zkušeností z rozdílných týmů a už jsme spolu jednou v roce 2002 spolupracovali, když byl u Renaultu naším testovačem. Prožili jsme zajímavé časy a mám z tohoto muže velký respekt. Byl to pro něj ale těžký rok." Brit také dodal, že nemá žádný strach ze silných týmových kolegů, což dokazuje i to, že se v roce 2010 připojil k McLarenu po bok Lewise Hamiltona.
Čistě teoreticky by mohl Alonso k McLarenu přestoupit už pro rok 2014. Ačkoliv by měli mít jak Button tak i Pérez neprůstřelné kontrakty, tak poslední slovo bude mít vždy Martin Whitmarsh - a to ještě nepadlo, minimálně tedy ne veřejně. To je ovšem čistá a těžko proveditelná spekulace.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.