Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve kritizuje nesmyslné věci, které podle něj srážejí Formuli 1. Dotýká se platících jezdců, nesmyslného utrácení či technických omezení.
F1 podle něj doplácí na nedostatek skutečných talentů - ty nahrazují kluci, kterým stačí sehnat dostatečně velký balík peněz. "Když už se touto cestou vydává i McLaren, tak je to špatné," odkazuje na Sergia Pérez, jehož kariéru zajišťuje mexický miliardář Carlos Slim.
Mark Webber tento týden přesto několik skutečných talentů v záplavě platících jezdců vybrat dokázal - mj. i Valtteriho Bottase z Williamsu (více zde). Villeneuve má ale odlišný názor.
"Je to děsné, když slyším, jak jsou spokojeni se svým jezdcem Bottasem. Sorry, ale dojíždět na 11. - 16. místě není žádnou skvělou prací. Říkají to jen proto, aby nenaštvali sponzora, kterého přivedl. Týmy čím dál více zabíjejí image, který kdysi Formule 1 měla," tvrdí Kanaďan.
Celá F1 vydává špatným směrem: "Kdysi byla plná hrdinů, na hranici možností, extrémní, pohybovala se na hraně z technologického a konstrukčního pohledu, ale vždy to mělo logiku. Formule 1 se však vydala jiným směrem: utrácí se celé jmění, ale nelogicky."
Villeneuvovi se nelíbí nelogické utrácení a nasazování platicích jezdců bez talentu(foto: Williams F1 Team)
Pět motorů na sezónu, jediný výrobce pneumatik, všechna ta omezení a jezdecká zařízení, 'zelené' směrování - tohle není pro F1," kroutí hlavou Villeneuve s tím, že by to byl ochotný tolerovat snad v sérii Le Mans, nikoliv však ve vrcholové disciplíně motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.