Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve kritizuje nesmyslné věci, které podle něj srážejí Formuli 1. Dotýká se platících jezdců, nesmyslného utrácení či technických omezení.
F1 podle něj doplácí na nedostatek skutečných talentů - ty nahrazují kluci, kterým stačí sehnat dostatečně velký balík peněz. "Když už se touto cestou vydává i McLaren, tak je to špatné," odkazuje na Sergia Pérez, jehož kariéru zajišťuje mexický miliardář Carlos Slim.
Mark Webber tento týden přesto několik skutečných talentů v záplavě platících jezdců vybrat dokázal - mj. i Valtteriho Bottase z Williamsu (více zde). Villeneuve má ale odlišný názor.
"Je to děsné, když slyším, jak jsou spokojeni se svým jezdcem Bottasem. Sorry, ale dojíždět na 11. - 16. místě není žádnou skvělou prací. Říkají to jen proto, aby nenaštvali sponzora, kterého přivedl. Týmy čím dál více zabíjejí image, který kdysi Formule 1 měla," tvrdí Kanaďan.
Celá F1 vydává špatným směrem: "Kdysi byla plná hrdinů, na hranici možností, extrémní, pohybovala se na hraně z technologického a konstrukčního pohledu, ale vždy to mělo logiku. Formule 1 se však vydala jiným směrem: utrácí se celé jmění, ale nelogicky."
Villeneuvovi se nelíbí nelogické utrácení a nasazování platicích jezdců bez talentu(foto: Williams F1 Team)
Pět motorů na sezónu, jediný výrobce pneumatik, všechna ta omezení a jezdecká zařízení, 'zelené' směrování - tohle není pro F1," kroutí hlavou Villeneuve s tím, že by to byl ochotný tolerovat snad v sérii Le Mans, nikoliv však ve vrcholové disciplíně motorsportu.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.