Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve kritizuje nesmyslné věci, které podle něj srážejí Formuli 1. Dotýká se platících jezdců, nesmyslného utrácení či technických omezení.
F1 podle něj doplácí na nedostatek skutečných talentů - ty nahrazují kluci, kterým stačí sehnat dostatečně velký balík peněz. "Když už se touto cestou vydává i McLaren, tak je to špatné," odkazuje na Sergia Pérez, jehož kariéru zajišťuje mexický miliardář Carlos Slim.
Mark Webber tento týden přesto několik skutečných talentů v záplavě platících jezdců vybrat dokázal - mj. i Valtteriho Bottase z Williamsu (více zde). Villeneuve má ale odlišný názor.
"Je to děsné, když slyším, jak jsou spokojeni se svým jezdcem Bottasem. Sorry, ale dojíždět na 11. - 16. místě není žádnou skvělou prací. Říkají to jen proto, aby nenaštvali sponzora, kterého přivedl. Týmy čím dál více zabíjejí image, který kdysi Formule 1 měla," tvrdí Kanaďan.
Celá F1 vydává špatným směrem: "Kdysi byla plná hrdinů, na hranici možností, extrémní, pohybovala se na hraně z technologického a konstrukčního pohledu, ale vždy to mělo logiku. Formule 1 se však vydala jiným směrem: utrácí se celé jmění, ale nelogicky."
Villeneuvovi se nelíbí nelogické utrácení a nasazování platicích jezdců bez talentu(foto: Williams F1 Team)
Pět motorů na sezónu, jediný výrobce pneumatik, všechna ta omezení a jezdecká zařízení, 'zelené' směrování - tohle není pro F1," kroutí hlavou Villeneuve s tím, že by to byl ochotný tolerovat snad v sérii Le Mans, nikoliv však ve vrcholové disciplíně motorsportu.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.