Australský pilot Red Bullu Mark Webber, který v posledních letech závodí po boku trojnásobného mistra světa Sebastiana Vettela, hovoří o tom, co ho vedlo možná k poněkud předčasnému rozhodnutí opustit svět Formule 1.
"S motivací to u mě bylo v posledních několika letech na hraně. Musí vás hnát touha. Každou zimu se otočíte a ten oheň v břichu už není takový, jaký byl, když vám bylo 24," popisuje Webber pro F1 Racing.
"Stále si užívám připoutání v autě a výjezd z boxové uličky, což je trochu zklamáním. Hovořil jsem ale s některými opravdu dobrými sportovci, kteří byli na té křižovatce, když se museli rozhodnout a pokazili to," pokračuje pilot Red Bullu.
Poté přiznává, že ve Formuli 1 mohl ještě zůstat: "Možná opouštím F1 o rok dříve, ale vzhledem k změnám v příští sezóně a příležitosti přidat se k Porsche se pro mě jedná o ten nejlepší tah."
"Vzpomínám si na sportovce před léty, když říkali, že budou pokračovat, pokud si udrží motivaci. Nikdy jsem nechápal, co to znamená. Jak můžete přijít o motivaci? Ale otázek u mě přibývalo častěji než v minulosti.
Není to o jízdě či o závodění - je to o udržování svého vlastního F1 programu po 11 měsíců v roce. A to se zkrátka dostalo do bodu, kdy jsem si řekl - dobrá, už jsem toho dosáhl dost," vypráví Australan. F1 žel není jen o požitku z jízdy se silnými monoposty.
V posledním závodě v Monze Mark Webber vystoupal na pódium (foto: Red Bull Racing)
"Cestování a hotely. A možná opakující se povaha práce. Trochu média. Spousty a spousty drobných věcí, s nimiž se rádi vyrovnáváte, když jste plni energie a nadšení.
Nakonec vás to ale donutí si položit otázku: 'Musím tady být a dělat tohle?' A když přišlo Porsche, mohl jsem se podívat sám sobě do očí a říct: 'Víš ty co, zřejmě už tyhle věci vůbec dělat nemusím,'" vyjadřuje své osobní pocity Webber.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.