Australský pilot Red Bullu Mark Webber, který v posledních letech závodí po boku trojnásobného mistra světa Sebastiana Vettela, hovoří o tom, co ho vedlo možná k poněkud předčasnému rozhodnutí opustit svět Formule 1.
"S motivací to u mě bylo v posledních několika letech na hraně. Musí vás hnát touha. Každou zimu se otočíte a ten oheň v břichu už není takový, jaký byl, když vám bylo 24," popisuje Webber pro F1 Racing.
"Stále si užívám připoutání v autě a výjezd z boxové uličky, což je trochu zklamáním. Hovořil jsem ale s některými opravdu dobrými sportovci, kteří byli na té křižovatce, když se museli rozhodnout a pokazili to," pokračuje pilot Red Bullu.
Poté přiznává, že ve Formuli 1 mohl ještě zůstat: "Možná opouštím F1 o rok dříve, ale vzhledem k změnám v příští sezóně a příležitosti přidat se k Porsche se pro mě jedná o ten nejlepší tah."
"Vzpomínám si na sportovce před léty, když říkali, že budou pokračovat, pokud si udrží motivaci. Nikdy jsem nechápal, co to znamená. Jak můžete přijít o motivaci? Ale otázek u mě přibývalo častěji než v minulosti.
Není to o jízdě či o závodění - je to o udržování svého vlastního F1 programu po 11 měsíců v roce. A to se zkrátka dostalo do bodu, kdy jsem si řekl - dobrá, už jsem toho dosáhl dost," vypráví Australan. F1 žel není jen o požitku z jízdy se silnými monoposty.
V posledním závodě v Monze Mark Webber vystoupal na pódium (foto: Red Bull Racing)
"Cestování a hotely. A možná opakující se povaha práce. Trochu média. Spousty a spousty drobných věcí, s nimiž se rádi vyrovnáváte, když jste plni energie a nadšení.
Nakonec vás to ale donutí si položit otázku: 'Musím tady být a dělat tohle?' A když přišlo Porsche, mohl jsem se podívat sám sobě do očí a říct: 'Víš ty co, zřejmě už tyhle věci vůbec dělat nemusím,'" vyjadřuje své osobní pocity Webber.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.