Australský pilot Red Bullu Mark Webber, který v posledních letech závodí po boku trojnásobného mistra světa Sebastiana Vettela, hovoří o tom, co ho vedlo možná k poněkud předčasnému rozhodnutí opustit svět Formule 1.
"S motivací to u mě bylo v posledních několika letech na hraně. Musí vás hnát touha. Každou zimu se otočíte a ten oheň v břichu už není takový, jaký byl, když vám bylo 24," popisuje Webber pro F1 Racing.
"Stále si užívám připoutání v autě a výjezd z boxové uličky, což je trochu zklamáním. Hovořil jsem ale s některými opravdu dobrými sportovci, kteří byli na té křižovatce, když se museli rozhodnout a pokazili to," pokračuje pilot Red Bullu.
Poté přiznává, že ve Formuli 1 mohl ještě zůstat: "Možná opouštím F1 o rok dříve, ale vzhledem k změnám v příští sezóně a příležitosti přidat se k Porsche se pro mě jedná o ten nejlepší tah."
"Vzpomínám si na sportovce před léty, když říkali, že budou pokračovat, pokud si udrží motivaci. Nikdy jsem nechápal, co to znamená. Jak můžete přijít o motivaci? Ale otázek u mě přibývalo častěji než v minulosti.
Není to o jízdě či o závodění - je to o udržování svého vlastního F1 programu po 11 měsíců v roce. A to se zkrátka dostalo do bodu, kdy jsem si řekl - dobrá, už jsem toho dosáhl dost," vypráví Australan. F1 žel není jen o požitku z jízdy se silnými monoposty.
V posledním závodě v Monze Mark Webber vystoupal na pódium (foto: Red Bull Racing)
"Cestování a hotely. A možná opakující se povaha práce. Trochu média. Spousty a spousty drobných věcí, s nimiž se rádi vyrovnáváte, když jste plni energie a nadšení.
Nakonec vás to ale donutí si položit otázku: 'Musím tady být a dělat tohle?' A když přišlo Porsche, mohl jsem se podívat sám sobě do očí a říct: 'Víš ty co, zřejmě už tyhle věci vůbec dělat nemusím,'" vyjadřuje své osobní pocity Webber.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.