Podle šéfa Ferrari, Stefano Domenicaliho, bude Felipe Massa vždy považován za součást rodiny Ferrari.
Felipe Massa po 8 letech u Ferrari odejde na konci sezony, své místo uvolní Kimimu Räikkönenovi. Těch 8 let přerušilo pouze vynucené zranění po nehodě v Maďarsku v roce 2009. Brazilce podporoval italský tým už od jeho mládí a i když jezdil v letech 2002 a 2004-2005 v Sauberu, vždy plnil zároveň roli testovacího pilota maranellského týmu.
Ferrari dnes potvrdilo, že se k nim vrací Kimi Räikkönen, který v týmu působil v období mezi roky 2007-2009. V nové sezoně bude tvořit jezdeckou dvojici s Fernandem Alonsem. To ale znamená, že své místo musí uvolnit Felipe Massa.
"Z celého svého srdce bych chtěl Felipemu poděkovat a to i jménem všech našich fanoušků po celém světě. Pro tým za tu spoustu let odvedl mimořádnou práci. Felipe se vždy choval jako týmový hráč. Spolu jsme zažili skvělé časy, ale také několik dramatických momentů.
Vše zmíněné pomohlo vybudovat vpravdě unikátní vztah mezi týmem a jezdcem jak na profesionální tak personální úrovni. Vždy bude součástí naší rodiny a do budoucna mu přeji všechno nejlepší.
Teď se musíme maximálně soustředit na zbývajících sedm závodů sezony a já vím, že můžeme, ostatně jako vždy, spoléhat na přispěvěk Felipeho. Všichni zde totiž pracujeme dohromady, abychom dosáhli našich cílů," říká Stefano Domenicali.
V roce 2008 chybělo opravdu málo a Felipe mohl být mistrem světa.
Také Fernando Alonso připouští, že bude těžké dát sbohem Felipemu: "Chci Felipemu poděkovat za veškerou podporu, kterou mně i týmu poskytoval na naší společné cestě, kterou jsme za poslední čtyři roky prošli. Až se přiblíží konec sezony, tak bude jen velmi těžké říci sbohem kolegovi, jakým Felipe je.
Vždy byl opravdovým profesionálem. Vůči týmu byl velmi loajální. Jsem si naprosto jistý, že až do samotného konce bude pro Scuderii odvádět naprosté maximum. On Scuderii miluje."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.