Sebastian Vettel odjel Velkou cenu Itálie s blikajícím červeným světlem do deště na zádi svého Red Bullu. Fernando Alonso si pak na tiskové konferenci postěžoval, že jej to při jízdě za ním rušilo.
Krátce před startem závodu v Monze pršelo, a tak piloti na rošt najížděli na přechodných pneumatikách. Déšť ustal, proto jim je mechanici přezuli na hladké.
Vedoucímu Vettelovi však zůstalo blikat červené světlo, které znervózňovalo za ním jedoucího Fernanda Alonsa. Na tiskové konferenci padl dotaz, jak moc to během závodu rušilo.
Sebastian Vettel (SV): "Mě?"
Fernando Alonso (FA): "Bylo to otázka pro mě? No, bylo to.."
SV: "Budeš teď poslouchat? Ty sis stěžoval na červené světlo?"
FA: "Jo, jo. Trochu to rušilo. To světlo je samozřejmě bez deště velmi silné."
SV: "Tady to je ještě horší."
FA: "Sebastian není zvyklý mít před sebou auto, takže neví, jaké to červené světlo je, ale když jezdíte za někým a jste mu poněkud blíže, stále bliká. Někdy stačí zmáčknout jedno tlačítko, protože svítí červené světlo, nebo to zmáčknete omylem, jenže on ho nevypnul, pokud to šlo. Takže mi celý závod blikalo do očí."
SV: "Snažil jsem ujet, aby tě tolik nerušilo."
FA: "Nesnažil."
Fernando Alonso jedoucí na druhém místě si stěžoval na blikající světlo Red BulluSebastiana Vettela jedoucího před ním (foto: Red Bull Racing)
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.