Fernando Alonso se vrací k včerejšímu krásnému předjetí Marka Webbera ve druhé šikaně. Svůj pohled na manévr připojuje také Australan, který během něj přišel k poškození předního křídla. Jak bylo vážné?
"Snažil jsem se o to o kolo dříve, ale nebyl jsem ve čtvrté zatáčce, ve druhé šikaně, dostatečně blízko. Pak jsme byli velmi těsně za sebou v tom kle. Mark měl o trochu pomalejší výjezd z první šikany, a tak jsem použil veškerý KERS na rovince v naději, že KERS plus jízda v závěsu bude k předjetí stačit," popisoval přípravy k předjetí Webbera Alonso.
"Jenže nestačila, takže jsme do zatáčky přijeli bok po boku. V jedné chvíli jsem si pomyslel: 'No, asi šikanu minu, tak mu odevzdám místo zpět, ale na poslední chvíli jsem získal přilnavost, byli jsme velmi blízko sobě, dotkli jsme se," pokračuje Španěl.
"Ale znovu se dostáváme k tomu bodu - není to stejné bojovat se zkušeným a respektujícím jezdcem a s některými jinými, na které byste takový manévr nikdy nezkoušeli, kteří měli už pár incidentů," oceňuje Alonso férový přístup Australana v souboji o druhé místo.
A jak to viděl Webber? "Myslím, že jsem tam brzdil dost pozdě, stejně tak i Fernando. Bylo to na začátku závodu, stále jsme získávali pro vše lepší pocit. Samozřejmě jak Fernando nastínil, dá se to tam velmi snadno projet rovně a minout nájezd do šikany," vzpomíná pilot Red Bullu.
"Také jsem si uvědomoval to, že chci do šikany také najet, ale Fernando se tam na vnějšku dostal na mou úroveň, tím šachy skončili, obecně pak musíte povolit a vyhlídnout si souboj v jiné části závodu," pokračuje Webber.
Alonso ocenil férový přístup Webbera k vzájemnému souboji (foto: Red Bull Racing)
A co poškození jeho vozu, k němuž při souboji přišel? "Myslím, že to nebylo tak špatné. Letos jsme již pár obroušení předního křídla zažili, tohle se však zdálo být OK. Samozřejmě to nepomohlo, myslím, že jsme kvůli tomu v prvních 10, 15 kolech neměli to nejlepší vyvážení.
Jak závod pokračoval a směřoval ke konci, stintu to moc nepomohlo, nemohl jsem si to nakonec rozdat s Felipem a na konci zastávky to kluci mohli trochu spravit, ale obecně to nebyl velký rozdíl. Obával jsem se, že by křídlo mohlo být více poškozené, když jsem ho viděl.
Také na zadní rovince směrem k Parabolice se mi zdálo - ale možná to byla jen iluze, že Fernandova levá zadní pneumatika uniká. Ale nebylo tomu tak, vydržela a my jsme to oba přežili," zakončuje Webber.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.