Fernando Alonso se vrací k včerejšímu krásnému předjetí Marka Webbera ve druhé šikaně. Svůj pohled na manévr připojuje také Australan, který během něj přišel k poškození předního křídla. Jak bylo vážné?
"Snažil jsem se o to o kolo dříve, ale nebyl jsem ve čtvrté zatáčce, ve druhé šikaně, dostatečně blízko. Pak jsme byli velmi těsně za sebou v tom kle. Mark měl o trochu pomalejší výjezd z první šikany, a tak jsem použil veškerý KERS na rovince v naději, že KERS plus jízda v závěsu bude k předjetí stačit," popisoval přípravy k předjetí Webbera Alonso.
"Jenže nestačila, takže jsme do zatáčky přijeli bok po boku. V jedné chvíli jsem si pomyslel: 'No, asi šikanu minu, tak mu odevzdám místo zpět, ale na poslední chvíli jsem získal přilnavost, byli jsme velmi blízko sobě, dotkli jsme se," pokračuje Španěl.
"Ale znovu se dostáváme k tomu bodu - není to stejné bojovat se zkušeným a respektujícím jezdcem a s některými jinými, na které byste takový manévr nikdy nezkoušeli, kteří měli už pár incidentů," oceňuje Alonso férový přístup Australana v souboji o druhé místo.
A jak to viděl Webber? "Myslím, že jsem tam brzdil dost pozdě, stejně tak i Fernando. Bylo to na začátku závodu, stále jsme získávali pro vše lepší pocit. Samozřejmě jak Fernando nastínil, dá se to tam velmi snadno projet rovně a minout nájezd do šikany," vzpomíná pilot Red Bullu.
"Také jsem si uvědomoval to, že chci do šikany také najet, ale Fernando se tam na vnějšku dostal na mou úroveň, tím šachy skončili, obecně pak musíte povolit a vyhlídnout si souboj v jiné části závodu," pokračuje Webber.
Alonso ocenil férový přístup Webbera k vzájemnému souboji (foto: Red Bull Racing)
A co poškození jeho vozu, k němuž při souboji přišel? "Myslím, že to nebylo tak špatné. Letos jsme již pár obroušení předního křídla zažili, tohle se však zdálo být OK. Samozřejmě to nepomohlo, myslím, že jsme kvůli tomu v prvních 10, 15 kolech neměli to nejlepší vyvážení.
Jak závod pokračoval a směřoval ke konci, stintu to moc nepomohlo, nemohl jsem si to nakonec rozdat s Felipem a na konci zastávky to kluci mohli trochu spravit, ale obecně to nebyl velký rozdíl. Obával jsem se, že by křídlo mohlo být více poškozené, když jsem ho viděl.
Také na zadní rovince směrem k Parabolice se mi zdálo - ale možná to byla jen iluze, že Fernandova levá zadní pneumatika uniká. Ale nebylo tomu tak, vydržela a my jsme to oba přežili," zakončuje Webber.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.