Po získání prvního pódiového umístění na italském okruhu si vzal Mark Webber na paškál chování fanoušků Ferrari a zastal se tak svého týmového kolegy Sebastiana Vettela, který uhájil vítězství před miláčkem davu Fernandem Alonsem.
I přesto, že vztahy obou jezdců v týmu Red Bull nejsou od začátku sezóny příkladově harmonické, neodpustil si sedmatřicetiletý Webber poznámku k chování italských fanoušků. Ti při Vettelově proslovu na pódiu dávali silně najevo své pocity zklamání.
„Jsem velmi šťastný, že jsem dosáhl na pódium v Monze, na jednom z nejznámějších okruhů světa společně s Monte Carlem a několika dalšími místy. Je úžasné to zažít. Sebastian vyhrál závod a atmosféra nebyla úplně korektní. To je ale jejich věc,“ vyjádřil své pocity po závodě Webber, pro kterého byla Monza posledním evropským závodem v sedačce Formule 1.
Oproti Webberovi byl ale vítěz závodu vůči fanouškům laxnější: „Čím více pískotu uslyšíme, tím lépe se nám dnes dařilo,“ řekl Vettel, „abych byl upřímný, nesoudím tyto lidi, mají to v genech. Milují Ferrari.“
Vraťme se ale zpět k Markovi Webberovi. Tomu se podařilo výrazně zlepšit bilanci výsledků na italském okruhu. Doposud byl jeho nejlepší dojezd do cíle 6. místo, včera se po startu z druhého místa o pozici propadl.
„Bylo to dobré. Byl to náš týmový víkend od začátku do konce a poté boj o nejlepší pozici. Oba, Sebastian i já jsme nebyli příliš silní na startu, v porovnání s Ferrari.“
„Zvládl jsem práci s Felipem a dobře bojoval s Fernandem. Zkusil jsem všechno. Jeli jsme, jak jen to šlo a jsem s dnešním výsledkem spokojen,“ shrnul svou nynější formu.
Poslední závod evropské části sezóny připomněl Webberovi brzký odchod z Formule 1. Australskému pilotovi zbývá odřídit posledních sedm závodů v nejvyšší motoristické soutěži, než se přesune za volant Porsche do závodního kalendáře Le Mans.
„Myslím, že Brazílie bude samozřejmě trochu více emotivní, ale pokud bych měl vytahovat kapesníky, tak jsem se rozhodl špatně. Nejdu do důchodu. Končím ve Formuli 1, ale samozřejmě může ještě mnoho lidí přijít a vidět mě příští rok řídit Porsche v Le Mans a v dalších podobných závodech,“ nalákal své fanoušky Mark Webber.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.