Po získání prvního pódiového umístění na italském okruhu si vzal Mark Webber na paškál chování fanoušků Ferrari a zastal se tak svého týmového kolegy Sebastiana Vettela, který uhájil vítězství před miláčkem davu Fernandem Alonsem.
I přesto, že vztahy obou jezdců v týmu Red Bull nejsou od začátku sezóny příkladově harmonické, neodpustil si sedmatřicetiletý Webber poznámku k chování italských fanoušků. Ti při Vettelově proslovu na pódiu dávali silně najevo své pocity zklamání.
„Jsem velmi šťastný, že jsem dosáhl na pódium v Monze, na jednom z nejznámějších okruhů světa společně s Monte Carlem a několika dalšími místy. Je úžasné to zažít. Sebastian vyhrál závod a atmosféra nebyla úplně korektní. To je ale jejich věc,“ vyjádřil své pocity po závodě Webber, pro kterého byla Monza posledním evropským závodem v sedačce Formule 1.
Oproti Webberovi byl ale vítěz závodu vůči fanouškům laxnější: „Čím více pískotu uslyšíme, tím lépe se nám dnes dařilo,“ řekl Vettel, „abych byl upřímný, nesoudím tyto lidi, mají to v genech. Milují Ferrari.“
Vraťme se ale zpět k Markovi Webberovi. Tomu se podařilo výrazně zlepšit bilanci výsledků na italském okruhu. Doposud byl jeho nejlepší dojezd do cíle 6. místo, včera se po startu z druhého místa o pozici propadl.
„Bylo to dobré. Byl to náš týmový víkend od začátku do konce a poté boj o nejlepší pozici. Oba, Sebastian i já jsme nebyli příliš silní na startu, v porovnání s Ferrari.“
„Zvládl jsem práci s Felipem a dobře bojoval s Fernandem. Zkusil jsem všechno. Jeli jsme, jak jen to šlo a jsem s dnešním výsledkem spokojen,“ shrnul svou nynější formu.
Poslední závod evropské části sezóny připomněl Webberovi brzký odchod z Formule 1. Australskému pilotovi zbývá odřídit posledních sedm závodů v nejvyšší motoristické soutěži, než se přesune za volant Porsche do závodního kalendáře Le Mans.
„Myslím, že Brazílie bude samozřejmě trochu více emotivní, ale pokud bych měl vytahovat kapesníky, tak jsem se rozhodl špatně. Nejdu do důchodu. Končím ve Formuli 1, ale samozřejmě může ještě mnoho lidí přijít a vidět mě příští rok řídit Porsche v Le Mans a v dalších podobných závodech,“ nalákal své fanoušky Mark Webber.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.