Po získání prvního pódiového umístění na italském okruhu si vzal Mark Webber na paškál chování fanoušků Ferrari a zastal se tak svého týmového kolegy Sebastiana Vettela, který uhájil vítězství před miláčkem davu Fernandem Alonsem.
I přesto, že vztahy obou jezdců v týmu Red Bull nejsou od začátku sezóny příkladově harmonické, neodpustil si sedmatřicetiletý Webber poznámku k chování italských fanoušků. Ti při Vettelově proslovu na pódiu dávali silně najevo své pocity zklamání.
„Jsem velmi šťastný, že jsem dosáhl na pódium v Monze, na jednom z nejznámějších okruhů světa společně s Monte Carlem a několika dalšími místy. Je úžasné to zažít. Sebastian vyhrál závod a atmosféra nebyla úplně korektní. To je ale jejich věc,“ vyjádřil své pocity po závodě Webber, pro kterého byla Monza posledním evropským závodem v sedačce Formule 1.
Oproti Webberovi byl ale vítěz závodu vůči fanouškům laxnější: „Čím více pískotu uslyšíme, tím lépe se nám dnes dařilo,“ řekl Vettel, „abych byl upřímný, nesoudím tyto lidi, mají to v genech. Milují Ferrari.“
Vraťme se ale zpět k Markovi Webberovi. Tomu se podařilo výrazně zlepšit bilanci výsledků na italském okruhu. Doposud byl jeho nejlepší dojezd do cíle 6. místo, včera se po startu z druhého místa o pozici propadl.
„Bylo to dobré. Byl to náš týmový víkend od začátku do konce a poté boj o nejlepší pozici. Oba, Sebastian i já jsme nebyli příliš silní na startu, v porovnání s Ferrari.“
„Zvládl jsem práci s Felipem a dobře bojoval s Fernandem. Zkusil jsem všechno. Jeli jsme, jak jen to šlo a jsem s dnešním výsledkem spokojen,“ shrnul svou nynější formu.
Poslední závod evropské části sezóny připomněl Webberovi brzký odchod z Formule 1. Australskému pilotovi zbývá odřídit posledních sedm závodů v nejvyšší motoristické soutěži, než se přesune za volant Porsche do závodního kalendáře Le Mans.
„Myslím, že Brazílie bude samozřejmě trochu více emotivní, ale pokud bych měl vytahovat kapesníky, tak jsem se rozhodl špatně. Nejdu do důchodu. Končím ve Formuli 1, ale samozřejmě může ještě mnoho lidí přijít a vidět mě příští rok řídit Porsche v Le Mans a v dalších podobných závodech,“ nalákal své fanoušky Mark Webber.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.