Po získání prvního pódiového umístění na italském okruhu si vzal Mark Webber na paškál chování fanoušků Ferrari a zastal se tak svého týmového kolegy Sebastiana Vettela, který uhájil vítězství před miláčkem davu Fernandem Alonsem.
I přesto, že vztahy obou jezdců v týmu Red Bull nejsou od začátku sezóny příkladově harmonické, neodpustil si sedmatřicetiletý Webber poznámku k chování italských fanoušků. Ti při Vettelově proslovu na pódiu dávali silně najevo své pocity zklamání.
„Jsem velmi šťastný, že jsem dosáhl na pódium v Monze, na jednom z nejznámějších okruhů světa společně s Monte Carlem a několika dalšími místy. Je úžasné to zažít. Sebastian vyhrál závod a atmosféra nebyla úplně korektní. To je ale jejich věc,“ vyjádřil své pocity po závodě Webber, pro kterého byla Monza posledním evropským závodem v sedačce Formule 1.
Oproti Webberovi byl ale vítěz závodu vůči fanouškům laxnější: „Čím více pískotu uslyšíme, tím lépe se nám dnes dařilo,“ řekl Vettel, „abych byl upřímný, nesoudím tyto lidi, mají to v genech. Milují Ferrari.“
Vraťme se ale zpět k Markovi Webberovi. Tomu se podařilo výrazně zlepšit bilanci výsledků na italském okruhu. Doposud byl jeho nejlepší dojezd do cíle 6. místo, včera se po startu z druhého místa o pozici propadl.
„Bylo to dobré. Byl to náš týmový víkend od začátku do konce a poté boj o nejlepší pozici. Oba, Sebastian i já jsme nebyli příliš silní na startu, v porovnání s Ferrari.“
„Zvládl jsem práci s Felipem a dobře bojoval s Fernandem. Zkusil jsem všechno. Jeli jsme, jak jen to šlo a jsem s dnešním výsledkem spokojen,“ shrnul svou nynější formu.
Poslední závod evropské části sezóny připomněl Webberovi brzký odchod z Formule 1. Australskému pilotovi zbývá odřídit posledních sedm závodů v nejvyšší motoristické soutěži, než se přesune za volant Porsche do závodního kalendáře Le Mans.
„Myslím, že Brazílie bude samozřejmě trochu více emotivní, ale pokud bych měl vytahovat kapesníky, tak jsem se rozhodl špatně. Nejdu do důchodu. Končím ve Formuli 1, ale samozřejmě může ještě mnoho lidí přijít a vidět mě příští rok řídit Porsche v Le Mans a v dalších podobných závodech,“ nalákal své fanoušky Mark Webber.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.