Po získání prvního pódiového umístění na italském okruhu si vzal Mark Webber na paškál chování fanoušků Ferrari a zastal se tak svého týmového kolegy Sebastiana Vettela, který uhájil vítězství před miláčkem davu Fernandem Alonsem.
I přesto, že vztahy obou jezdců v týmu Red Bull nejsou od začátku sezóny příkladově harmonické, neodpustil si sedmatřicetiletý Webber poznámku k chování italských fanoušků. Ti při Vettelově proslovu na pódiu dávali silně najevo své pocity zklamání.
„Jsem velmi šťastný, že jsem dosáhl na pódium v Monze, na jednom z nejznámějších okruhů světa společně s Monte Carlem a několika dalšími místy. Je úžasné to zažít. Sebastian vyhrál závod a atmosféra nebyla úplně korektní. To je ale jejich věc,“ vyjádřil své pocity po závodě Webber, pro kterého byla Monza posledním evropským závodem v sedačce Formule 1.
Oproti Webberovi byl ale vítěz závodu vůči fanouškům laxnější: „Čím více pískotu uslyšíme, tím lépe se nám dnes dařilo,“ řekl Vettel, „abych byl upřímný, nesoudím tyto lidi, mají to v genech. Milují Ferrari.“
Vraťme se ale zpět k Markovi Webberovi. Tomu se podařilo výrazně zlepšit bilanci výsledků na italském okruhu. Doposud byl jeho nejlepší dojezd do cíle 6. místo, včera se po startu z druhého místa o pozici propadl.
„Bylo to dobré. Byl to náš týmový víkend od začátku do konce a poté boj o nejlepší pozici. Oba, Sebastian i já jsme nebyli příliš silní na startu, v porovnání s Ferrari.“
„Zvládl jsem práci s Felipem a dobře bojoval s Fernandem. Zkusil jsem všechno. Jeli jsme, jak jen to šlo a jsem s dnešním výsledkem spokojen,“ shrnul svou nynější formu.
Poslední závod evropské části sezóny připomněl Webberovi brzký odchod z Formule 1. Australskému pilotovi zbývá odřídit posledních sedm závodů v nejvyšší motoristické soutěži, než se přesune za volant Porsche do závodního kalendáře Le Mans.
„Myslím, že Brazílie bude samozřejmě trochu více emotivní, ale pokud bych měl vytahovat kapesníky, tak jsem se rozhodl špatně. Nejdu do důchodu. Končím ve Formuli 1, ale samozřejmě může ještě mnoho lidí přijít a vidět mě příští rok řídit Porsche v Le Mans a v dalších podobných závodech,“ nalákal své fanoušky Mark Webber.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.