Jean - Eric Vergne chápe rozhodnutí Red Bullu, který si pro sezonu 2014 místo něj vybral jeho týmového kolegu Daniela Ricciarda.
Ačkoliv je Francouz pevně přesvědčen o tom, že ukázal dostatečný potenciál na to, aby se jednoho dne mohl stát jezdcem Red Bullu, sám připouští, že Ricciardo je v některých oblastech silnější než on. I proto prý už delší dobu tušil, že "pravděpodobně nezíská místo" a v týmu Toro Rosso tak stráví i svou třetí sezonu ve formuli 1.
"Chápu to. V některých věcech je lepší než já, ale myslím si, že v některých věcech jsem zase já lepší než on. Právě teď jsem trochu zklamán, ale kdo ví? S ohledem na budoucnost bude možná lepší zůstat v Toro Rosso a ještě jeden rok se učit a získávat zkušenosti."
Vergne zároveň popřel, že by příští sezonu považoval za příležitost dokázat Red Bullu, že se rozhodl špatně: "Nepotřebuji dokazovat, že bych mohl být na Danielově místě, když se podíváte na naše výsledky, zjistíte, že jsou velmi podobné. V loňském roce jsem získal více bodů než on a práve teď mám také více bodů. Neznamená to, že jsem lepší pilot, některé věci udělal lépe než já a má více zkušeností. Při pohledu na naše výkony si myslím, že jsem to místo mohl získat také."
Přes vlastní zklamání Vergne tvrdí, že svému - stále ještě - týmovému kolegovi jeho příležitost nezávidí: "Samozřejmě, že nežárlím. Mám za něj radost. Red Bull se rozhodl správně, když si ho vybral. Pro mě je teď důležité, abych měl v Toro Rosso dobrou sezonu."
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.