Na druhou stranu tvrdí, že možná je lepší zůstat v Toro Rosso a dále sbírat zkušenosti.
Jak jste reagoval na správu o tom, že tým Red Bull podepsal smlouvu s Danielem Ricciardem?Jean-Eric Vergne (JEV): „Ještě před letní přestávkou mi dal tým vědět, že smlouva nebude podepsána se mnou. Pro mě to nebylo překvapení.“ Co Vy na to, že už v polovině sezony řešili v Red Bullu místo uvolněné Webberem? Jaké cíle máte pro příští rok? JEV: „Nemyslím si, že bych neměl dostatek času na to, abych dokázal, že si to místo zasloužím. Když se podíváte na mé a Danielovy výsledky, jsou přibližně stejné. Skutečnost, že on dostal možnost podepsat smlouvu, neznamená, že je lepším jezdcem. Co hrálo v jeho prospěch? Má víc zkušeností. Rozumím rozhodnutí týmu a Danielovi to přeju.Co se týče mých cílů pro příští rok – chci být co nejlepší, chci ukázat, co ve mně je. Čekají nás velké změny technických pravidel. Všechny týmy, teda i ten náš, se snaží připravit co nejrychlejší vůz. Nevím přesně, co se bude dít v příštím roce, protože ve Formuli 1 jeden nikdy neví, ale doufám, že vše bude probíhat pozitivně.“ Říkáte, že rozumíte rozhodnutí týmu Red Bull… JEV: „Ano, rozumím. V něčem je lepší Daniel, v něčem zase já. On dostal možnost posunout se ve své kariéře dopředu. Ano, jsem zklamaný, že si nevybrali mě. Ale kdoví, možná je lepší zůstat v Toro Rosso a dále sbírat zkušenosti.“ Daniel podepsal smlouvu nedávno, Sebastian ji má až do roku 2016. Nebojíte se, že budete muset čekat moc dlouho? JEV: „Neumím předpovídat budoucnost, proto o tom nepřemýšlím a soustřeďuju se jen na nadcházející závody. Ideální by bylo podepsat smlouvu se silným týmem Formule 1 – s Red Bullem. Teď se ale zajímám o probíhající sezonu a v příštím roce o mé co nejlepší výkony.“ Co očekáváte od víkendu v Monze? JEV: „Plně důvěřuju schopnostem našeho vozu. Ve Spa jsme byli dostatečně rychlí, ale nevyšla nám kvalifikace. Doufám, že v Monze budeme mít dobré závodní tempo a nedopustíme se chyb. Měl by to být dobrý víkend.“ Mnoho týmu připravilo pro tento závod početné novinky. Co přinesl tým Toro Rosso? JEV: „My nemáme připraveny významné změny na voze.“ Ve Spa jste byl rychlý ve volných trénincích, ale v kvalifikaci jste se nedostal do druhé části. Bylo to nedostatečnou rychlostí, nebo se tým dopustil chyby?JEV: „Musíme si vzít ponaučení jak z pozitivních, tak negativních momentů víkendu ve Spa. Nejdřív se náš vůz jevil jako rychlý, pak jsme ale udělali chybu a teď musíme věřit, že ji nezopakujeme.“ Co si myslíte o kalendáři pro příští sezonu? Je v něm 21 závodů. JEV: „Já mám závodění rád.“
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.