Na druhou stranu tvrdí, že možná je lepší zůstat v Toro Rosso a dále sbírat zkušenosti.
Jak jste reagoval na správu o tom, že tým Red Bull podepsal smlouvu s Danielem Ricciardem?Jean-Eric Vergne (JEV): „Ještě před letní přestávkou mi dal tým vědět, že smlouva nebude podepsána se mnou. Pro mě to nebylo překvapení.“ Co Vy na to, že už v polovině sezony řešili v Red Bullu místo uvolněné Webberem? Jaké cíle máte pro příští rok? JEV: „Nemyslím si, že bych neměl dostatek času na to, abych dokázal, že si to místo zasloužím. Když se podíváte na mé a Danielovy výsledky, jsou přibližně stejné. Skutečnost, že on dostal možnost podepsat smlouvu, neznamená, že je lepším jezdcem. Co hrálo v jeho prospěch? Má víc zkušeností. Rozumím rozhodnutí týmu a Danielovi to přeju.Co se týče mých cílů pro příští rok – chci být co nejlepší, chci ukázat, co ve mně je. Čekají nás velké změny technických pravidel. Všechny týmy, teda i ten náš, se snaží připravit co nejrychlejší vůz. Nevím přesně, co se bude dít v příštím roce, protože ve Formuli 1 jeden nikdy neví, ale doufám, že vše bude probíhat pozitivně.“ Říkáte, že rozumíte rozhodnutí týmu Red Bull… JEV: „Ano, rozumím. V něčem je lepší Daniel, v něčem zase já. On dostal možnost posunout se ve své kariéře dopředu. Ano, jsem zklamaný, že si nevybrali mě. Ale kdoví, možná je lepší zůstat v Toro Rosso a dále sbírat zkušenosti.“ Daniel podepsal smlouvu nedávno, Sebastian ji má až do roku 2016. Nebojíte se, že budete muset čekat moc dlouho? JEV: „Neumím předpovídat budoucnost, proto o tom nepřemýšlím a soustřeďuju se jen na nadcházející závody. Ideální by bylo podepsat smlouvu se silným týmem Formule 1 – s Red Bullem. Teď se ale zajímám o probíhající sezonu a v příštím roce o mé co nejlepší výkony.“ Co očekáváte od víkendu v Monze? JEV: „Plně důvěřuju schopnostem našeho vozu. Ve Spa jsme byli dostatečně rychlí, ale nevyšla nám kvalifikace. Doufám, že v Monze budeme mít dobré závodní tempo a nedopustíme se chyb. Měl by to být dobrý víkend.“ Mnoho týmu připravilo pro tento závod početné novinky. Co přinesl tým Toro Rosso? JEV: „My nemáme připraveny významné změny na voze.“ Ve Spa jste byl rychlý ve volných trénincích, ale v kvalifikaci jste se nedostal do druhé části. Bylo to nedostatečnou rychlostí, nebo se tým dopustil chyby?JEV: „Musíme si vzít ponaučení jak z pozitivních, tak negativních momentů víkendu ve Spa. Nejdřív se náš vůz jevil jako rychlý, pak jsme ale udělali chybu a teď musíme věřit, že ji nezopakujeme.“ Co si myslíte o kalendáři pro příští sezonu? Je v něm 21 závodů. JEV: „Já mám závodění rád.“
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.