Vergne je zklamaný, že si ho Red Bull nevybral

Vergne, Jean-Eric
Vergne, Jean-Eric, foto: Scuderia Toro Rosso
6. září 2013 07:53
Sdílej:

Na druhou stranu tvrdí, že možná je lepší zůstat v Toro Rosso a dále sbírat zkušenosti.

Jak jste reagoval na správu o tom, že tým Red Bull podepsal smlouvu s Danielem Ricciardem?Jean-Eric Vergne (JEV): „Ještě před letní přestávkou mi dal tým vědět, že smlouva nebude podepsána se mnou. Pro mě to nebylo překvapení.“  Co Vy na to, že už v polovině sezony řešili v Red Bullu místo uvolněné Webberem? Jaké cíle máte pro příští rok? JEV: „Nemyslím si, že bych neměl dostatek času na to, abych dokázal, že si to místo zasloužím. Když se podíváte na mé a Danielovy výsledky, jsou přibližně stejné. Skutečnost, že on dostal možnost podepsat smlouvu, neznamená, že je lepším jezdcem. Co hrálo v jeho prospěch? Má víc zkušeností. Rozumím rozhodnutí týmu a Danielovi to přeju.Co se týče mých cílů pro příští rok – chci být co nejlepší, chci ukázat, co ve mně je. Čekají nás velké změny technických pravidel. Všechny týmy, teda i ten náš, se snaží připravit co nejrychlejší vůz. Nevím přesně, co se bude dít v příštím roce, protože ve Formuli 1 jeden nikdy neví, ale doufám, že vše bude probíhat pozitivně.“ Říkáte, že rozumíte rozhodnutí týmu Red Bull… JEV: „Ano, rozumím. V něčem je lepší Daniel, v něčem zase já. On dostal možnost posunout se ve své kariéře dopředu. Ano, jsem zklamaný, že si nevybrali mě. Ale kdoví, možná je lepší zůstat v Toro Rosso a dále sbírat zkušenosti.“  Daniel podepsal smlouvu nedávno, Sebastian ji má až do roku 2016. Nebojíte se, že budete muset čekat moc dlouho? JEV: „Neumím předpovídat budoucnost, proto o tom nepřemýšlím a soustřeďuju se jen na nadcházející závody. Ideální by bylo podepsat smlouvu se silným týmem Formule 1 – s Red Bullem. Teď se ale zajímám o probíhající sezonu a v příštím roce o mé co nejlepší výkony.“ Co očekáváte od víkendu v Monze? JEV: „Plně důvěřuju schopnostem našeho vozu. Ve Spa jsme byli dostatečně rychlí, ale nevyšla nám kvalifikace. Doufám, že v Monze budeme mít dobré závodní tempo a nedopustíme se chyb. Měl by to být dobrý víkend.“ Mnoho týmu připravilo pro tento závod početné novinky. Co přinesl tým Toro Rosso? JEV: „My nemáme připraveny významné změny na voze.“  Ve Spa jste byl rychlý ve volných trénincích, ale v kvalifikaci jste se nedostal do druhé části. Bylo to nedostatečnou rychlostí, nebo se tým dopustil chyby?JEV: „Musíme si vzít ponaučení jak z pozitivních, tak negativních momentů víkendu ve Spa. Nejdřív se náš vůz jevil jako rychlý, pak jsme ale udělali chybu a teď musíme věřit, že ji nezopakujeme.“ Co si myslíte o kalendáři pro příští sezonu? Je v něm 21 závodů. JEV: „Já mám závodění rád.“

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.