Jeho týmový kolega Webber touží po prvním letošním vítězství.
Piloti Red Bullu se do Monzy těší hlavně kvůli atmosféře závodu a skvělým fanouškům.
Sebastian Vettel se těší na nejrychlejší závod sezony, který podle něj sestává v podstatě jen z rovinek a šikan, díky čemu tam dosahují piloti svých maximálních rychlostí, překračujících hodnotu 330 km/h.
Zvláště upozorňuje na zatáčku Parabolica: „Akcelerace v zatáčce Parabolica musí být rovnoměrná, každá malá chybička Vás pošle do štěrku dřív, než si to uvědomíte. Na Monzu mám hodně vzpomínek, je to trať, na které jsem poprvé vyhrál. Bylo to v roce 2008 ještě v týmu Toro Rosso.
Ani se nedá pořádně popsat ten pocit být poprvé na nejvyšším stupínku pódia. Monza byla tím nejlepším místem pro vnímání tohoto pocitu díky tisícům nadšených fanoušků pod pódiem. Šla mi z toho husí kůže!“
Tak jako jiným pilotům Formule 1, i Marku Webberovi se líbí Monza kvůli své historii a atmosféře. Na Italy vzpomíná v dobrém, má s nimi velmi dobré zkušenosti ještě z dob svého působení v týmu Minardi. Okruh je podle něj výjimečný, s mnoha úseky, kde se jezdí maximální rychlostí, proto se často důrazně brzdí.
(foto: Red Bull Racing)
„Monza ale nikdy nebyla výjimečná z hlediska mých výsledků. Několikrát jsem nedojel a nikdy jsem neskončil na prvních třech místech. To je důvod, proč tam chci letos dosáhnout co nejlepší výsledek.
Italští tifosi vytvářejí v průběhu závodu skutečně skvělou atmosféru, přičemž jsou oddaní jistému týmu v červeném. Pro lepší výhled na trať jsou ochotni vylézt na stromy, na billboardy, prostě na cokoliv. Monza je místo, které doporučuju navštívit každému.“
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.