Jeho týmový kolega Webber touží po prvním letošním vítězství.
Piloti Red Bullu se do Monzy těší hlavně kvůli atmosféře závodu a skvělým fanouškům.
Sebastian Vettel se těší na nejrychlejší závod sezony, který podle něj sestává v podstatě jen z rovinek a šikan, díky čemu tam dosahují piloti svých maximálních rychlostí, překračujících hodnotu 330 km/h.
Zvláště upozorňuje na zatáčku Parabolica: „Akcelerace v zatáčce Parabolica musí být rovnoměrná, každá malá chybička Vás pošle do štěrku dřív, než si to uvědomíte. Na Monzu mám hodně vzpomínek, je to trať, na které jsem poprvé vyhrál. Bylo to v roce 2008 ještě v týmu Toro Rosso.
Ani se nedá pořádně popsat ten pocit být poprvé na nejvyšším stupínku pódia. Monza byla tím nejlepším místem pro vnímání tohoto pocitu díky tisícům nadšených fanoušků pod pódiem. Šla mi z toho husí kůže!“
Tak jako jiným pilotům Formule 1, i Marku Webberovi se líbí Monza kvůli své historii a atmosféře. Na Italy vzpomíná v dobrém, má s nimi velmi dobré zkušenosti ještě z dob svého působení v týmu Minardi. Okruh je podle něj výjimečný, s mnoha úseky, kde se jezdí maximální rychlostí, proto se často důrazně brzdí.
(foto: Red Bull Racing)
„Monza ale nikdy nebyla výjimečná z hlediska mých výsledků. Několikrát jsem nedojel a nikdy jsem neskončil na prvních třech místech. To je důvod, proč tam chci letos dosáhnout co nejlepší výsledek.
Italští tifosi vytvářejí v průběhu závodu skutečně skvělou atmosféru, přičemž jsou oddaní jistému týmu v červeném. Pro lepší výhled na trať jsou ochotni vylézt na stromy, na billboardy, prostě na cokoliv. Monza je místo, které doporučuju navštívit každému.“
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.