Zatímco se většina týmů již věnuje naplno vozům pro příští sezónu, Ferrari tak hodlá učinit až na konci září po Velké ceně Singapuru.
Příští vozy se kvůli změnám předpisů a novým motorům budou podstatně lišit od těch současných. Protože první testy jsou v plánu již v lednu, většina týmů se již soustředí spíše na příští sezónu. Podle šéfa Lotusu Erica Boulliera bude pouze Red Bull schopen vyvíjet své auto do konce letošního ročníku (více zde).
Ferrari, které stále chová naději v zisk titulu, své zdroje hodlá přeskupit směrem k příští sezóně až na konci záři. "Září je měsíc, kdy se v podstatě začneme přesouvat, protože projekt pro rok 2014 je velmi složitý," potvrzuje šéf týmu Stefano Domenicali.
"Na konci záři pak přesuneme všechny, samozřejmě v závislosti na tom, jaká bude situace v šampionátu," pokračuje. Fernando Alonso zatím na Sebastiana Vettela ztrácí 46 bodů, v poháru konstruktérů zaostává Ferrari za Red Bullem o 94 bodů.
"Všechny špičkové týmy si uvědomují, že pokud chtějí hrát v roce 2014 významnou roli, pak musí začít velmi rychle své zdroje přesouvat, protože jde o velmi složitou záležitost - obzvlášť pro velké týmy.
Odhaduji, že bychom se v příští sezóně mohli dočkat v relativním pořadí týmů velkých překvapení. Pokud si dobře pamatuji, tak ty změny budou z mého pohledu ty vůbec největší, které jsme ve Formuli 1 měli. Je opravdu důležité je dobře zvládnout, jinak budete ztraceni," dodává Domenicali.
Ferrari se hodlá ještě měsíc věnovat letošnímu vozu F138, zdroje směrem k příštímu projektu chce v závislosti na vývoji šampionátu přesunout až na konci září (foto: Scuderia Ferrari)
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.