Zatímco se většina týmů již věnuje naplno vozům pro příští sezónu, Ferrari tak hodlá učinit až na konci září po Velké ceně Singapuru.
Příští vozy se kvůli změnám předpisů a novým motorům budou podstatně lišit od těch současných. Protože první testy jsou v plánu již v lednu, většina týmů se již soustředí spíše na příští sezónu. Podle šéfa Lotusu Erica Boulliera bude pouze Red Bull schopen vyvíjet své auto do konce letošního ročníku (více zde).
Ferrari, které stále chová naději v zisk titulu, své zdroje hodlá přeskupit směrem k příští sezóně až na konci záři. "Září je měsíc, kdy se v podstatě začneme přesouvat, protože projekt pro rok 2014 je velmi složitý," potvrzuje šéf týmu Stefano Domenicali.
"Na konci záři pak přesuneme všechny, samozřejmě v závislosti na tom, jaká bude situace v šampionátu," pokračuje. Fernando Alonso zatím na Sebastiana Vettela ztrácí 46 bodů, v poháru konstruktérů zaostává Ferrari za Red Bullem o 94 bodů.
"Všechny špičkové týmy si uvědomují, že pokud chtějí hrát v roce 2014 významnou roli, pak musí začít velmi rychle své zdroje přesouvat, protože jde o velmi složitou záležitost - obzvlášť pro velké týmy.
Odhaduji, že bychom se v příští sezóně mohli dočkat v relativním pořadí týmů velkých překvapení. Pokud si dobře pamatuji, tak ty změny budou z mého pohledu ty vůbec největší, které jsme ve Formuli 1 měli. Je opravdu důležité je dobře zvládnout, jinak budete ztraceni," dodává Domenicali.
Ferrari se hodlá ještě měsíc věnovat letošnímu vozu F138, zdroje směrem k příštímu projektu chce v závislosti na vývoji šampionátu přesunout až na konci září (foto: Scuderia Ferrari)
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.