Zatímco se většina týmů již věnuje naplno vozům pro příští sezónu, Ferrari tak hodlá učinit až na konci září po Velké ceně Singapuru.
Příští vozy se kvůli změnám předpisů a novým motorům budou podstatně lišit od těch současných. Protože první testy jsou v plánu již v lednu, většina týmů se již soustředí spíše na příští sezónu. Podle šéfa Lotusu Erica Boulliera bude pouze Red Bull schopen vyvíjet své auto do konce letošního ročníku (více zde).
Ferrari, které stále chová naději v zisk titulu, své zdroje hodlá přeskupit směrem k příští sezóně až na konci záři. "Září je měsíc, kdy se v podstatě začneme přesouvat, protože projekt pro rok 2014 je velmi složitý," potvrzuje šéf týmu Stefano Domenicali.
"Na konci záři pak přesuneme všechny, samozřejmě v závislosti na tom, jaká bude situace v šampionátu," pokračuje. Fernando Alonso zatím na Sebastiana Vettela ztrácí 46 bodů, v poháru konstruktérů zaostává Ferrari za Red Bullem o 94 bodů.
"Všechny špičkové týmy si uvědomují, že pokud chtějí hrát v roce 2014 významnou roli, pak musí začít velmi rychle své zdroje přesouvat, protože jde o velmi složitou záležitost - obzvlášť pro velké týmy.
Odhaduji, že bychom se v příští sezóně mohli dočkat v relativním pořadí týmů velkých překvapení. Pokud si dobře pamatuji, tak ty změny budou z mého pohledu ty vůbec největší, které jsme ve Formuli 1 měli. Je opravdu důležité je dobře zvládnout, jinak budete ztraceni," dodává Domenicali.
Ferrari se hodlá ještě měsíc věnovat letošnímu vozu F138, zdroje směrem k příštímu projektu chce v závislosti na vývoji šampionátu přesunout až na konci září (foto: Scuderia Ferrari)
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.