Na místě Bernieho Ecclestona by organizoval víc závodů na starých okruzích.
Ještě v průběhu víkendu Velké ceny Belgie poskytl jezdec týmu Caterham Giedo van der Garde rozhovor francouzským novinářům.
Jste spokojený, že jste mohl po letní přestávce znovu usednout za volant Formule 1? Giedo van der Garde (VDG): „Ano a zejména na okruhu, jakým je Spa. Pro mě je to tak trochu domácí okruh a jeden z mých oblíbených. Nemám jich moc, ale Spa je jedním z nich.“
Je mezi Vašimi třemi nejoblíbenějšími? VDG: „Ano, určitě. Nemám určenou jedničku, mými třemi nejoblíbenějšími závody jsou ty v Barceloně, Monaku a ve Spa.“
Je vítězství v závodě Formule 1 Vaším cílem pro budoucnost? VDG: „Ano, samozřejmě. Někde ale musíte začít. Nezapomínejte, že nikdo nepřišel do Formule 1, aby hned vítězil, kromě Hamiltona, ten ale začal ve velmi dobrém týmu. Myslím, že Alonso je dobrým příkladem. Když začínal, byl v týmu Minardi a postupně se vypracoval až na mistra světa. Já jsem v Caterhamu šťastný, tým tvrdě pracuje, od začátku sezony jsme se zlepšili. Musíme pokračovat v našem boji a doufat, že jednoho dne vyhrajeme závod.“
Co je nejtěžší se naučit po příchodu do Formule 1 z nižších kategorií? VDG: „Všechno je komplikované. Jistě, máte talent, ale Formule 1, to je práce na 24 hodin, 7 dní v týdnu. Je to práce na plný úvazek. V nižších kategoriích máte víc volného času a jste koncentrován jenom na svou práci za volantem. Ve Formuli 1 je toho víc, musíte absolvovat různé aktivity pro sponzory, pro média. Musíte si na to zvyknout. Já mám rád život naplno, takže jsem si rychle zvykl.“
Řekl jste, že tým udělal pokroky, vy jste taky pokročil od začátku sezony, kdy jste byl úplný nováček. Co Vám zbývá zlepšit v současnosti? VDG: „Abych byl upřímný, na začátku sezony bylo nejdůležitější, abych se seznámil s prostředím. Po příchodu Formule 1 do Evropy jsem ukázal můj potenciál jak v kvalifikaci (15. místo v Monaku a 14. místo ve Spa), tak v závodě. Měl jsem potíže s pneumatikami, teď je to lepší. Nejdůležitejší je, jak Vás hodnotí ostatní, po osobní i sportovní stránce.“
Jste spokojený s novými pneumatikami?VDG: „Ano, jsem spokojený.“
Jak se Vám spolupracuje s Charlesem Picem? VDG: „Velmi dobře, Charles je velmi sympatický člověk. Spolupracovali jsme už také v roce 2011. Je rychlým jezdcem a má zkušenosti z loňské sezony, takže se od něho můžu učit.“
Co by jste změnil, kdybyste byl Berniem Ecclestonem?VDG: „Domnívám se, že Bernie odvádí skvělou práci. Způsob, jakým probíhají závody, je podle mě velmi dobrý. Možná bych organizoval víc závodů na starých okruzích. Italská Imola je hezká, rovněž okruh v Magny-Cours. Prostředí možná není nejlepší, ale trať je dobrá."
Jste rád, že se v příštím roce znovu pojede Velká cena Rakouska? VDG: „Nikdy jsem tam nebyl. Zajel jsem tam několik kol na mé konzole pro videohry a celkem se mi okruh líbil, takže jsem rád, že se tam Formule 1 vrací.“
Co nevidět bude mít premiéru film Rush o Formuli 1 (příběh o Jamesu Huntovi a Niki Laudovi ze sezony 1976). Kdybyste si mohl pro film vybrat jiný příběh, jinou sezonu, nebo jiné období z historie Formule 1, co byste vybral? VDG: „Myslím, že bych vybral duel Senna – Prost, to by byl dobrý film. Viděl jsem Rush minulý týden a líbí se mi. Možná to nebylo přesně tak, ale historicky to bylo perfektní.“
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.