Na místě Bernieho Ecclestona by organizoval víc závodů na starých okruzích.
Ještě v průběhu víkendu Velké ceny Belgie poskytl jezdec týmu Caterham Giedo van der Garde rozhovor francouzským novinářům.
Jste spokojený, že jste mohl po letní přestávce znovu usednout za volant Formule 1? Giedo van der Garde (VDG): „Ano a zejména na okruhu, jakým je Spa. Pro mě je to tak trochu domácí okruh a jeden z mých oblíbených. Nemám jich moc, ale Spa je jedním z nich.“
Je mezi Vašimi třemi nejoblíbenějšími? VDG: „Ano, určitě. Nemám určenou jedničku, mými třemi nejoblíbenějšími závody jsou ty v Barceloně, Monaku a ve Spa.“
Je vítězství v závodě Formule 1 Vaším cílem pro budoucnost? VDG: „Ano, samozřejmě. Někde ale musíte začít. Nezapomínejte, že nikdo nepřišel do Formule 1, aby hned vítězil, kromě Hamiltona, ten ale začal ve velmi dobrém týmu. Myslím, že Alonso je dobrým příkladem. Když začínal, byl v týmu Minardi a postupně se vypracoval až na mistra světa. Já jsem v Caterhamu šťastný, tým tvrdě pracuje, od začátku sezony jsme se zlepšili. Musíme pokračovat v našem boji a doufat, že jednoho dne vyhrajeme závod.“
Co je nejtěžší se naučit po příchodu do Formule 1 z nižších kategorií? VDG: „Všechno je komplikované. Jistě, máte talent, ale Formule 1, to je práce na 24 hodin, 7 dní v týdnu. Je to práce na plný úvazek. V nižších kategoriích máte víc volného času a jste koncentrován jenom na svou práci za volantem. Ve Formuli 1 je toho víc, musíte absolvovat různé aktivity pro sponzory, pro média. Musíte si na to zvyknout. Já mám rád život naplno, takže jsem si rychle zvykl.“
Řekl jste, že tým udělal pokroky, vy jste taky pokročil od začátku sezony, kdy jste byl úplný nováček. Co Vám zbývá zlepšit v současnosti? VDG: „Abych byl upřímný, na začátku sezony bylo nejdůležitější, abych se seznámil s prostředím. Po příchodu Formule 1 do Evropy jsem ukázal můj potenciál jak v kvalifikaci (15. místo v Monaku a 14. místo ve Spa), tak v závodě. Měl jsem potíže s pneumatikami, teď je to lepší. Nejdůležitejší je, jak Vás hodnotí ostatní, po osobní i sportovní stránce.“
Jste spokojený s novými pneumatikami?VDG: „Ano, jsem spokojený.“
Jak se Vám spolupracuje s Charlesem Picem? VDG: „Velmi dobře, Charles je velmi sympatický člověk. Spolupracovali jsme už také v roce 2011. Je rychlým jezdcem a má zkušenosti z loňské sezony, takže se od něho můžu učit.“
Co by jste změnil, kdybyste byl Berniem Ecclestonem?VDG: „Domnívám se, že Bernie odvádí skvělou práci. Způsob, jakým probíhají závody, je podle mě velmi dobrý. Možná bych organizoval víc závodů na starých okruzích. Italská Imola je hezká, rovněž okruh v Magny-Cours. Prostředí možná není nejlepší, ale trať je dobrá."
Jste rád, že se v příštím roce znovu pojede Velká cena Rakouska? VDG: „Nikdy jsem tam nebyl. Zajel jsem tam několik kol na mé konzole pro videohry a celkem se mi okruh líbil, takže jsem rád, že se tam Formule 1 vrací.“
Co nevidět bude mít premiéru film Rush o Formuli 1 (příběh o Jamesu Huntovi a Niki Laudovi ze sezony 1976). Kdybyste si mohl pro film vybrat jiný příběh, jinou sezonu, nebo jiné období z historie Formule 1, co byste vybral? VDG: „Myslím, že bych vybral duel Senna – Prost, to by byl dobrý film. Viděl jsem Rush minulý týden a líbí se mi. Možná to nebylo přesně tak, ale historicky to bylo perfektní.“
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.