Fernando Alonso po Velké ceně Belgie, v níž dojel druhý za Sebastianem Vettelem a prohloubil tak svou ztrátu na něj, stále věří v možnost získat letošní titul. Spokojený je s fungováním nových dílů i se svou kvalifikační výkonností, byť uznává, že v ní potřebují zrychlit.
Španěl si v sobotu vyjel až deváté místo na startu, ve Velké ceně Belgie však podal výborný výkon a cílem projel jako druhý právě za Red Bullem úřadujícího mistra světa. Mohou slabší kvalifikace zničit jeho šance proti Vettelovi?
"No, abych byl upřímný, potřebujeme zlepšit svou kvalifikační výkonnost. Dělám, co můžu," odpovídá Alonso, který je v šampionátu se ztrátou 46 bodů znovu druhý. Kvalifikace však dle svých slov nemá tak špatné, jak to vypadá.
"Nad svým týmovým kolegou, myslím, vedu 8:3. Ve včerejší kvalifikaci jsem byl o 0,6 sekundy rychlejší než on, takže to není úplně tak, že bych byl dobrý v závodech a špatný v kvalifikacích. Je to zkrátka tak, jak to je - z vozu dostáváme neustále maximum," vysvětluje jezdec Ferrari.
"V závodech jde o více hledisek, ne jen o čistou výkonnost auta. Jde o strategii, o management pneumatik, o vlastnosti vozu - a z tohoto pohledu si myslím, že jsme velmi silní.
Pokud jde o čistou výkonnost vozu, možná nám něco schází ve srovnání s ostatními, ale jak už jsem řekl, jsem extrémně spokojený s výkonností, kterou dosahujeme v sobotu a také v neděli. Šampionát je otevřený, což nejlépe dokládá loňský příklad," vzpomíná na minulou sezónu.
Fernando Alonso se ve Velké ceně Belgie propracoval z devátého na druhé místo (foto: Scuderia Ferrari)
"Před Sebastianem jsem po Monze vedl o 41 bodů, ale do Texasu dorazil s 15bodovou ztrátou, takže se věci mohou velmi rychle změnit. Naše naděje spočívají v pokračujícím vývoji, ve zlepšování výkonnosti a ve snaze zopakovat minulý rok, jen s prohozením rolí," dodává Alonso.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.