Mark Webber předběhl Red Bull a potvrdil jako svého nástupce Daniela Ricciarda. Přitom celý Red Bull stále ohledně jezdecké sestavy mlčí. Ovšem pouze pár minut před startem potvrdil tuto novinu samotný Webber australským novinářům.
"Již se rozhodli. Všichni víme, o koho se jedná. Já jsem za toto rozhodnutí rád. Je to dobré pro něj i pro Austrálii," řekl Mark Webber pro 'Chanel 10'. Christian Horner okamžitě přispěchal se zamítavým komentářem: "My máme pro příští rok stále jeden kokpit volný. Chceme mít dost času na to, abychom všechny možnosti mohli důkladně zvážit."
Také odborný konzultant Red Bull, Helmut Marko, v Belgii nic neprozradil: "Na tuto stereotypní na nervy jdoucí otázku mohu odpovídat pouze to samé - již několikrát jsme řekli, že se rozhodneme po letní pauze. Letní přestávka právě teď končí a my máme čas do konce sezony. Máme stále ještě dost času. Až budeme tak daleko, že budeme znát jméno, tak ho oznámíme."
Ricciardo by však ideální profil jezdce Red Bullu splňoval: "Daniel jezdí v Toro Rosso velmi dobře a také v Silverstone odjel opravdu skvělý test. Musí ale zaplnit opravdu velkou mezeru," upozorňuje Horner.
Není obvyklé, aby jezdec potvrdil jezdce... U Red Bullu to tak ale dopadlo.
Postupem času se setrvání Kimiho Räikkönena u Lotusu zdá být čím dál tím víc pravděpodobnější: "Pořád mám šanci vyhrávat závody. Čeho jsme u Lotusu s naším rozpočtem dosáhli, nás musí všechny těšit. I tak ale chceme pořád činit pokroky. Cílem je zajistit lepší budoucnost. Pokud bychom měli k dispozici stejné peníze jako mají top týmy, mohli bychom bojovat přímo na čele," řekl v Ardenách Fin.
Pro Hornera je Kimi "bez debaty jezdcem světové třídy, avšak musíme myslet také na budoucnost." I z této odpovědi se zdá, že se kloní spíše k odchovanci Toro Rosso. "Od svého návratu jezdí neuvěřitelně dobře. V roce 2013 snad ještě lépe než v sezoně 2012. Ale občas má svoji hlavu. Pravděpodobně rozhodneme před Singapurem. Ale rozhodnutí není nutné, dokud bude letošní sezona trvat."
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.