Francouzský pilot doufá, že v Belgii bude znovu bodovat.
Po Velké ceně Kanady nezískal Jean-Eric Vergne žádný bod. Doufá, že se mu to podaří ve Spa.
Čím jste se zabýval po posledním závodě?Jean-Eric Vergne (JEV): „Pár týdnů jsem strávil spolu se svými přáteli a svou rodinou na Korsice a trénoval jsem s fyzioterapeutem. Hodně jsem jezdil na kole. Jednou jsem absolvoval více než 100 kilometrů. Musím se cítit ve formě před začátkem druhé poloviny sezony.“
V kolika dnech se Vám podařilo nemyslet na Formuli 1? Byly vůbec dny, kdy jste zapomněli na motoristický sport?JEV: „Ne, takové dny nebyly.“
Když jste jezdil nižší soutěže, měl jste příležitost odpočinout si uprostřed sezony? JEV: „Vždy jsem měl mezi závody přestávky, ale nikdy to nebyla oficiální dovolená. Někdy se stalo, že mezi dvěma závody byly tři týdny, takže se čas na oddech a na trénink našel. Už jsem si na to zvykl, ale radši bych měl volný červenec, než srpen.“
Jezdili jste také na motokárách? JEV: „Ano, na Korsice jsme jezdili spolu s kamarádem, bylo to dobré.“
Zmínil jste se, že Velkou cenu Belgie považujete za svou domácí, je nejblíž k Vašemu bydlišti. Okruh se líbí všem a Vy zřejmě nejste výjimkou. JEV: „Ano, belgický okruh se mi líbí, je to můj nejoblíbenější závod sezony. Ve Spa se mi vždy dařilo, doufám, že v tom budu pokračovat. Vloni jsem tam získal pár bodů, možná proto, že několik monopostů tenkrát nedojelo do cíle. Doufám, že letos vše proběhne k mé spokojenosti a my získáme body i bez problémů u soupeřů. Ve Spa bývá náš vůz konkurenceschopný, proto věřím, že následující víkend bude úspěšný.“
Jaká část okruhu ve Spa se Vám líbí nejvíc? JEV: „Líbí se mi všechny zatáčky.“
Vloni byly vozy Toro Rosso ve Spa úspěšné, následně se ukázalo, že druhá polovina sezony byla lepší, než ta první. Co očekáváte od následujících závodů, jaké novinky chystá tým? JEV: „Nepochybuji o tom, že znovu dosáhneme pokrok. Pomohl nám také přechod na jiné pneumatiky. V týmu hodně na vozech pracovali, věřím, že našli pro Spa optimální řešení. Novinky se objeví i v dalších závodech. Doufám, že se zvýší maximální rychlost našich monopostů. V současnosti jsme v dobré formě, připraveni k závodění a věříme, že budeme úspěšní.“
Jaké to je vrátit se do práce po dlouhé pauze?JEV: „Vždy je dobré posadit se znovu za volant, už netrpělivě čekám na první páteční trénink.“
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.