Fernando Alonso se společně s Felipem Massou ve volných trénincích soustředí na nastavení správného přítlaku.
I jezdci Ferrari se do Spa-Francorchamps těší. Svůj obdiv k okruhu v Belgii vyjádřili i ve svých vyhlášeních: „Spa je zvláštní závod, který Vám vždy zvedne hladinu adrenalinu. Trať neustále stoupá a klesá, má rychlé zatáčky, pro jezdce je to vždy fantastický zážitek,“ říká Fernando Alonso. „Jeden okruh Spa je jako dvacet na jiném okruhu.“
„Nejnáročnější zatáčkou je šikana na konci rovinky před vjezdem do cíle. Brzdíte z rychlosti 330 km/h, pak projíždíte velmi pomalou šikanou s malým přítlakem a nakonec vjedete do úzké cílové rovinky.
Při optimálním nastavení vozu pro závod ve Spa musíte zvolit aerodynamický kompromis, protože první a poslední sektor zahrnují dlouhé rovinky, kde potřebujete minimální přítlak kvůli dosažení maximální rychlosti. Střední sektor tvoří zatáčky, kde se vyžaduje naopak velký přítlak. Takže najít to správné řešení není ve Spa jednoduché. My se na to soustředíme v průběhu volných tréninků.“„Spa je fantastický závod, pro každého pilota je snem závodit na této trati, zejména ve Formuli 1,“ přiznává Felipe Massa. „Okruh má bohatou historii, je výzvou se všemi těmi stoupáními a klesáními, rychlými zatáčkami. Jízda na tomto okruhu je skutečným potěšením. Je tady zatáčka v stoupání, kterou jede vůz rychlostí 300 km/h. I když ji vůz zvládá, na tělo působí tak velká síla, jako nikde jinde v celém šampionátu, i proto je okruh ve Spa speciální.“
„V moderním monopostu Formule 1, se všemi technologiemi, aerodynamikou a přítlakem jedete přes Eau Rouge jako po rovince, i když vypadá jako zatáčka. Já mám nejraději konec druhého a začátek třetího sektoru, kde se nachází mnoho rychlých zatáček. Nejobtížnější je část po stoupání z Eau Rouge, kdy po dlouhé rovince následuje klesání s mnoha zatáčkami. Malé zaváhání v této části Vás může stát velkou ztrátu.“
Ze současných jezdců Ferrari tady v roce 2008 vyhrál Felipe Massa. „Ve Spa chce každý zvítězit. Místní okruh mám rád a doufám, že v mé kariéře další vítězství ještě přijdou,“ tvrdí Felipe.
(foto: Scuderia Ferrari)
„Okruh ve Spa je komplexní, je opravdovou výzvou pro piloty i týmy,“ vyhlásil Fernando. „Spolu se závody v Monaku, Monze a dalšími tvoří historii, protože tady zvítězili velká jména. Já doufám, že k nim přidáme i ta svoje. Vždyť i tady jde především o 25 bodů, tak jako na každém jiném okruhu.
V roce 2005 jsem tady skončil na druhém místě. Pak jsem o vítězství ve Spa nikdy reálně nebojoval. Často jsem závod ukončil předčasně kvůli technickým problémům, nebo mým vlastním chybám. Bylo by fajn posbírat letos všechny ty ztracené body,“ zakončil Alonso.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.