Fernando Alonso se společně s Felipem Massou ve volných trénincích soustředí na nastavení správného přítlaku.
I jezdci Ferrari se do Spa-Francorchamps těší. Svůj obdiv k okruhu v Belgii vyjádřili i ve svých vyhlášeních: „Spa je zvláštní závod, který Vám vždy zvedne hladinu adrenalinu. Trať neustále stoupá a klesá, má rychlé zatáčky, pro jezdce je to vždy fantastický zážitek,“ říká Fernando Alonso. „Jeden okruh Spa je jako dvacet na jiném okruhu.“
„Nejnáročnější zatáčkou je šikana na konci rovinky před vjezdem do cíle. Brzdíte z rychlosti 330 km/h, pak projíždíte velmi pomalou šikanou s malým přítlakem a nakonec vjedete do úzké cílové rovinky.
Při optimálním nastavení vozu pro závod ve Spa musíte zvolit aerodynamický kompromis, protože první a poslední sektor zahrnují dlouhé rovinky, kde potřebujete minimální přítlak kvůli dosažení maximální rychlosti. Střední sektor tvoří zatáčky, kde se vyžaduje naopak velký přítlak. Takže najít to správné řešení není ve Spa jednoduché. My se na to soustředíme v průběhu volných tréninků.“„Spa je fantastický závod, pro každého pilota je snem závodit na této trati, zejména ve Formuli 1,“ přiznává Felipe Massa. „Okruh má bohatou historii, je výzvou se všemi těmi stoupáními a klesáními, rychlými zatáčkami. Jízda na tomto okruhu je skutečným potěšením. Je tady zatáčka v stoupání, kterou jede vůz rychlostí 300 km/h. I když ji vůz zvládá, na tělo působí tak velká síla, jako nikde jinde v celém šampionátu, i proto je okruh ve Spa speciální.“
„V moderním monopostu Formule 1, se všemi technologiemi, aerodynamikou a přítlakem jedete přes Eau Rouge jako po rovince, i když vypadá jako zatáčka. Já mám nejraději konec druhého a začátek třetího sektoru, kde se nachází mnoho rychlých zatáček. Nejobtížnější je část po stoupání z Eau Rouge, kdy po dlouhé rovince následuje klesání s mnoha zatáčkami. Malé zaváhání v této části Vás může stát velkou ztrátu.“
Ze současných jezdců Ferrari tady v roce 2008 vyhrál Felipe Massa. „Ve Spa chce každý zvítězit. Místní okruh mám rád a doufám, že v mé kariéře další vítězství ještě přijdou,“ tvrdí Felipe.
(foto: Scuderia Ferrari)
„Okruh ve Spa je komplexní, je opravdovou výzvou pro piloty i týmy,“ vyhlásil Fernando. „Spolu se závody v Monaku, Monze a dalšími tvoří historii, protože tady zvítězili velká jména. Já doufám, že k nim přidáme i ta svoje. Vždyť i tady jde především o 25 bodů, tak jako na každém jiném okruhu.
V roce 2005 jsem tady skončil na druhém místě. Pak jsem o vítězství ve Spa nikdy reálně nebojoval. Často jsem závod ukončil předčasně kvůli technickým problémům, nebo mým vlastním chybám. Bylo by fajn posbírat letos všechny ty ztracené body,“ zakončil Alonso.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.