Fernando Alonso se společně s Felipem Massou ve volných trénincích soustředí na nastavení správného přítlaku.
I jezdci Ferrari se do Spa-Francorchamps těší. Svůj obdiv k okruhu v Belgii vyjádřili i ve svých vyhlášeních: „Spa je zvláštní závod, který Vám vždy zvedne hladinu adrenalinu. Trať neustále stoupá a klesá, má rychlé zatáčky, pro jezdce je to vždy fantastický zážitek,“ říká Fernando Alonso. „Jeden okruh Spa je jako dvacet na jiném okruhu.“
„Nejnáročnější zatáčkou je šikana na konci rovinky před vjezdem do cíle. Brzdíte z rychlosti 330 km/h, pak projíždíte velmi pomalou šikanou s malým přítlakem a nakonec vjedete do úzké cílové rovinky.
Při optimálním nastavení vozu pro závod ve Spa musíte zvolit aerodynamický kompromis, protože první a poslední sektor zahrnují dlouhé rovinky, kde potřebujete minimální přítlak kvůli dosažení maximální rychlosti. Střední sektor tvoří zatáčky, kde se vyžaduje naopak velký přítlak. Takže najít to správné řešení není ve Spa jednoduché. My se na to soustředíme v průběhu volných tréninků.“„Spa je fantastický závod, pro každého pilota je snem závodit na této trati, zejména ve Formuli 1,“ přiznává Felipe Massa. „Okruh má bohatou historii, je výzvou se všemi těmi stoupáními a klesáními, rychlými zatáčkami. Jízda na tomto okruhu je skutečným potěšením. Je tady zatáčka v stoupání, kterou jede vůz rychlostí 300 km/h. I když ji vůz zvládá, na tělo působí tak velká síla, jako nikde jinde v celém šampionátu, i proto je okruh ve Spa speciální.“
„V moderním monopostu Formule 1, se všemi technologiemi, aerodynamikou a přítlakem jedete přes Eau Rouge jako po rovince, i když vypadá jako zatáčka. Já mám nejraději konec druhého a začátek třetího sektoru, kde se nachází mnoho rychlých zatáček. Nejobtížnější je část po stoupání z Eau Rouge, kdy po dlouhé rovince následuje klesání s mnoha zatáčkami. Malé zaváhání v této části Vás může stát velkou ztrátu.“
Ze současných jezdců Ferrari tady v roce 2008 vyhrál Felipe Massa. „Ve Spa chce každý zvítězit. Místní okruh mám rád a doufám, že v mé kariéře další vítězství ještě přijdou,“ tvrdí Felipe.
(foto: Scuderia Ferrari)
„Okruh ve Spa je komplexní, je opravdovou výzvou pro piloty i týmy,“ vyhlásil Fernando. „Spolu se závody v Monaku, Monze a dalšími tvoří historii, protože tady zvítězili velká jména. Já doufám, že k nim přidáme i ta svoje. Vždyť i tady jde především o 25 bodů, tak jako na každém jiném okruhu.
V roce 2005 jsem tady skončil na druhém místě. Pak jsem o vítězství ve Spa nikdy reálně nebojoval. Často jsem závod ukončil předčasně kvůli technickým problémům, nebo mým vlastním chybám. Bylo by fajn posbírat letos všechny ty ztracené body,“ zakončil Alonso.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.