Fernando Alonso se společně s Felipem Massou ve volných trénincích soustředí na nastavení správného přítlaku.
I jezdci Ferrari se do Spa-Francorchamps těší. Svůj obdiv k okruhu v Belgii vyjádřili i ve svých vyhlášeních: „Spa je zvláštní závod, který Vám vždy zvedne hladinu adrenalinu. Trať neustále stoupá a klesá, má rychlé zatáčky, pro jezdce je to vždy fantastický zážitek,“ říká Fernando Alonso. „Jeden okruh Spa je jako dvacet na jiném okruhu.“
„Nejnáročnější zatáčkou je šikana na konci rovinky před vjezdem do cíle. Brzdíte z rychlosti 330 km/h, pak projíždíte velmi pomalou šikanou s malým přítlakem a nakonec vjedete do úzké cílové rovinky.
Při optimálním nastavení vozu pro závod ve Spa musíte zvolit aerodynamický kompromis, protože první a poslední sektor zahrnují dlouhé rovinky, kde potřebujete minimální přítlak kvůli dosažení maximální rychlosti. Střední sektor tvoří zatáčky, kde se vyžaduje naopak velký přítlak. Takže najít to správné řešení není ve Spa jednoduché. My se na to soustředíme v průběhu volných tréninků.“„Spa je fantastický závod, pro každého pilota je snem závodit na této trati, zejména ve Formuli 1,“ přiznává Felipe Massa. „Okruh má bohatou historii, je výzvou se všemi těmi stoupáními a klesáními, rychlými zatáčkami. Jízda na tomto okruhu je skutečným potěšením. Je tady zatáčka v stoupání, kterou jede vůz rychlostí 300 km/h. I když ji vůz zvládá, na tělo působí tak velká síla, jako nikde jinde v celém šampionátu, i proto je okruh ve Spa speciální.“
„V moderním monopostu Formule 1, se všemi technologiemi, aerodynamikou a přítlakem jedete přes Eau Rouge jako po rovince, i když vypadá jako zatáčka. Já mám nejraději konec druhého a začátek třetího sektoru, kde se nachází mnoho rychlých zatáček. Nejobtížnější je část po stoupání z Eau Rouge, kdy po dlouhé rovince následuje klesání s mnoha zatáčkami. Malé zaváhání v této části Vás může stát velkou ztrátu.“
Ze současných jezdců Ferrari tady v roce 2008 vyhrál Felipe Massa. „Ve Spa chce každý zvítězit. Místní okruh mám rád a doufám, že v mé kariéře další vítězství ještě přijdou,“ tvrdí Felipe.
(foto: Scuderia Ferrari)
„Okruh ve Spa je komplexní, je opravdovou výzvou pro piloty i týmy,“ vyhlásil Fernando. „Spolu se závody v Monaku, Monze a dalšími tvoří historii, protože tady zvítězili velká jména. Já doufám, že k nim přidáme i ta svoje. Vždyť i tady jde především o 25 bodů, tak jako na každém jiném okruhu.
V roce 2005 jsem tady skončil na druhém místě. Pak jsem o vítězství ve Spa nikdy reálně nebojoval. Často jsem závod ukončil předčasně kvůli technickým problémům, nebo mým vlastním chybám. Bylo by fajn posbírat letos všechny ty ztracené body,“ zakončil Alonso.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.