Podle Gieda van der Gardeho Caterham náskok svých soupeřů nestáhne. Je příliš velký, proto se jeho tým bude už raději věnovat příštímu vozu.
Caterham do letošní sezóny vstoupil s hybridním vozem z loňské sezóny, který byl nový pouze zčásti - zbytek letošních dílů se na něm objevil až v Barceloně. Díky tomuto kroku se pak rychlostně vzdálil Marussii.
Náskok středu pole je však stále velký, proto britský tým již žádné novinky pro letošní vůz CT03 ve zbytku sezóny nepřipravuje a místo toho se soustředí na přelomový příští rok, kdy se objeví nové motory s do hry vstoupí také nová pravidla týkající se aerodynamiky.
"Rozhodně už nepřivezeme žádná další vylepšení, protože se soustředíme jen na příští rok. Myslím, že ztráta na další vozy je příliš velká. Na některých okruzích budeme zřejmě blíže, bude to však velmi těžké se jim dostat letos blíže. Příští rok budeme mít podle mě mnohem větší šanci na zrychlení," uvádí Van der Garde.
"Proto si myslím, že stále půjde o souboj s mým týmovým kolegou a na některých místech nám může být blíže i Marussia a možná my budeme blíže Williamsu nebo někomu jinému vpředu. Uvidíme."
Víkendový průjezd Rottardamem z pohledu Gieda van der Gardeho(zdroj: Youtube/Team Caterham F1)
"Pokud budeme pokračovat ve zlepšování v příštích několika závodech, ke konci roku budeme odvádět dobrou práci," dodává holandský pilot, který o víkendu v rámci akce VKV City Racing prohnal Caterham F1 ulicemi Rotterdamu.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.