Podle Gieda van der Gardeho Caterham náskok svých soupeřů nestáhne. Je příliš velký, proto se jeho tým bude už raději věnovat příštímu vozu.
Caterham do letošní sezóny vstoupil s hybridním vozem z loňské sezóny, který byl nový pouze zčásti - zbytek letošních dílů se na něm objevil až v Barceloně. Díky tomuto kroku se pak rychlostně vzdálil Marussii.
Náskok středu pole je však stále velký, proto britský tým již žádné novinky pro letošní vůz CT03 ve zbytku sezóny nepřipravuje a místo toho se soustředí na přelomový příští rok, kdy se objeví nové motory s do hry vstoupí také nová pravidla týkající se aerodynamiky.
"Rozhodně už nepřivezeme žádná další vylepšení, protože se soustředíme jen na příští rok. Myslím, že ztráta na další vozy je příliš velká. Na některých okruzích budeme zřejmě blíže, bude to však velmi těžké se jim dostat letos blíže. Příští rok budeme mít podle mě mnohem větší šanci na zrychlení," uvádí Van der Garde.
"Proto si myslím, že stále půjde o souboj s mým týmovým kolegou a na některých místech nám může být blíže i Marussia a možná my budeme blíže Williamsu nebo někomu jinému vpředu. Uvidíme."
Víkendový průjezd Rottardamem z pohledu Gieda van der Gardeho(zdroj: Youtube/Team Caterham F1)
"Pokud budeme pokračovat ve zlepšování v příštích několika závodech, ke konci roku budeme odvádět dobrou práci," dodává holandský pilot, který o víkendu v rámci akce VKV City Racing prohnal Caterham F1 ulicemi Rotterdamu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.