Za svých prvních deset závodů za McLaren by si Sergio Pérez udělil šest nebo sedm bodů z deseti možných. Mexičan připouští, že má prostor pro zlepšení.
Bývalý jezdec Sauberu se k McLarenu připojil před letošní sezonou s velkými ambicemi – před startem sezony v Melbourne totiž opakovaně prohlašoval, že chce bojovat o titul hned při své první sezoně s McLarenem.
Jenže letošní výkyv formy britské stáje znamená, že je mladík na hony vzdálen očekávaným výsledkům. Sergio nejenže zatím nevyhrál žádný závod, ale dokonce i podium mu zůstalo zapovězeno. Pilot se však nevzdává a doufá v silnou druhou půlku sezony. V ní chce s týmem vyrůst a dostat z McLarenu MP4-28 maximum možného.
„Zatím jsem odjel za McLaren pouze deset závodů a několik z nich bylo velmi obtížných. Domnívám se, že dalších deset závodů bude mnohem lepších. Pokud bych si musel udělit body, řekl bych tak šest nebo sedm [z deseti]. S McLarenem mám opravdu velký prostor pro zlepšování.
Zatím to byl velmi obtížný rok, můj první s McLarenem. Ze všeho nejdřív jsem se musel naučit jezdit s novým vozem, což bylo těžké. Od té doby, co jsem jel s vozem poprvé v Jerezu, až do teď se auto kompletně změnilo.
Každý pátek děláme pokroky. Zkoušíme nové díly, takže v sobotu vyjíždíme s novým vozem. Obecně mohu říct, že od doby, co jsem do týmu přišel, se moje poznání práce týmu McLaren a všech jeho členů hodně zlepšilo.“
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.