Spolumajitel Force Indie Vijay Mallya hovoří o pneumatikách, které tvoří velkou část výkonnosti. Po jejich úpravách jeho tým přišel o náskok v šampionátu před McLarenem. Uvědomuje si, že musí prohloubit porozumění toho, jak nové gumy fungují, aby si svou formu ve zbytku sezóny udrželi
"Za horka pneumatiky nezvládáme. Začínají hrát velmi, velmi důležitou roli ve výkonnosti. Tuto přestávku využijeme pro to, abychom skutečně porozuměli tomu, co se děje. Nemyslím si, že je to nemožné - na začátku sezóny jsme jim dobře rozuměly, což přispělo k naší výkonnosti v první části sezóny. Nyní to je jen o tom, abychom se připravili na tu druhou," vysvětluje momentální potíže svého týmu Mallya.
Podle něj relativní konkurenceschopnost ovlivnily úpravy pneumatik Pirelli: "Změna v pneumatikách po Silverstone rozhodně způsobila rozdíl, my to však musíme zvládnout a poznat pneumatiky lépe. Jinak máme dobré auto, piloti jsou spokojeni a není důvod, proč bychom neměli pokračovat v naší formě."
Majitel indické stáje nepodceňuje svého soupeře z Wokingu, který na ně ztrácí už jen dva body: "V Silverstone jsme na McLaren měli náskok 22 bodů. Všichni se mě ptali na totéž. Odpovídal jsem jim: 'Podívejte, nejsem hlupák. McLaren je několikanásobným mistrem světa, mají rozsáhlé zdroje. Bylo by to naivní, na hranici hlouposti si myslet, že se nezlepší.'
Myslím, že v posledním závodě by jedno vítězství smazalo celou ztrátu. Dokážou vítězit, zatímco Sahara Force India stále stoupá vzhůru. Nejsem překvapený tím, že stáhli náskok, stále jsme však vpředu."
Desátý muž letošního šampionátu - Paul di Resta (foto: Sahara Force India)
"Učiníme maximum, abychom si udrželi ve druhé části sezóny formu. Záležet bude až na Brazílii, kde může rozhodnout i pouhý bod - jak jsme se poučili před třemi lety, kdy před nás o jeden bod dostal Williams," uzavírá Mallya pro ESPN.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.