Spolumajitel Force Indie Vijay Mallya hovoří o pneumatikách, které tvoří velkou část výkonnosti. Po jejich úpravách jeho tým přišel o náskok v šampionátu před McLarenem. Uvědomuje si, že musí prohloubit porozumění toho, jak nové gumy fungují, aby si svou formu ve zbytku sezóny udrželi
"Za horka pneumatiky nezvládáme. Začínají hrát velmi, velmi důležitou roli ve výkonnosti. Tuto přestávku využijeme pro to, abychom skutečně porozuměli tomu, co se děje. Nemyslím si, že je to nemožné - na začátku sezóny jsme jim dobře rozuměly, což přispělo k naší výkonnosti v první části sezóny. Nyní to je jen o tom, abychom se připravili na tu druhou," vysvětluje momentální potíže svého týmu Mallya.
Podle něj relativní konkurenceschopnost ovlivnily úpravy pneumatik Pirelli: "Změna v pneumatikách po Silverstone rozhodně způsobila rozdíl, my to však musíme zvládnout a poznat pneumatiky lépe. Jinak máme dobré auto, piloti jsou spokojeni a není důvod, proč bychom neměli pokračovat v naší formě."
Majitel indické stáje nepodceňuje svého soupeře z Wokingu, který na ně ztrácí už jen dva body: "V Silverstone jsme na McLaren měli náskok 22 bodů. Všichni se mě ptali na totéž. Odpovídal jsem jim: 'Podívejte, nejsem hlupák. McLaren je několikanásobným mistrem světa, mají rozsáhlé zdroje. Bylo by to naivní, na hranici hlouposti si myslet, že se nezlepší.'
Myslím, že v posledním závodě by jedno vítězství smazalo celou ztrátu. Dokážou vítězit, zatímco Sahara Force India stále stoupá vzhůru. Nejsem překvapený tím, že stáhli náskok, stále jsme však vpředu."
Desátý muž letošního šampionátu - Paul di Resta (foto: Sahara Force India)
"Učiníme maximum, abychom si udrželi ve druhé části sezóny formu. Záležet bude až na Brazílii, kde může rozhodnout i pouhý bod - jak jsme se poučili před třemi lety, kdy před nás o jeden bod dostal Williams," uzavírá Mallya pro ESPN.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.