Spolumajitel Force Indie Vijay Mallya hovoří o pneumatikách, které tvoří velkou část výkonnosti. Po jejich úpravách jeho tým přišel o náskok v šampionátu před McLarenem. Uvědomuje si, že musí prohloubit porozumění toho, jak nové gumy fungují, aby si svou formu ve zbytku sezóny udrželi
"Za horka pneumatiky nezvládáme. Začínají hrát velmi, velmi důležitou roli ve výkonnosti. Tuto přestávku využijeme pro to, abychom skutečně porozuměli tomu, co se děje. Nemyslím si, že je to nemožné - na začátku sezóny jsme jim dobře rozuměly, což přispělo k naší výkonnosti v první části sezóny. Nyní to je jen o tom, abychom se připravili na tu druhou," vysvětluje momentální potíže svého týmu Mallya.
Podle něj relativní konkurenceschopnost ovlivnily úpravy pneumatik Pirelli: "Změna v pneumatikách po Silverstone rozhodně způsobila rozdíl, my to však musíme zvládnout a poznat pneumatiky lépe. Jinak máme dobré auto, piloti jsou spokojeni a není důvod, proč bychom neměli pokračovat v naší formě."
Majitel indické stáje nepodceňuje svého soupeře z Wokingu, který na ně ztrácí už jen dva body: "V Silverstone jsme na McLaren měli náskok 22 bodů. Všichni se mě ptali na totéž. Odpovídal jsem jim: 'Podívejte, nejsem hlupák. McLaren je několikanásobným mistrem světa, mají rozsáhlé zdroje. Bylo by to naivní, na hranici hlouposti si myslet, že se nezlepší.'
Myslím, že v posledním závodě by jedno vítězství smazalo celou ztrátu. Dokážou vítězit, zatímco Sahara Force India stále stoupá vzhůru. Nejsem překvapený tím, že stáhli náskok, stále jsme však vpředu."
Desátý muž letošního šampionátu - Paul di Resta (foto: Sahara Force India)
"Učiníme maximum, abychom si udrželi ve druhé části sezóny formu. Záležet bude až na Brazílii, kde může rozhodnout i pouhý bod - jak jsme se poučili před třemi lety, kdy před nás o jeden bod dostal Williams," uzavírá Mallya pro ESPN.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.