Jean-Eric Vergne věří, že je lepším pilotem než Daniel Ricciardo, kterého Red Bull zvažuje jako kandidáta na místo Marka Webbera.
Proč Red Bull Francouze vyřadil ze svého výběru? "Red Bull je mistrovským týmem a potřebuje jezdce, který bude skórovat v každém závodě, aby vyhrál titul," uvádí pro L'Equipe Vergne, který má na svém kontě o 18 % více bodů než Ricciardo.
"Pokud se podíváte na letošní výsledky, získal jsem více bodů než Ricciardo, ale zatímco on všechny závody dokončil, já ne... Mám na zádech nálepku. I když je falešná, v paddocku je Ricciardo vnímat jako konzistentní a já ne," těžce nese opěvování svého týmového kolegy mateřským Red Bullem.
"Výběr je složitý. Horner není jediným, kdo činí rozhodnutí. Hovoří do toho také Adrian Newey, stejně jako Dietrich Mateschitz a Helmut Marko. Chápu, jaké riziko přijímají, když vezmou mladého jezdce jako Daniela nebo mě. A pozorovat jezdce, který nedokončil polovinu svých závodů, je znepokojuje," pokračuje pilot Toro Rosso, který dojel v Kanadě šestý.
Tvrdí, že za většinu odstoupení kromě Austrálie nemohl a dodává: "Když se podíváte na závody, kde jsem neměl problém, sfoukl jsem svého týmového kolegu, jako by ani nebyl!"
Šéf Toro Rosso Franz Tost minulý týden vyhlídky Vergneho komentoval slovy: "Ještě nic nebylo rozhodnuto, i když se Jean-Eric nikdy nenacházel v užším výběru Red Bullu. Pokud vím, Daniel odjel o 13 závodů více - což je rozdíl." Red Bull totiž Ricciardovi v roce 2011 zaplatil místo u HRT, díky tomu má Australan více zkušeností.
Jean-Eric Vergne má letos na svém kontě zatím více bodů než Daniel Ricciardo,Red Bull o něm ale jako o nástupci Marka Webbera nepřemýšlí (foto: Scuderia Toro Rosso)
Helmut Marko Vergneho ujistil, že byť Red Bull uvažuje pouze o Ricciardovi, jeho místo u Toro Rosso je před příští sezónou jisté. Jaime Alguersuari však v roce 2011 slyšel podobná slova, na začátku roku 2012 však do jeho vozu usedl právě Vergne.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.