Podle bývalého pilota F1 - Davida Coultharda - nepředstavuje Fernando Alonso pro Red Bull skutečnou možnost. Rakouský tým se podle něj rozhoduje mezi Kimim Räikkönenem a Danielem Ricciardem.
Ricciardo a Räikkönen jsou pro Red Bull dobrými kandidáty na místo, které po skončení sezóny uvolní Mark Webber. Některá média spekulovala rovněž o přestupu Fernanda Alonsa z Ferrari, k čemuž podle Coultharda nedojde.
"Jeho manažer udělal to, co by měl udělat každý dobrý manažer - hovořit se všemi týmy. Fernando je bezpochyby frustrovaný z toho, že nevyhrává tolik, jak by se u někoho s jeho schopnostmi očekávalo. Ferrari je ale špičkový tým a bezpochyby se vrátí k vítězstvím ve velkých cenách," domnívá se Coulthard.
Podle něj se Red Bull nyní rozhoduje v podstatě pouze mezi Räikkönenem a Ricciardem. "U Kimiho víte, co dostáváte. Jeho výsledky hovoří za sebe," popisuje Skot.
Ani mladý Australan z Toro Rosso by však nebyl špatný: "Když Sebastian Vettel přišel k Red Bullu, měl na svém kontě pouze jeden vyhraný závod. Ale nikdo nepochybuje o tom, že si svou šanci zasloužil. Daniel Ricciardo rovněž prokázal takový talent. Red Bull jej dobře zná a on by jej reprezentoval velmi dobře."
"Rozhodnutí není na mě, ale kdybych si měl vybrat, udělal bych to, co každý jiný: podíval bych se na veškeré údaje ze všech možných úhlů a posouzení bych založil na celkovém obrazu," dodává Coulthard.
"Nosil by vodu" Alonso Vettelovi nebo naopak? Velké ego nechybí ani jednomu z těchto špičkových pilotů (foto: Scuderia Ferrari)
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.