„Ferrari, které jsem viděl včera, mi nesedlo,“ takto začal dnes ráno, den po GP Maďarska, Luca di Montezemolo, meeting se šéfem týmu, Stefanem Dominicalim a dalšími inženýry. Prezident Ferrari je požádal o okamžité zvýšení rychlosti už od Spa, aby se opět zařadili mezi uchazeče o vítězství, mezi které byli řazeni do GP Kanady.
Luca di Montezemolo tak jako obvykle neměl problém říci svému týmu, co od nich očekává. Každý z přítomných inženýrů se asi dost zapotil, když vymýšlel, co udělá proto, aby se týmu ve druhé polovině roku dařilo lépe. Toto není správná chvíle pro to, aby se začalo řešit, kdo je zodpovědný za to a kdo za ono rozhodnutí, zvláště když do konce roku zbývá ještě devět Grand Prix.
Týmy tak mohou získat ještě spoustu bodů. Sám Montezemolo se hodně snaží, aby se týmu dostávalo veškeré podpory a potřebných zdrojů. Například nedávno vyšlo najevo, že se k týmu od 1. září přidá James Allison, který dříve pracoval pro Lotus.
Dokonce ani svými komentáři vždy povzbudivý Alonso se s Montezemolem trochu nepohodl. Španěl byl po závodě v Maďarsku k týmu kritický a na dotaz novinářů v Maďarsku - co by si přál k narozenímám, odpověděl, že "stejné auto jako mají ostatní," a později si postěžoval: "Nejsem to já, kdo navrhuje v Maranellu díly."
Když mu prezident Ferrari v pondělí volal, aby mu popřál vše k nejlepší k narozeninám, tak mu dle oficiální zprávy Ferrari "zakroutil uchem" a připomněl, že „všichni skvělí šampioni, kteří jezdili za Ferrari, byli požádáni, aby upřednostnili zájmy týmů před těmi svými. V tomto momentě je třeba zůstat klidným, vyvarovat se polemikám, ukázat pokoru a odhodlání pro to, týmu sám nějak přispět, zůstat s týmem jak na trati tak i mimo ni.“
Montezemolo, jemuž takové současné Ferrari "nesedí," si také nechal vypracovat detailní technickou analýzu zahrnující i efekt zavedení nových gum v posledních dvou závodech, které italskému týmu zrovna nesedly. Rozhodnutí Pirelli tak dle jeho názoru promíchalo rozložením sil ve startovním poli, což prezidenta Ferrari nijak nepotěšilo a v budoucnu by o něm ještě rád diskutoval.
Ferrari rovněž potvrdilo příchod Jamese Allisona, který byl jmenován technickým ředitelem šasi, a bude mít na starosti designová hlediska vozu a aerodynamický vývoj zatímco Pat Fry se přesune na novou pozici (engineering director) ředitele vývoje a bude zodpovídat za dynamiku vozdila, simulace, vývoj na dráze a strategii. Oba budou patřit v organizační struktuře přímo pod šéfa týmu Stefana Domenicaliho.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.