„Ferrari, které jsem viděl včera, mi nesedlo,“ takto začal dnes ráno, den po GP Maďarska, Luca di Montezemolo, meeting se šéfem týmu, Stefanem Dominicalim a dalšími inženýry. Prezident Ferrari je požádal o okamžité zvýšení rychlosti už od Spa, aby se opět zařadili mezi uchazeče o vítězství, mezi které byli řazeni do GP Kanady.
Luca di Montezemolo tak jako obvykle neměl problém říci svému týmu, co od nich očekává. Každý z přítomných inženýrů se asi dost zapotil, když vymýšlel, co udělá proto, aby se týmu ve druhé polovině roku dařilo lépe. Toto není správná chvíle pro to, aby se začalo řešit, kdo je zodpovědný za to a kdo za ono rozhodnutí, zvláště když do konce roku zbývá ještě devět Grand Prix.
Týmy tak mohou získat ještě spoustu bodů. Sám Montezemolo se hodně snaží, aby se týmu dostávalo veškeré podpory a potřebných zdrojů. Například nedávno vyšlo najevo, že se k týmu od 1. září přidá James Allison, který dříve pracoval pro Lotus.
Dokonce ani svými komentáři vždy povzbudivý Alonso se s Montezemolem trochu nepohodl. Španěl byl po závodě v Maďarsku k týmu kritický a na dotaz novinářů v Maďarsku - co by si přál k narozenímám, odpověděl, že "stejné auto jako mají ostatní," a později si postěžoval: "Nejsem to já, kdo navrhuje v Maranellu díly."
Když mu prezident Ferrari v pondělí volal, aby mu popřál vše k nejlepší k narozeninám, tak mu dle oficiální zprávy Ferrari "zakroutil uchem" a připomněl, že „všichni skvělí šampioni, kteří jezdili za Ferrari, byli požádáni, aby upřednostnili zájmy týmů před těmi svými. V tomto momentě je třeba zůstat klidným, vyvarovat se polemikám, ukázat pokoru a odhodlání pro to, týmu sám nějak přispět, zůstat s týmem jak na trati tak i mimo ni.“
Montezemolo, jemuž takové současné Ferrari "nesedí," si také nechal vypracovat detailní technickou analýzu zahrnující i efekt zavedení nových gum v posledních dvou závodech, které italskému týmu zrovna nesedly. Rozhodnutí Pirelli tak dle jeho názoru promíchalo rozložením sil ve startovním poli, což prezidenta Ferrari nijak nepotěšilo a v budoucnu by o něm ještě rád diskutoval.
Ferrari rovněž potvrdilo příchod Jamese Allisona, který byl jmenován technickým ředitelem šasi, a bude mít na starosti designová hlediska vozu a aerodynamický vývoj zatímco Pat Fry se přesune na novou pozici (engineering director) ředitele vývoje a bude zodpovídat za dynamiku vozdila, simulace, vývoj na dráze a strategii. Oba budou patřit v organizační struktuře přímo pod šéfa týmu Stefana Domenicaliho.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.