Ferrari neudělalo pokrok na okruhu, který jim papírově sedět neměl, a dále se výkonnostně propadá. Dají se výsledky dosažené v Maďarsku přičíst na vrub nových pneumatik Pirelli?
Fernando Alonso včera cílem Velké ceny Maďarska projel až jako pátý, v šampionátu klesl na třetí příčku a na lídra Sebastiana Vettela ztrácí už 39 bodů a šance na boj o titul se dále pomalu rozplývají. Slabší formu italského týmu podtrhl osmou příčkou Felipe Massa.
Šéf Scuderie Stefano Domenicali včera po závodě uvedl: "Dnešní výsledek nám úsměv na tvářích nevykouzlí, protože jsme v žádné fázi závodu nebyli konkurenceschopní. Po slibném vstupu do sezóny zažíváme pokles výkonnosti."
Kde udělali "soudruzi" v Maranellu chybu? "Nevím. Určitě jsme ztratili výkonnost, kterou jsme měli. Závodní tempo bylo velmi silné, ale nyní v těchto podmínkách, alespoň dnes, jsme pozorovali, že za obou podmínek - na měkkých i středně-tvrdých pneumatikách - opravdu nejsme tam, kde bychom chtěli.
Takže musíme pochopit, jak vlastně zareagovat, protože takové struktury pneumatik budeme mít až do konce sezóny. Budou se pro zbytek závodů ještě samozřejmě volit druhy směsí. Určitě to je tedy něco, co musíme pečlivě zanalyzovat. Zdá se například, že Mercedes vyřešil problémy, které je ohromně trápili během závodů za těchto podmínek, to je jisté," těžce loví slova Domenicali.
Ferrari mívá v závodech obvykle lepší rychlost než v kvalifikacích, v Maďarsku to ale na nových pneumatikách překvapivě neplatilo (foto: Scuderia Ferrari)
Dodává, že se Ferrari po sérii bídných výsledků podařilo zlepšit alespoň kvalifikační rychlost vozu F138: "Vypadá to zvláštně, ale věřím, že jsme například po dvou špatných závodech v Německu a v Silverstone z pohledu výkonnosti zlepšili vůz pro kvalifikaci, ale nepodařilo se totéž pro závod.
Zahájili jsme tedy program, abychom byli pro Spa připraveni. Snad to budeme schopni zvládnout, protože není proč být v tisku negativní - práci lidí to nepomáhá. Očekávám reakci své technické skupiny. To je to, co chci vidět," dodává.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.