Ferrari neudělalo pokrok na okruhu, který jim papírově sedět neměl, a dále se výkonnostně propadá. Dají se výsledky dosažené v Maďarsku přičíst na vrub nových pneumatik Pirelli?
Fernando Alonso včera cílem Velké ceny Maďarska projel až jako pátý, v šampionátu klesl na třetí příčku a na lídra Sebastiana Vettela ztrácí už 39 bodů a šance na boj o titul se dále pomalu rozplývají. Slabší formu italského týmu podtrhl osmou příčkou Felipe Massa.
Šéf Scuderie Stefano Domenicali včera po závodě uvedl: "Dnešní výsledek nám úsměv na tvářích nevykouzlí, protože jsme v žádné fázi závodu nebyli konkurenceschopní. Po slibném vstupu do sezóny zažíváme pokles výkonnosti."
Kde udělali "soudruzi" v Maranellu chybu? "Nevím. Určitě jsme ztratili výkonnost, kterou jsme měli. Závodní tempo bylo velmi silné, ale nyní v těchto podmínkách, alespoň dnes, jsme pozorovali, že za obou podmínek - na měkkých i středně-tvrdých pneumatikách - opravdu nejsme tam, kde bychom chtěli.
Takže musíme pochopit, jak vlastně zareagovat, protože takové struktury pneumatik budeme mít až do konce sezóny. Budou se pro zbytek závodů ještě samozřejmě volit druhy směsí. Určitě to je tedy něco, co musíme pečlivě zanalyzovat. Zdá se například, že Mercedes vyřešil problémy, které je ohromně trápili během závodů za těchto podmínek, to je jisté," těžce loví slova Domenicali.
Ferrari mívá v závodech obvykle lepší rychlost než v kvalifikacích, v Maďarsku to ale na nových pneumatikách překvapivě neplatilo (foto: Scuderia Ferrari)
Dodává, že se Ferrari po sérii bídných výsledků podařilo zlepšit alespoň kvalifikační rychlost vozu F138: "Vypadá to zvláštně, ale věřím, že jsme například po dvou špatných závodech v Německu a v Silverstone z pohledu výkonnosti zlepšili vůz pro kvalifikaci, ale nepodařilo se totéž pro závod.
Zahájili jsme tedy program, abychom byli pro Spa připraveni. Snad to budeme schopni zvládnout, protože není proč být v tisku negativní - práci lidí to nepomáhá. Očekávám reakci své technické skupiny. To je to, co chci vidět," dodává.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.