Fernando Alonso tvrdí, že Ferrari navzdory zprávám o krizi týmu opustit nehodlá. Rád by však do Maranella přetáhl Adriana Neweyho.
Bývalý pilot a nyní komentátor BBC David Coulthard minulý týden uvedl: "Alonso už dlouho nezískal titul, ale ne kvůli tomu, že by nepředváděl výkony hodné mistra světa. Pokud to ještě chvíli potrvá, začnete se podivovat nad tím, jak dlouho může zůstat u Ferrari.
Samotný Alonso s ním ale nesouhlasí: "Nevím, jak dlouho budu v F1, pokud však [smlouvu] prodloužím, pak to bude s Ferrari."
"Se sebou a se svou výkonností jsem spokojený. Když jsem vyhrál své dva tituly, cítil jsem, že jsem opravdu vnímán jakožto dobrý jezdec. Dnes jsem stále uznáván jako jeden z nejlepších, ačkoliv jsem od té doby další titul už nezískal," dodává pro Sport Bild.
Jeho kvality uznává řada šéfů týmů, včetně Martina Whitmarshe z McLarenu, který jej srovnává s trojnásobným mistrem světa Sebastianem Vettelem. Němec je podle něj "působivý jezdec, ale nikdy nezíská uznání, které si zaslouží, pokud bude jezdit za Red Bull."
To však rozlítilo šéfa rakouské stáje Christiana Hornera, který tato slova označil za s*****. Alonso však tvrdí: "Ano, každý skvělý šampion by měl jezdit za Ferrari, pokud se mu dostane té příležitosti," protože stáj z Maranella je podle něj "více než jen tým Formule 1."
Čas běží, tituly však Fernandovi Alonsovi u Ferrari nepřibývají (foto: Red Bull Racing)
"Formuli 1 si bez Ferrari nelze představit, což však neplatí o týmech, které přicházejí a odcházejí. Některé automobilky vstupují a vystupují, totéž platí pro některé soukromé týmy a výrobce energetických nápojů," řekl Alonso.
Jeho Ferrari je však v krizi, což jde vidět i ze změny Španělovy rétoriky, který místo slov jako "musíme se zlepšit" (my) po Německu hovořil spíše ve smyslu "musí rychle přijít s vylepšeními" (oni).
Pro zvýšení konkurenceschopnosti svého týmu a svých šancí na titul by rád získal na jejich stranu konstruktéra Red Bullu - Adriana Neweyho. "Chci pracovat s těmi nejlepšími lidmi, kdybych tedy řekl, že nechci Neweyho v týmu, tak bych lhal."
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.