Fernando Alonso připustil, že musí začít vyhrávat závody, má-li se udržet v boji o titul. Sebedůvěra se však z jeho hlasu po víkendu v Německu pomalu začíná vytrácet.
"Stále zbývá kus cesty ujít, a když máte balík, s nímž se dá bojovat, pak je všechno možné," říká Alonso, jehož ztráta na lídra Sebastiana Vettela po včerejší Velké ceně Německa opět narostla na 34 bodů.
"Abyste se z toho dostali, potřebujete vyhrát dva či tři závody, a momentálně to vypadá, že toho nejsme schopni," pokračuje Španěl, na němž je cítit, že se jistota a sebedůvěra z počátku sezóny vytrácejí.
Ferrari se podle něj musí zlepšit už v příštím závodě 28. července v Maďarsku. "Pokud se zaměříme na naši vlastní výkonnost a zlepšíme celkovou víkendovou výkonnost, pak můžeme začít o šampionátu smýšlet v dobrém.
"Do Maďarska zbývají tři týdny. Tým musí něco podniknout, a to okamžitě," burcuje tahoun italského týmu. Titul se ale "všem vzdaluje," jak včera poznamenal Vettelův kolega Mark Webber.
Fernando si po startu z osmé pozice během závodu včera opět polepšil a díky strategii dojel čtvrtý, na více však se současným vozem Ferrari F138 neměl. "Byla to velmi dobrá strategie. Dala nám šanci bojovat o pódium."
Fernando Alonso ve Velké ceně Německa před oběma McLareny (foto: Scuderia Ferrari)
"Dnes jsme ale nebyli dostatečně rychlí. Neměli jsme tempo, i s tím jsme však dokázali bojovat o pódium a byli velmi blízko vedoucí skupině. Kdybych startoval pátý a odjel závod na měkké-tvrdé-tvrdé jako hlavní soupeři, pak si nemyslím, že bych dojel čtyři sekundy za nimi, protože jsme pomalejší než oni a ujeli by nám, takže jsme s nimi bojovali díky strategii," vysvětluje Alonso.
A co na Fernandovy šance získat letošní titul říká jeho šéf Stefano Domenicali? "Je to možné, určitě, stoprocentně. Všechno se tak rychle mění, stále je všechno možné."
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.